Malmö/Lund mammor
Hej du fikasugna!
Söker några nya vänner att umgås, fika med samt byta tips och erfarenheter nu när jag går hemma med min dotter, född december -08.
Har även en son på 3 år som är på dagis 3 dagar i veckan.
Hoppas vi ses
Hej du fikasugna!
Söker några nya vänner att umgås, fika med samt byta tips och erfarenheter nu när jag går hemma med min dotter, född december -08.
Har även en son på 3 år som är på dagis 3 dagar i veckan.
Hoppas vi ses
Vi flyttar nu på tisdag och ska bo i orkesterbyn..Du då? Njaa...hejare på att baka skulle jag väl inte påstå..också jag är bättre på att äta dem...Gillar faktiskt inte heller arlöv särsk. mycket måste jag säga, har bott här i 6 år men aldrig riktigt känns mig som hemma här...
Spännande det är ju imorgon . Vi bor på andra sidan på Borggård. Känner du till Staffanstorp?
Då kan vi ju ta en tårtbit tillsammans någon dag .
Ha ha, ja det kan vi ju göra..Joo, staffanstorp känner jag till, är uppväxt där, även då i orkesterbyn..men denna gång har jag ju två 7 månaders bebisar med mig, så det känns ändå nytt på något sätt, har ju inte sett staffanstorp med mamma-ögon förut. Nu får jag ju upptäcka saker som öppna förskolan, lekplatser, förskolor och annat. på tal om öppna förskolan- det ska vara svårt att komma in har jag hört, stämmer det att det är kösystem som gäller? Skulle vara kul att prova på en dag...
Nej det är bara att åka dit, alla är välkomna. När det var i lägenheten så var det inte så många som fick plats så då var det svårt att komma in.
Hej hej!
Jag söker också nya vänner - med barn !
Bor 6 km från Staffanstorp, ute på landet, med man och två pojkar (födda november -07 och juni -09). Båda barnen är hemma med mig.
Hej KajsaMaja och välkommen hit!
Ni bor ju verkligen nära .
MelwTin: har inte fått tummen loss att gå in på MSN.
Allt bra med er?
Välkommen kajsamaja70. Kul med fler häromkring! Såg att ni också håller på med totalrenovering- vi med. Flyttade in i vårt 70-talshus i veckan och oj oj oj vad vi har att göra! Man vill ju så gärna ha det fint direkt, även om jag ju vet att renovering tar tiiid. Suck. Vad har ni gjort i ert hus? Själv har vi denna vecka börjat bredspackla sovrum, rivit kök och badrum, rivit vägg på ovanvåning, slitit bort gamla klinkerplattor och dragit ner tapeter i fyra rum. Vad som ska göras nästa vecka orkar jag inte ens tänka på..Tur att vi har hjälp, för vi har ju två små 7-månaders tjejer som ska ha sitt också!
Hallå ja, hur går det på denna tråden ?
God kväll!
Här är allt bra förutom att vi sover väldigt lite på nätterna. Minns inte när jag sov en hel natt men det var väl för ca 1 år sedan, gäsp.
Tjejmaffian: shit vad ni renoverar, ska ni ta allt på en gång? Har ni anlitat någon eller ni gör allt själva?
Vi håller oxå på att renovera vårt hus, men det blir efter hand. Allt är orginal från när huset byggdes på 60-talet. Men det blir så mycket snyggare och fräschare än när man gör om ett nyare hus. Dygnet har för lite timmar bara för att hinna med allt man måste och vill....