• Sony

Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??

HAr väl inte varit intresserad av ansiktskrämer tidigare. Tagit det billigaste jag har hittat. Aldrigt köpt en ögonkräm som jag har hört ska vara bra.

Det känns att det är dags att ta tag i den biten.

VAd gör en ansiktskräm bra? Vilken märke använder du och varför? Hur sköter man om ögonpartiet?

• Svar på tråden Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??
  • Mylla

Jag använder kräm utan mineralolja. Dom är ju lite dyrare men inte jättedyra. Mineralolja vill jag inte ha, det är ju som att smörja symaskinsolja i ansiktet. Billigt skit.

• mamsen76
    Linda1976 skrev 2007-11-01 08:16:48 följande:
    Bättre för vad? Ekonomin? Jag kan bara tala för egen del, har testat dyra och billiga, anser dyra vara bättre.
    Bättre i alla avseendet enligt testerna, effekt, dryghet mm. Priset har dom inte tagit hänsyn till alls i dessa tester. För dig funkar dyra bättre och för vissa de billigare men detta har ju inget med priset att göra utan vad man har för hy osv. För mig har priset aldrig varit avgörande och hade det varit så att en kräm för 500 kr hade visat sig funka bättre så hade jag självklart valt den eftersom jag är noga med min hy.....Nu har jag turen att just en av de billigare krämerna visat sig vara bäst för just mig.
    På sophögen låg en giraff......
  • Tina83
    Dexxi skrev 2007-11-01 08:37:22 följande:
    Jag bryr mig inte vad den innehåller så länge det fungerar!! Och jo, man kan märka resultat på bara ett par dagar. Jag hade ingen Helosan hemma nyligen och min hud blev fnösketorr oavsett vad jag tog på den..inget hjälpte! Köpte Helosan och på två dagar var min hy sig själv igen. Jag använder det inte året om, men så fort det blir kallt behöver min hy det. Så jag varierar med mellan krämer. Har testat både dyra och billiga och väljer det som funkar bäst oavsett märke.
    att du blev torr så fort du slutade med helosanen beror på att den innehåller mineralolja, o om du int smörjer regelbundet kommer huden blir mycket torr, då mineraloljor inte kan jobba på djupet o ge huden fukt, utan lägger sig som ett lock/hinna istället. därför känns huden fin men egentligen är den uttorkad..
  • Tina83

däremot, om man använder en kräm som verklgen GER fukt, så kan en kräm med mineralolja hjälpa den andra krämen att hålla kvar" funkten..typ

vi får se vad hudterapeuten säger

• Dexxi
    Tina83 skrev 2007-11-01 09:17:54 följande:
    att du blev torr så fort du slutade med helosanen beror på att den innehåller mineralolja, o om du int smörjer regelbundet kommer huden blir mycket torr, då mineraloljor inte kan jobba på djupet o ge huden fukt, utan lägger sig som ett lock/hinna istället. därför känns huden fin men egentligen är den uttorkad..
    MM men jag har låååånga perioder även provat enbart krämer som ska verka på djupet och det fungerar inte på min hy, så är det bara. Jag har ett jobb inom området och vet vad som "borde" vara bra. Men min hy är inte sådan...för mig är Helosan bäst (på vintern) och thats it. Den är INTE uttorkad. Och helt ärligt så bryr jag mig inte om vad hudterapeuten säger heller....jag använder billig kräm för den funkar! Men har däremot tillgång till massa dyra...men väljer att inte använda dom eftersom de inte funkar ändå på mig.
    Och hade det vart symaskinsolja som funkade så hade jag tagit det med, det spelar ingen roll så länge det hjälper tycker jag...
    ♥ BF 31:e mars 2008 ♥
  • Tina83
    Dexxi skrev 2007-11-05 13:56:10 följande:
    MM men jag har låååånga perioder även provat enbart krämer som ska verka på djupet och det fungerar inte på min hy, så är det bara. Jag har ett jobb inom området och vet vad som "borde" vara bra. Men min hy är inte sådan...för mig är Helosan bäst (på vintern) och thats it. Den är INTE uttorkad. Och helt ärligt så bryr jag mig inte om vad hudterapeuten säger heller....jag använder billig kräm för den funkar! Men har däremot tillgång till massa dyra...men väljer att inte använda dom eftersom de inte funkar ändå på mig.Och hade det vart symaskinsolja som funkade så hade jag tagit det med, det spelar ingen roll så länge det hjälper tycker jag...
    min hy funkar inte alls just nu. småfinnig nere vid hakan o runt munnen. o jag är noga med hyn. synd att det inte visar sig

ska prova basiron eller nåt annat från apoteket tror jag. rädd för att det ska torka ut huden bara..
  • jennie ellie

Jag har de senaste 5 åren användt Kanebos serie, dyrt, drygt och bra!

• game set match

Dyra eller billiga är väl inte det som avgör...

Med eller utan mineralolja är den första frågan jag ställer vid inköp av hudvårdsprodukter. För ALDRIG igen att jag kletar ner mitt ansikte med mineraloljor!

Av någon obegriplig anledning försökte jag vara lite ekonomisk för en kort tid sen och köpte Niveas fuktkräm istället för min vanliga från MD. Det blir ju helt galet!! Man får en fet hinna utanpå och man är ändå torr under.
    Nu har jag ersatt Nivea med en från Dermalogica (forfarande rätt billig men dyrare än Nivea) och vilken skillnad man märkte direkt.
    Mineralolja på huden är nästan klassat som misshandel.

Sen vilket märke och vilken variant man ska använda... det är nästan omöjligt att säga utan det bör du prata med din hudterapeut om.

• Tina83

jag använder Dermanord men det verkar inte funka för mig den är helt nanturlig

• zenna

I många många år körde jag med dag o nattkräm modell dyrare men en dag var dom slut och jag fick panik. Köpte Oil of Ulay med viss tveksamhet men wow.... nu har jag Inga torra partier överhuvudtaget i ansiktet. 79.- kontra dom andra hundralapparna jag la ut.

Och visst är det väl så, finns nog lika många hudtyper som individer på planeten och olika krämer passar olika hudtyper. Dyrast var inte längre bäst på mig och plånboken är glad

Svar på tråden Billig eller dyr ansiktskräm?? Vilken är bäst??