skäms för min förlovningsring
Någon mer än jag som skäms över sin förlovningsring? Inget blev som jag hade tänkt mig med förlovningen.. ett frieri vid BB sängen efter 14 timmars förlossning, för att sedan bli lämnad själv av min nyblivna fästman (då besökstiden var slut och han blev hemskickad). Och en fjuttig platt/slät guldring "ta två betala för en"-ring..
Känner mig förnedrad av att gå med en ring som tonåringa köper, vart tog den romantiska middagen med live musik och en stor briliantring vägen?
Har tagit upp detta med min fästman, och han säger att "alla" har sådana ringar, och diamatringer kommer när vi gifter oss. Stämmer det, vad har ni?
Själv har jag vart så fräck och köpt en 0,70 carats briliant som jag ska låta guldsmeden sätta dit, är det fult av mig?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-10 22:53
Eftersom det kommer många liknande frågor ska jag förtydliga mig på vissa punkter.
*Jag är inte missnöjd med frieriet, jag hade dock önskat att jag fått tillbringa mer tid med min nyblivne fästman, mer än tio minuter efter förlovninge. Det blev inte helt som jag tänkt mig, men jag kan ändå tänka tillbaka på det med ett leende på läpparna. Även om det inte är en timmes romatisk berättelse.
* Jag är missnöjd med min ring pga att jag vart väldigt tydlig med vad jag ville ha men fick något helt annat. Och givetvis skulle jag inte velat ha en ring som skulle skuldsätta oss eller kostat en förmögenhet. Men just för att jag fått vackra briliantringar av min partner tidigare (som vart pant fynd eller från ebay- dvs riktiga fynd) så hade jag hoppats på en ring som jag kände mer för.
Något som gör mig mycket pressad är familj och vänner som är mycket matrealistiska och det har sina påföljder. Att bli erbjuden min mammas förlovningsring för att min inte dugde var väldigt förolämpande, lika så när vänner och släktingar visar upp sina vackra ringar och "jämför" varandras medans min inte existerar. Tyvärr kommer jag få vänta minst tvåår innan vi kan gifta oss, pga omkostnaderna. Vi är inte specciellt avanserade och hade lika gärna kunnat gifta oss borgligt och käkat en enkel middag för att fira det, men det förväntas mer av oss.. så det kan vi inte.
Kan tilläga att vi är svenska som många frågat.