Inlägg från: KajsaMaja70 |Visa alla inlägg
  • KajsaMaja70

Malmö/Lund mammor

Hej hej!

Jag söker också nya vänner - med barn !

Bor 6 km från Staffanstorp, ute på landet, med man och två pojkar (födda november -07 och juni -09). Båda barnen är hemma med mig.

• KajsaMaja70

Hej hej!

Tack för välkomnanden!

Kikar in en snabbis... Har en hel del kvar att planera inför renoveringen. Hantverkarna kommer hit och börjar den 28 september. Innan dess ska vi ha hunnit med att besluta om det som fortfarande inte är riktigt klart, vi ska ha hunnit röja undan i de rum som det ska börja arbetas i (de flesta) - och vi ska också hinna med att ha dop med en massa övernattande gäster ! Full fart med andra ord, och inte mycket tid över för datorn för närvarande. De båda småkillarna tar ju den mesta tiden i anspråk - så det är planering på nätterna just nu

tjejmaffian (och Cloetta): Vad kul att ni också håller på med renovering! Även om det kanske inte är det mest optimala att göra det med två småbarn i huset?! Trivs ni bra i nya huset? Vi bor på en gammal gård, som ska helrenoveras - något vi har planerat i närmare tre år... Fast nu är det dags. Vi kommer inte att göra så mycket praktiskt arbete själva, möjligen lite rivningsarbete. Det är det mesta som ska fixas - alla golv, väggar och tak, nytt kök (på ny plats i huset), nytt badrum, ny tvättstuga, väggar som ska rivas, ursprungliga dörrar som ska tas upp o s v... Fantastiskt kul att det äntligen kommer att hända något praktiskt, även om det kommer att bli en aning rörigt och stökigt under tiden. I så här gamla hus vet man ju heller inte vad man kommer att hitta, så hur lång tid det kommer att ta - och vad det kommer att kosta vet ingen... Vi har tänkt försöka bo i några rum under tiden, men vi får väl se hur vi står ut

Hej så länge, och trevlig helg!

• KajsaMaja70
    Cloetta skrev 2009-09-12 09:54:14 följande:
    Oj oj jag blir trött bara jag hör allt som ska fixas. Men det positiva med att hyra in folk är att det blir färdigt mycket fortare än om man ska göra allt själv. Det tar väldigt låååång tid när man ska renovera, 1 jobbar och 2 småbarn - ingen bra kombination alls. Enligt statistiken så är risken att man går skilda vägar... gulp
    Vi insåg att det skulle ta mååååånga år att få renoveringen klar om vi skulle göra det själva, p g a att dygnet bara har ett visst antal timmar... Egentligen tycker vi att det är kul att fixa och stå i, men när ska man hinna? Så nu överlåter vi det med varm hand åt hantverkarna !

Verkar rätt vanligt ändå att man sätter igång sådana här projekt med småbarn, och många klarar nog att hålla ihop ändå !
  • KajsaMaja70

Hej pelagonia! Åt vilket håll från Lund bor du? Har du dina barn hemma? Jag har båda barnen hemma med mig, en pojke som fyller 2 år i november och så lillkillen på 11 veckor.

Idag har vi varit i Malmö och gjort en massa ärenden. Barnen var som änglar hela tiden, och vi fick massor gjort! Bl a hittade jag både kläder och skor till mig, som jag ska ha när lillkillen döps den 26 september. Så skönt, för det trodde jag inte skulle bli så lätt...

Tjingeling!

• KajsaMaja70

Hej hej!

Här har det varit mer än fullt upp

I helgen döptes Gustav, och han skötte sig finfint! Nu har alla långväga gäster åkt hem. Vi har jobbat stenhårt den sista tiden, natt som dag, och har nu tömt de flesta rum i huset - och "flyttat in" i några få rum. Konstigt tyckte barnen, men spännande också. Renoveringen är äntligen påbörjad !

Kul med nya ansikten i tråden! Jag har en pojke som fyller två år i slutet av november och en liten kille som precis blivit tre månader. Båda barnen är hemma med mig.

Det låter trevligt med fika hemma hos dig Cloetta! Bra initiativ!

Jag går gärna promenader också, eller träffas på någon lekplats ! Om någon har lust att hänga på någon gång? Är lekplatsen vid Balders hage (tror jag det heter)bra? Har åkt förbi där så många gånger, men har aldrig varit där.

• KajsaMaja70
    Cloetta skrev 2009-09-29 23:02:17 följande:
    KajsaMaja: kolla din mejl...Skönt att dopet gick bra . Ni verkar ha fullt upp med allt men skönt att det är igång . Vill gärna höra mer om det på tisdag.Balders hage är jättemysig och perfekt att ha picknick vid. Vi leker gärna där någon dag.
    !
  • KajsaMaja70

Hej på er!

Här i tråden var det lugnt och stilla

Kikar in för att se om det blir någon fika i morgon... Men, jag blir inte mycket klokare för det! Jag kikar in lite senare igen.

Hoppas allt är bra med er alla!

• KajsaMaja70

Hej hej!

Och här är jag, också intresserad av att ses ! Inte alltför aktiv på FL för tillfället, kan bara kolla datorn sena kvällar/nätter (undantaget just nu - när BÅDA barnen sover!) - då vi har placerat datorn i ett vindsutrymme som inte är lämpligt för våra barn att vara i. Såg därför först kvällen efter förra fikan att det, trots allt, skulle bli en fika... Var ni några som träffades?

Här rullar renoveringen på, och vi har en hel del att stå i... Dygnets timmar räcker inte till. Har dessutom åkt på en förkylning, med huvudvärk och en näsa som rinner, som jag hoppas är snabbt övergående!

Trevlig helg på er!

• KajsaMaja70

Jag vill gärna komma med mina pojkar på fredag, men kan inte heller lova något än. Vår ena bil är på reparation, och vi vet inte när den blir klar. Förhoppningsvis blir den klar innan fredag, så att mannen slipper ta barnbilen till jobbet...

Sedan har vi ett helt gäng med hantverkare som springer här, och jag vet ännu inte om jag behöver finnas tillgänglig på fredag. Jag lämnar besked när jag vet mer!

Jag har en son som blir två år om en månad - och som är i stort behov av att träffa roliga lekkamrater i samma ålder (han går inte på dagis), och en son som snart blir fyra månader.

• KajsaMaja70

Vad kul! Jag försöker att hinna dit till 10, men kan ev bli lite sen.

Jag har yngsta sonen i grön liggvagn (duo edge kombi). Äldsta sonen har grön/svarta Helly Hansen-kläder och turkosgrönrandig mössa. Själv har jag en röd jacka.

Vi ses!

Svar på tråden Malmö/Lund mammor