• Pingu32

Några "gamla" mammor i stockholm som vill ha "nya" vänner?

Är relativt gammal 3-barnsmamma, skulle gärna hitta en vän till mig själv! De här på FL som vill ha vänner är oftast lite yngre och inget fel med det tvärtom men jag tror kanske inte vi skulle ha så festligt. Jag är rätt pensionärsaktig av mig. Har mycket hellre en lugn hemmakväll med lite vin än gå på fest. Läser mycket och jag gillar natur och blommor. Har inte börjat knyppla ännu men det kommer

• Svar på tråden Några "gamla" mammor i stockholm som vill ha "nya" vänner?
  • AnnelieTyresö

aha, det är som i den familjen jag föddes i, där fyller 3 st i feb,, men jag avskydde att inte ha en egen dag som liten,, hehe

Å nu som vuxen, "tror" min moster att jag fortfarnde firar när min mor firar min bror, han bor hemma,, ehh NEJ jag har flyttat hemifrån för 12 år sen, jag firar hemma hos mej,, hehe!

• Nallatalla

Min svärfar fyller jämt i år så det är därför vi har slagit ihop firandet i år.
    Annars håller jag med om att det är trevligt att ha sin egen dag....
    Nu ska jag i väg och träffa min syster och hennes barn. Jag måste ju köpa presenter till min son som fyller 1 år idag! Ja,ja jag vet att jag borde gjort det innan men ni vet hur det kan vara. Kikar in en sväng lite senare.

Ha en bra dag

• AnnelieTyresö

Åh var till dr idag,, jag har atros i min högra fot :(
    Det var ett tufft besked.

Hur går det för er andra?

• asparinC

Anneli: Fy vad tråkigt att höra! Undvika kött.ägg och äta fiskolja och så då eller?

• AnnelieTyresö

Hjälper det mot smärtan?

Jag pluggade till ssk för 12 år sen, så jag kommer ihåg lite, men måste läsa på mer om det känner jag!

• Nallatalla

Annelie,min man har artros och jag vet hur smärtsamt det kan vara för honom. Jag tror att det enda som hjälper är medicin. Han måste egentligen äta underhållsmedicin men struntar idet....
    Man ska undvika rött kött,vissa grönsaker och alkohol.

• AnnelieTyresö

Ok, ja det gör verkligen apont, jag har gått med detta i 6år, men fick beskedet i onsdags, å hon sa inget om medicin, bara att dte var ok att äta alvedon, hur mkt jag ville, skulle mkt hellre ha nåt som är emot det, mer precist.

Rött kött äter vi hyfsat sällan, blir mest kyckling här.
    Grönskaer e det oxå dåligt med å alkohol nyttjar jag bara vid festliga tillfällen.

Ska som sagt läsa på om detta, ska be min bror ta fram info om det åt mej.

• Nallatalla

Anneli,jag har blandat ihop min man med min pappa! min pappa har artros men min man har gikt så glöm det jag skrev innan!! Min pappa äter någon medicin samt smärtlindrande när det är som värst. Hm,kan man skylla på tillfällig sinnesförvirring eller?? I sådanafall gör jag det..... Jag har stressat hela dagen och åkt runt med yngsta sonen och handlat så hjärnan funkr inte riktigt som den ska
    Vid artros tror jag inte att det spelar så stor roll vad man äter....

Kram

• AnnelieTyresö

Haha ok ;)

Pratade idag med en tjej som har atrso i knäna, å hon sa att rött kött inte är bra om man har en inflammation i kroppen, å alkohol innehåkller socker som inte är bra för inflammationer och bör även det undvikas tydligen, hon är nutrionist.

Så idag har jag suttit å klämt massa Gesiha,, smarrit värre ;)

Kram på er :)

• asparinC

Legat sjuka sedan lörkväll..blä! På lör firar vi 3års bröllopsdag Har fått lunchbarnvakt och ska smita iväg någon timma. Hoppas vi är helt kuranta tills dess.

• Nallatalla

asparinC,grattis på bröllopsdagen i förskott! Hoppas verkligen att ni är friska till dess. Det finns ju faktiskt annat att göra på bröllopsdagen än att vara sjuk

• AnnelieTyresö

Hej hej tjejer!

Vad händer i helgen då?

• Nallatalla

Hoho,här verkar det lugnt! Jo i helgen ska vi röja här hemma då det är rena kaoset.
    Det ätr inte lätt att hålla orning med två små barn som vill leka med ALLA leksakerna samtidigt... Nästa vecka är det väl påsk och då åker vi till Dalarna.

• AnnelieTyresö

Hur är det tjejer?
    Här är det in i döden lugnt!
    Killen har jobbat lördag å söndag.
    Men imorrn är han eldig å då ska vi äta påsklunch å sen ska jag träffa en tjej.

• AnnelieTyresö

Ja det verkar bara vara du å jag kvar :S

• Pingu32

nej men nu får vi ta och rycka upp oss tjejer! så här kan vi inte fortsätta. Hur är läget med alla här? Eller är ni ute och solar hela dagarna?

• Anonym (45+)

Gammal mamma här med 3 st yngre barn bor i centrala Stockholm men har barnen varannan vecka så kan träffas barnfritt oxå. 

Tycker om att prata om allt från inredning, skönhet, familjeliv och djupa livsproblem och framtidsdrömmar.

Antingen över ett glas vin eller en kopp te. Gillar att utforska Stockholm, brukar låtsas att jag är turist där ibland och gör turistiga saker typ gå går på NK, promenerar på Djurgården och besöker på museum och testar nya udda caféer. 
    Är ungarna med utforskar vi roliga lekplatser och brukar ha picknick. 

Ibland kollar jag på amerikanska Real Housewives och ibland på intressanta Dokumentärer. 

Ibland läser jag deckare och ibland trådar på Familjeliv

Svar på tråden Några "gamla" mammor i stockholm som vill ha "nya" vänner?