• Sony

Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??

HAr väl inte varit intresserad av ansiktskrämer tidigare. Tagit det billigaste jag har hittat. Aldrigt köpt en ögonkräm som jag har hört ska vara bra.

Det känns att det är dags att ta tag i den biten.

VAd gör en ansiktskräm bra? Vilken märke använder du och varför? Hur sköter man om ögonpartiet?

• Svar på tråden Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??
  • Tina83
    zenna skrev 2007-11-07 06:50:05 följande:
    I många många år körde jag med dag o nattkräm modell dyrare men en dag var dom slut och jag fick panik. Köpte Oil of Ulay med viss tveksamhet men wow.... nu har jag Inga torra partier överhuvudtaget i ansiktet. 79.- kontra dom andra hundralapparna jag la ut.Och visst är det väl så, finns nog lika många hudtyper som individer på planeten och olika krämer passar olika hudtyper. Dyrast var inte längre bäst på mig och plånboken är glad
    finns den bara för torr hy? är det den vanliga flaskan ,elelr är den i burk?

jag har för mig att jag provade en sån kräm i burk förut, för ett par år sen
  • ninanell

Jag använder inga alls. Ekologisk tvål och vatten och en ekologisk hudkräm (för hela kroppen) när jag känns torr i ansiktet.
    Jag har lika fin hy som min tvååring.Oskyldig

*rekommenderar*

Bli vegetarian - och upptäck allt det fina som följer med det.
  • zenna

Tina83 - Jag förstod inte riktigt varför jag hela tiden var torr över T zonen med den dyra krämen och då när jag helt plötsligt stod utan tog jag bara en Oil of Ulay Double action på burk bara för att ha ngt så länge.

Tog den inte för att det var speciellt för torr hy utan mest för att ha ngt tills jag köpte en ny dyrare men dom torra partierna var borta i ett vips... så jag använder Bara den nu

• Pshevil

Oil of Ulay har alltid varit bra för mig, men nu köpte jag en ansiktscreme som är min favorit hittills: Philosophy Hope in a jar. Den är underbar, den är inte fet utan lägger sig i ett tunt lager på huden för att sen smyga sig in spårlöst. Känner mig aldrig fet i ansiktet under dagen som jag har gjort med andra. Den kostade ca 150 kr när jag köpte den i USA, vet inte vad den kostar här.
    Köpte också en ögoncreme (har aldrig använt det tidigare) från Kiehls som är väldigt skön att ha på och verkar vara riktigt bra. Kostade ca 130 kr där, vet inte vad den kostar här.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Indianica

game set match skrev 2007-11-06 22:42:33 följande:

Dyra eller billiga är väl inte det som avgör... Med eller utan mineralolja är den första frågan jag ställer vid inköp av hudvårdsprodukter. För ALDRIG igen att jag kletar ner mitt ansikte med mineraloljor!Av någon obegriplig anledning försökte jag vara lite ekonomisk för en kort tid sen och köpte Niveas fuktkräm istället för min vanliga från MD. Det blir ju helt galet!! Man får en fet hinna utanpå och man är ändå torr under.Nu har jag ersatt Nivea med en från Dermalogica (forfarande rätt billig men dyrare än Nivea) och vilken skillnad man märkte direkt. Mineralolja på huden är nästan klassat som misshandel. Sen vilket märke och vilken variant man ska använda... det är nästan omöjligt att säga utan det bör du prata med din hudterapeut om.
    Hm, jag själv får finnar av "vanliga" oljor, alltså typ olivolja och sådant som b la Dermanord innehåller. Dermalogica går hyfsat bra, det står på förpackningarna att de är oljefria, men läser man på innehållsförteckenningen innehåller de iallafall massa olika "naturliga" oljor. Mineralolja är dte som funkar absolut bäst för min hud, för som sagt, t ex jojobalolja kloggar igen mina porer totalt. Klar fördel med en olja som lägger sig mer utanpå huden för mig alltså och jag är ändå inte torr.
  • Tina83
    zenna skrev 2007-11-07 07:04:12 följande:
    Tina83 - Jag förstod inte riktigt varför jag hela tiden var torr över T zonen med den dyra krämen och då när jag helt plötsligt stod utan tog jag bara en Oil of Ulay Double action på burk bara för att ha ngt så länge.Tog den inte för att det var speciellt för torr hy utan mest för att ha ngt tills jag köpte en ny dyrare men dom torra partierna var borta i ett vips... så jag använder Bara den nu
    är en alltså i en burk? förut var den på flaska minns jag

jag är torr i pannan o på kinderna, med småplitor runt hakpartiet, o en i pannan

jag är väldit noga med min hud, men använder förmodligen fel grejer. idag tog jag garniers gröna serie, med fruktvatten. den e rätt skön på, men den känns lite kletig o flottig

kanske har man torr hy i alla fall? hudterapeuten har sagt att jag har blandhy, men det känns som jag bara torkar ut huden med produkter för normal till fet hy..
  • mrskensington

Krämer i Niveas prisklass funkar bäst på mig. Då kan man även prova olika märken och varianter utan att ruinera sig. Jag har flera gånger köpt dyra krämer som hudterapeuter rekommenderat efter ansiktsbehandling och som ska vara "perfekta" för min hy, men jag blir alltid torr och fnasig av dem.

Ögoncreme behöver inte heller vara dyr, där gillar jag båda billiga ocg dyra varianter. L300 från Apoteket är bra och billig. Clinique All About Eyes är bra och dyr.

• game set match

Tina83

Du har troligtvis yttorr hy och behöver tillsätta mycket fukt. Vanligt är att man vintertid får torra partier och då kan man ha en lite fetar kräm under den perioden.

• Tina83

game set match skrev 2007-11-07 11:47:34 följande:

Tina83Du har troligtvis yttorr hy och behöver tillsätta mycket fukt. Vanligt är att man vintertid får torra partier och då kan man ha en lite fetar kräm under den perioden.
    men ska man ha en kräm för torr hy eller för blandhy?
  • mypus

tina83- vad använder du för något från Dermanord? och vad är det som blir problem? hur lände har du använt produkterna?

• game set match

Jag skulle säga att du ska ha för torr hud men jag är absolut inte någon hudterapeut.

• Hallonmopeden

Jag har alltid trott att jag har fet hud, men var på ansikstbehandling för ett tag sedan och hon tyckte jag var normal till torr. Använder nu Decleors produkter, nattbalsam för alla hudtyper och dagcreme för torr hud...

• TubeWoman

Hej, jag använder produkter från Oriflame. Jag har normal/torr hy och använder deras Skindividual Dag och nattcreme och den tycker jag är jättebra...

• mypus

Aloevera gel e bra att ha under dagkrämen om man är yttorr...

• moa206

Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.    

Svar på tråden Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??