Hej!
Jag har också fattat beslutet att inte göra fler försök, även att vi också har ett embryo kvar i frysen.
Jag orkar helt enkelt inte denna eviga berg och dal bana.
Att vara inne i den "cikusen" med ivf och hela köret fick mig bara att må dåligt. Att hela tiden gå och hoppas slet för hårt på mig både fysiskt och psykist.
Så jag bestämde mig i våras att nu fick det vara bra. Inte en vår och sommar till skulle gå förlorad pga av att jag mådde dåligt.
Maken har helt stöttat mig i det beslutet.
De har ju inte funnit någon förklaring till att det inte funkar för oss, så jag tar det som det kommer. Blir det så blir det.
Faktum är att sen vi tog beslutet så har vi kommit varann närmare och vardagslivet funkar mycket bättre nu.
Visst jag har inte gett upp hoppet att den någon dag kanske skulle visa sig att man lyckas. men jag låter det inte styra hela min värld längre.
Vi vill heller inte adoptera, för mig är det egna eller inga alls som gäller. För min del så känns adoption fel, det är ju inte vårat barn, vill jag bara ha barn omkring mig så kan jag låna syrrans ungar, för mig är det samma känsla om ni förstår mig rätt.
Det är skönt att se att det finns fler som tagit beslutet att gå vidare i livet att man inte är ensam om att resonera så.
Ha det så bra
Kram Majimaj