• Cloetta

Malmö/Lund mammor

Hej du fikasugna!

Söker några nya vänner att umgås, fika med samt byta tips och erfarenheter nu när jag går hemma med min dotter, född december -08.
    Har även en son på 3 år som är på dagis 3 dagar i veckan.

Hoppas vi ses

• Svar på tråden Malmö/Lund mammor
  • fialoppan77

Halloj allihopa,
    Det var inte så mycket aktivitet på den här tråden men tänkte ändå höra om det är någon som känner för en ny träff snart=)
    Ha en trevlig kväll!

• Guacamole

Hejsan.
    Nej det har varit lite tyst här. Hoppade ju in i slutet så har inte varit med på en träff innan men hade varit trevligt =)

• fialoppan77

Jag har inte heller varit med på någon träff innan men det hade varit skoj om det blev några fler=)

• tjejmaffian

Hej flickor.

Har varit aktiv här tidigare, men har varit utan internet (och ström) ett bra tag nu. Finns ni kvar? Vill också gärna träffas och snacka lite gojja....
    Hur gick träffen hos Cloetta? Såg i min inkorg idag att ni skulle ha träff......

• KajsaMaja70

Hej hej!

Och här är jag, också intresserad av att ses ! Inte alltför aktiv på FL för tillfället, kan bara kolla datorn sena kvällar/nätter (undantaget just nu - när BÅDA barnen sover!) - då vi har placerat datorn i ett vindsutrymme som inte är lämpligt för våra barn att vara i. Såg därför först kvällen efter förra fikan att det, trots allt, skulle bli en fika... Var ni några som träffades?

Här rullar renoveringen på, och vi har en hel del att stå i... Dygnets timmar räcker inte till. Har dessutom åkt på en förkylning, med huvudvärk och en näsa som rinner, som jag hoppas är snabbt övergående!

Trevlig helg på er!

• Williams mamma

Haj !
    Jag hänger gärna oxå med på en ny träff eftersom jag missade förra ,hoppas allt är bra med er ?!

• Guacamole

Det verkar som att de flesta missade träffen.
    Kanske man ska börja prata om plats att träffas på  och se vart det leder. Någon med bra förslag?

• Meiram

Hej alla!
    Jag och Cloetta har förslag på ny träff! Vi ses på fredag den 23/10 kl 10 på sagolekplatsen i Slottsparken i Malmö. Det är bara att komma dit om ni har lust och tiden passar! Sagolekplatsen, som är en av Malmös temalekplatser, ligger bredvid stadsbiblioteket på Kung Oscars väg 11. På den gatan kan man också parkera om man kommer med bil. Vi kan ha regnbågen på lekplatsen som mötesplats ifall det skulle vara mycket folk. (Min son har en vit mössa med färgglade taggar som man lätt känner igen.) Efter lekplatsen kan vi sedan fika på café Arom inne på stadsbiblioteket.
    Skriv gärna och berätta om ni kommer så vet vi vilka vi ska hålla utkik efter...

• tjejmaffian

Hej. Jag ska göra vad jag kan för att komma till stan på fredag, men i nuläget vågar jag inte lova ngt. Beror på om jag kan få bilen den dagen...Har svårt att ta mig till stan med min pansarvagn(tvillingvagn) på bussar och liknande...

• fialoppan77

Jag tror tyvärr inte heller att jag kan komma på fredag, ska till mitt jobb och ha möte med min chef angående när jag ska börja jobba=( Känner inte alls för att jobba för tillfället.
    Min dotter är 11 månader

• KajsaMaja70

Jag vill gärna komma med mina pojkar på fredag, men kan inte heller lova något än. Vår ena bil är på reparation, och vi vet inte när den blir klar. Förhoppningsvis blir den klar innan fredag, så att mannen slipper ta barnbilen till jobbet...

Sedan har vi ett helt gäng med hantverkare som springer här, och jag vet ännu inte om jag behöver finnas tillgänglig på fredag. Jag lämnar besked när jag vet mer!

Jag har en son som blir två år om en månad - och som är i stort behov av att träffa roliga lekkamrater i samma ålder (han går inte på dagis), och en son som snart blir fyra månader.

• Cloetta

Deja vú!!!

Williams mamma kommer också imorgon.
    Ska bli kul att ses.

Nu kallar sängen
    Sov gott!!

• KajsaMaja70

Vad kul! Jag försöker att hinna dit till 10, men kan ev bli lite sen.

Jag har yngsta sonen i grön liggvagn (duo edge kombi). Äldsta sonen har grön/svarta Helly Hansen-kläder och turkosgrönrandig mössa. Själv har jag en röd jacka.

Vi ses!

• Meiram

Peaches 79, mamma från Malmö med två barn, kommer också med imorgon. Hon har inte varit inne på vår tråd innan men är med på familjelivs forum. Kul! Vi ses!

• Williams mamma

Eftersom vi hade en trevlig täff i Malmö i dag så gör vi om det hela .
    Fredagen den 30/10 är ni som vill vara med välkomna hem till mig på fika kl 9,30
    Bara att att anmäla sitt intresse så får ni adress och nummer
    Välkomna

Svar på tråden Malmö/Lund mammor