Inlägg från: Indianica |Visa alla inlägg
  • Indianica

Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??

Vad är du ute efter för "effekt"?

Har du relativt "normal" hy utan problem kan du köpa billiga om de funkar bra.

• Indianica
    gloss skrev 2007-10-31 12:07:37 följande:
    roligt att läsa om alla tips som amatörer ger. Är själv hudterapeut så jag vet vad jag talar om. Självklart är det skillnad på en kräm som kostar 500-1000.- och en som kostar 70.- Och man skall absolut inte använda samma kräm i flera år. För hur skulle din kropp må om du bara äter typ potatis i flera år, inte så bra. Och det är samma med huden, bra att variera då och då. svar till TS: alla har olika hudar så det bästa är att prova sig fram och se vad som passar dig. Det jag kan tipsa om är att fråga personalen i butiken och även be om prover på det du vill testa. Du märker självklart ingen skillnad på huden efter att ha använt en produkt ett par dagar, men du vet iaf om den luktar gott och känns skön på huden. Sedan får man tänka på att huden ändrar sig efter årstid så samma kräm året om är ingen bra ide.ögonpartiet har mkt tunnare hy och är känsligare, så det är viktigt att använda en mild makeupremover om du använder smink och sedan att ha en ögonkräm. För om du smörjer på din vanliga hudkräm så blir den för tung för den tunna huden och du blir påsig. Du ska heller aldrig dra i ögonhuden, bara fina lätta rörelser
    Bara en passus; det går utmärkt att leva på bara potatis, det är bland det näringsrikaste som finns Däremot är det givetvis så att man ska ha en fetare kräm vintertid om man då blir torr.

Sedan är det märkligt att det vetenskapligt aldrig gått att se någon skillnad på en kräm som kostar 1000 kronor och en som kostar 70 kronor, den enda skillnadne brukar vara att det är mer parfymer tillsatta i de dyrare och det är väl ok att betala för parfym om man vill det.
  • Indianica
    Tina83 skrev 2007-10-31 14:07:51 följande:
    fsast den innehåller nästan bara mineralolja *huga*
    Propyless innehåller nog också mineralolja, men jag tycker den är jättebra. Det är som en tunn lotion som ger massa fukt. Kostar typ 60 kr på apoteket och det är en medicinsk kräm. Jag har nog testat det mesta i krämväg och det finns även 1000 kronorskrämer som består mest av mineralolja. Jag t ex tycker Propyless är minst lika bra osm min Dermalogicakräm, om inte bättre
  • Indianica

game set match skrev 2007-11-06 22:42:33 följande:

Dyra eller billiga är väl inte det som avgör... Med eller utan mineralolja är den första frågan jag ställer vid inköp av hudvårdsprodukter. För ALDRIG igen att jag kletar ner mitt ansikte med mineraloljor!Av någon obegriplig anledning försökte jag vara lite ekonomisk för en kort tid sen och köpte Niveas fuktkräm istället för min vanliga från MD. Det blir ju helt galet!! Man får en fet hinna utanpå och man är ändå torr under.Nu har jag ersatt Nivea med en från Dermalogica (forfarande rätt billig men dyrare än Nivea) och vilken skillnad man märkte direkt. Mineralolja på huden är nästan klassat som misshandel. Sen vilket märke och vilken variant man ska använda... det är nästan omöjligt att säga utan det bör du prata med din hudterapeut om.
    Hm, jag själv får finnar av "vanliga" oljor, alltså typ olivolja och sådant som b la Dermanord innehåller. Dermalogica går hyfsat bra, det står på förpackningarna att de är oljefria, men läser man på innehållsförteckenningen innehåller de iallafall massa olika "naturliga" oljor. Mineralolja är dte som funkar absolut bäst för min hud, för som sagt, t ex jojobalolja kloggar igen mina porer totalt. Klar fördel med en olja som lägger sig mer utanpå huden för mig alltså och jag är ändå inte torr.
Svar på tråden Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??