• Pluttemor

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Här finns vi som gjorde vår första IVF i januari 08- Tillsammans har vi målet att bli gravida  och få små änglar. Vi finns här för varandra både vid upp- och nedgångar. Dom flesta har redan blivit gravida, men vi finns fortfarande för varandra och för dom som ännu inte lyckats, och även för fortsatta syskonförsök

Länk till föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51442771.html

Nya medlemmar är självklart välkommna!

Får vi bli tre i familjen i år?
  • Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11
  • Cakan5

Hej, Pysslig, vad roligt!! Stort grattis. Nervös väntan på Vul. Jag hann ju göra 3 vul på specgyn innan det riktiga vul på min privata mottagning för att dessa blödningar höll på hela sommaren.

Skönt att det tog på tredje försöket, förra gången tog det väl på andra för dig?
    Vi lyckades ju på första med Sigge men fick göra fyra försök denna gång två färsk och två frys. Vi satte in två varje gång och nu har ju ett satt sig iaf. : )

Vi var på det stora ultaljudet i fredags och allt var som det skulle. Skönt!! Barnmorskan trodde att det skulle bli en tjej! Han är himla skicklig så vi litar på honom även om han garderade sig och sa att han hade haft fel någon gång.

Jag hade nämnt detta hemma, att jag nog trodde att det var en tjej eftersom det inte alls kändes som med Sigge. Fast det är ju ingen garanti ändå. Sen spelar ju könet ingen roll, man är ju bara så lycklig att få chansen att vara gravid. Speciellt efter blödningarna, jag har trott att nu är det kört många gånger i sommar.

• Pysslig
    Cakan, jobbigt med blödningarna men tur att bebben mår bra! Kul med en tjej så ni får en av varje! Vi lyckades på tredje försöket med L också så tredje gången gillt verkar vara vår melodi. Men jag slänger in en brasklapp för jag håller andan tills VUL på fredag.
  • Pluttemor

cakan: Vad roligt att det är en liten flicka och att allting ser bra ut

Pysslig: Jag ska hålla tummarna till på fredag!

Ego: Plutten är nu 5420g och 57 cm och han fick sitt tre månaders vaccin idag! Det var inte så kul när han skrek o grät Men nu är det över i alla fall och det är skönt att ha det gjort. Han e lite febrig o gnällig, men det är väl sånt som hör till!

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pysslig
    Pluttens mamma, tiden går fort, redan 3 månader! Tog de båda sprutorna samtidigt hos er? Det gjorde de inte hos mig så L blev ju otröstlig efter andra sprutan men till andra omgången bad jag att de skulle köra samtidigt och det blev lite bättre!
  • Pluttemor
    Pysslig skrev 2010-10-20 20:20:28 följande:
    Pluttens mamma, tiden går fort, redan 3 månader! Tog de båda sprutorna samtidigt hos er? Det gjorde de inte hos mig så L blev ju otröstlig efter andra sprutan men till andra omgången bad jag att de skulle köra samtidigt och det blev lite bättre!
    ja, tiden går fort! Dom tog två sprutor, den ena efter den andra, men jag fick trösta honom mellan sticken ååh vad han grät hjärtat
  • Sommarlängtan 76

Hej,
    Vi var på 5 månaderskontroll och vaccination nu i veckan. Det gick faktiskt mkt bättre än vid 3 månader. Jag tyckte oxå att det var hemskt vid 3 månader för han blev så otroligt ledsen. Jag hade oroat mig inför denna gången, men det var inte så farligt.
    Allt bra här. Den lille växer så snabbt. Nu kan han sitta i sin IKEA-stol och äta mat. Han ser ju så stor ut när han gör det!

• Pluttemor

hej tejer! Hoppas alla mår bra, Har inte tid med FL just nu då vi håller på och kanske ska köpa hus! Så det är fullt ös! Plutten mår bra och växer på!

Pysslig: Hur har det gått?? Massa kramar

• Cakan5

Pluttens mamma: Vad kul med husköp, hur blev det?
    Härligt att Plutten mår bra.

Sommarlängtan: 5 månader redan. Oj, vad tiden går fort. Hoppas att allt är bra med er. 

Vi var med Sigge på sjukhuset och satte i rör i öronen i veckan. Det gick bra. Egentligen är det ju en liten rutinoperation men det är alltid läskigt när de ska sövas.

Nu är jag i vecka 28 och det går framåt både med vikten och veckorna. Tyvärr fortsätter blödningarna att komma då och då med några veckors upphåll men nu är jag så van att jag knappt reflekterar över det. Blod är ju alltid jobbigt att se speciellt när man är gravid eller vill bli det, men bebisen sparkar och mår bra i magen så då är jag lugn.  

Ha en härlig advent allihopa!!

• Jemema

Hej tjejer!

Har tjuvläst lite här i tråden, det är roligt att det går så bra för många av er. Tiden tycks gå så fort!

Vi slutade försöka få barn förra hösten, orkade inte mer efter alla IVF, minus och missfall. Men nu är jag som genom ett mirakel spontant gravid!!! Trodde inte det var sant när testet visade två streck. Igår var vi på RUL, och det gick bra! Det verkar som att vi väntar en liten tjej Hjärta

Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11