skäms för min förlovningsring
TS, jag förstår dig. Om jag ska ha något på mig varje dag i resten av livet så ska jag verkligen vara nöjd med det, allt annat är vansinne.
Min man förstår sig inte på sånt och mitt stora intresse är smycken och att köpa in stenar, så jag köpte själv hem min briljant innan vi fick ringarna gjorda. Dvs jag begär inte alls att han ska betala för att jag tycker om glitter, men jag skulle bli galen om vi inte fick ringarna gjorda eller köpta gemensamt och var nöjda båda.
Vad andra tycker är det bra om man kan strunta i, men om du själv vill ha en trevlig sten i din ring så fixa det! Och du, det finns faktiskt de som byter förlovningsringarna också när vigelringen tillkommer, för man kan ju ha ändrat smak då om det är flera år mellan förlovning och bröllop och ringarna kanske inte passar så bra ihop.
Han ville göra en romantisk gest när ni fick barn, och är det spontant så tar man det som finns hemma i guldsmedsaffärn-det blir bara "bindande" för din del om du tycker så (om inte mannen blir knäckt förstås om du vill byta, men det är sällan de har sådana hangups vad jag vet).