• Tina83

Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??

L300 rynkkräm från apoteket fick ju bäst i test nu på test.

• Tina83
    Dexxi skrev 2007-10-31 13:03:46 följande:
    Är megatorr i hyn på vintern och då är det enda som hjälper Helosan. Då blir min hy jättefin. Den är inte dyr, ingen snygg förpackning men är otroligt bra på alla torra partier! Jag har bra hy och använder inga dyra krämer alls....
    fsast den innehåller nästan bara mineralolja *huga*
  • Tina83
    snuttan1 skrev 2007-10-31 18:07:58 följande:
    Om nu inte dyrare krämer skulle vara bättre än billiga, hur kommer det sig att man får en fantastiskt snygg och fräsch hy då man bytt till ett dyrare märke efter att ha använt Nivea och liknande i alla år. Jag märker en jätteskillnad och kommer aldrig mer använda Apotekets eller nåt sånt. Till Sony; jag använder bara Guinot; ett fantastiskt märke som ger resultat. Man lägger ju inte ex antal kronor på en kräm bara för att det är kul...
    du har nog använt fel grejer bara. det finns bra produkter som funkar även för billiga plånböcker

ta bara Dermanord, som jag själv använder. en ansiktskräm kostar 165 kr, o räcker läänge.
    o den är helt naturlig o tillverkad i Sverige dessutom.
  • Tina83
    Dexxi skrev 2007-11-01 08:37:22 följande:
    Jag bryr mig inte vad den innehåller så länge det fungerar!! Och jo, man kan märka resultat på bara ett par dagar. Jag hade ingen Helosan hemma nyligen och min hud blev fnösketorr oavsett vad jag tog på den..inget hjälpte! Köpte Helosan och på två dagar var min hy sig själv igen. Jag använder det inte året om, men så fort det blir kallt behöver min hy det. Så jag varierar med mellan krämer. Har testat både dyra och billiga och väljer det som funkar bäst oavsett märke.
    att du blev torr så fort du slutade med helosanen beror på att den innehåller mineralolja, o om du int smörjer regelbundet kommer huden blir mycket torr, då mineraloljor inte kan jobba på djupet o ge huden fukt, utan lägger sig som ett lock/hinna istället. därför känns huden fin men egentligen är den uttorkad..
  • Tina83

däremot, om man använder en kräm som verklgen GER fukt, så kan en kräm med mineralolja hjälpa den andra krämen att hålla kvar" funkten..typ

vi får se vad hudterapeuten säger

• Tina83
    Dexxi skrev 2007-11-05 13:56:10 följande:
    MM men jag har låååånga perioder även provat enbart krämer som ska verka på djupet och det fungerar inte på min hy, så är det bara. Jag har ett jobb inom området och vet vad som "borde" vara bra. Men min hy är inte sådan...för mig är Helosan bäst (på vintern) och thats it. Den är INTE uttorkad. Och helt ärligt så bryr jag mig inte om vad hudterapeuten säger heller....jag använder billig kräm för den funkar! Men har däremot tillgång till massa dyra...men väljer att inte använda dom eftersom de inte funkar ändå på mig.Och hade det vart symaskinsolja som funkade så hade jag tagit det med, det spelar ingen roll så länge det hjälper tycker jag...
    min hy funkar inte alls just nu. småfinnig nere vid hakan o runt munnen. o jag är noga med hyn. synd att det inte visar sig

ska prova basiron eller nåt annat från apoteket tror jag. rädd för att det ska torka ut huden bara..
  • Tina83

jag använder Dermanord men det verkar inte funka för mig den är helt nanturlig

• Tina83
    zenna skrev 2007-11-07 06:50:05 följande:
    I många många år körde jag med dag o nattkräm modell dyrare men en dag var dom slut och jag fick panik. Köpte Oil of Ulay med viss tveksamhet men wow.... nu har jag Inga torra partier överhuvudtaget i ansiktet. 79.- kontra dom andra hundralapparna jag la ut.Och visst är det väl så, finns nog lika många hudtyper som individer på planeten och olika krämer passar olika hudtyper. Dyrast var inte längre bäst på mig och plånboken är glad
    finns den bara för torr hy? är det den vanliga flaskan ,elelr är den i burk?

jag har för mig att jag provade en sån kräm i burk förut, för ett par år sen
  • Tina83
    zenna skrev 2007-11-07 07:04:12 följande:
    Tina83 - Jag förstod inte riktigt varför jag hela tiden var torr över T zonen med den dyra krämen och då när jag helt plötsligt stod utan tog jag bara en Oil of Ulay Double action på burk bara för att ha ngt så länge.Tog den inte för att det var speciellt för torr hy utan mest för att ha ngt tills jag köpte en ny dyrare men dom torra partierna var borta i ett vips... så jag använder Bara den nu
    är en alltså i en burk? förut var den på flaska minns jag

jag är torr i pannan o på kinderna, med småplitor runt hakpartiet, o en i pannan

jag är väldit noga med min hud, men använder förmodligen fel grejer. idag tog jag garniers gröna serie, med fruktvatten. den e rätt skön på, men den känns lite kletig o flottig

kanske har man torr hy i alla fall? hudterapeuten har sagt att jag har blandhy, men det känns som jag bara torkar ut huden med produkter för normal till fet hy..
  • Tina83

game set match skrev 2007-11-07 11:47:34 följande:

Tina83Du har troligtvis yttorr hy och behöver tillsätta mycket fukt. Vanligt är att man vintertid får torra partier och då kan man ha en lite fetar kräm under den perioden.
    men ska man ha en kräm för torr hy eller för blandhy?
Svar på tråden Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??