• NOFX

Grand Theft Auto-Torskar??

Är det fler än jag som är helt sålda på GTA spelen?
    ja tycker helt klart det e dt bästa spelet som nånsin gjorts ALLA kategorier!
    det är ju så jävla komplett, har ju allt o ja bara älskar miljön o spelmotorn o storleken på spelet o alla variationer man kan välja mellan..o man kan spela uppdrag lr om man ba vill ta sig en tur på ett fordon..eller kanske får en killing frenzy o bara vill mangla ner o misshandla gangstrar lr poliser=)
    väntar med spänning o entusiasm till i November när dom släpper dt nya GTA spelet, ojojoj då blir det många o långa sena nätter framför PS3:an=)
    nån mer som känner som jag för detta underbara spel?

• Svar på tråden Grand Theft Auto-Torskar??
  • Eros Light Love

Självklart är man GTA torsk. Var flera år sedan jag spelade GTA San Andreas. Kom till ett uppdrag jag inte klarade efter åtskilliga försök så jag fick nog.
    Skulle sätta igång här i veckan och spela om allt från början. Laddad som ett as satte jag i skivan och började spela. Det tog inte lång tid tills jag förstod att den lilla repan på skivan hade förstört mitt spel. Rasande bröt jag skivan i två delar och måste nu köpa ett nytt....Argh*

• Eros Light Love

San Andreas är förövrigt det bästa spelet i serien, har dock aldrig spelat Vice City, men jag har svårt att tro att jag skulle gilla den bättre.

• NOFX

Eros Light Love skrev 2007-08-15 02:55:15 följande:

San Andreas är förövrigt det bästa spelet i serien, har dock aldrig spelat Vice City, men jag har svårt att tro att jag skulle gilla den bättre.
    det e ju en smaksak=)
    hehe, vilket uppdrag var det du inte fixade da??själv hade jag faktiskt mest problem o har mest problem med varje gång ja kör det, dt där uppdraget man får av snubben i "modell-plans"affären..när man står på taket o skjuter sönder modell-bombplan som den onde "Berkley" skickar för att bomba "RC:s" telemaster=)så innihelvet jävla mkt problem ja har när ja ska klara det asså hehe, lika drygt varje gång=)
    ja skulle nog fan oxå bli oxtokig,fast på mig själv,om ja hade en repa i min skiva;)
  • Weirdboy

Det e också riktigt najs å få ut lite agritioner å bara köra omkring å vara sådär våldsam. Hehe..

• Eros Light Love
    NOFX skrev 2007-08-15 09:27:08 följande:
    Eros Light Love skrev 2007-08-15 02:55:15 följande:
    det e ju en smaksak=)hehe, vilket uppdrag var det du inte fixade da??själv hade jag faktiskt mest problem o har mest problem med varje gång ja kör det, dt där uppdraget man får av snubben i "modell-plans"affären..när man står på taket o skjuter sönder modell-bombplan som den onde "Berkley" skickar för att bomba "RC:s" telemaster=)så innihelvet jävla mkt problem ja har när ja ska klara det asså hehe, lika drygt varje gång=)ja skulle nog fan oxå bli oxtokig,fast på mig själv,om ja hade en repa i min skiva;)
    Modellplansuppdraget var hyffsat svårt, klarade det på två försök. Det uppdraget jag inte orkade med var inte långt efter det uppdraget. Man skulle flyga in i olika "cirklar" i luften eller något liknande. Blev galen efter runt tio försök.
    Det är lite konstigt ibland med GTA spelen, uppdragen skiftar så in i norden mycket i svårighetsgrad. Varför gör dom så?
  • Eros Light Love
    Weirdboy skrev 2007-08-15 10:04:27 följande:
    Det e också riktigt najs å få ut lite agritioner å bara köra omkring å vara sådär våldsam. Hehe..
    Eller köra något fusk och få alla vapen, hitta någon byggnad med ett bra läge för att sedan skjuta folk med snipern, kasta granater på bilar som kommer förbi, skapa ett allmänt kaos helt enkelt. Fortsätta tills militären kommer och börja skjuta ner helikoptrarna med rocket launchern.
    Hehe....
  • NOFX

Eros Light Love skrev 2007-08-15 17:31:23 följande:

Modellplansuppdraget var hyffsat svårt, klarade det på två försök. Det uppdraget jag inte orkade med var inte långt efter det uppdraget. Man skulle flyga in i olika "cirklar" i luften eller något liknande. Blev galen efter runt tio försök. Det är lite konstigt ibland med GTA spelen, uppdragen skiftar så in i norden mycket i svårighetsgrad. Varför gör dom så?
    hehe, du måste mena uppdraget du får på den gamla övergivna flygplatsen i "sista världen" som du kan köpa(Abandon Airstrip), där du ska lära dig manövrera flygplan o helikopter???
    jaa, dt skiftar som satan, men det e rätt kul tycker jag=)
  • NOFX

Eros Light Love skrev 2007-08-15 17:33:23 följande:

Eller köra något fusk och få alla vapen, hitta någon byggnad med ett bra läge för att sedan skjuta folk med snipern, kasta granater på bilar som kommer förbi, skapa ett allmänt kaos helt enkelt. Fortsätta tills militären kommer och börja skjuta ner helikoptrarna med rocket launchern.Hehe....
    jaaa, fuska lite vapen o ammunition, sen e dt bara att fuska fram den där grejjen man har på ryggen o flyger med(lika som James Bond har i Moonraker) o ställa sig bak på en trailerdragare utan trailer på motorvägen o ba stå där o skjuta bilar o skit som kommer upp bakom, ingen som kommer åt en där förär helikoptern kommer lr föraren överger bilen=))
  • Erasmus

Storebror behagade skänka mig GTA San Andreas för 1 1/2(?)år sedan - vänligt visserligen, men plugget höll ju på att gå åt helvete tack vare spelet. Har f.ö börjat digga countrymusik tack vare radiokanalen K-Rose.

Frid/E.

• Weirdboy

Ha ha...

Erasmus Så då e du en country dude nu??

Själv så hade jag den radiokanalen med lugna melodier när jag körde med en bil lugnt å harmoniskt samtidigt som jag körde över folk. Hehe..

• Eros Light Love
    NOFX skrev 2007-08-15 18:41:25 följande:
    Eros Light Love skrev 2007-08-15 17:31:23 följande:
    hehe, du måste mena uppdraget du får på den gamla övergivna flygplatsen i "sista världen" som du kan köpa(Abandon Airstrip), där du ska lära dig manövrera flygplan o helikopter???jaa, dt skiftar som satan, men det e rätt kul tycker jag=)
    Det var flera år sedan jag spelade det, men det kan mycket väl stämma att det är det uppdraget.
    Kul och kul, jag skulle vilja säga att det är mer irriterande, haha. Jag menar spelen är så pass stora att svårighetsgraden inte behöver vara så hög, man har liksom fullt upp med att komma framåt eller hur jag ska uttrycka mig.
  • Eros Light Love
    Weirdboy skrev 2007-08-16 06:39:59 följande:
    Ha ha... Erasmus Så då e du en country dude nu?? Själv så hade jag den radiokanalen med lugna melodier när jag körde med en bil lugnt å harmoniskt samtidigt som jag körde över folk. Hehe..
    Finns inget bättre än att glida runt på en båge i solnedgången med "Today was a good day" med Ice Cube på hiphopkanalen ;)
  • Erasmus

Ha ha... Erasmus Så då e du en country dude nu?? Själv så hade jag den radiokanalen med lugna melodier när jag körde med en bil lugnt å harmoniskt samtidigt som jag körde över folk. Hehe..
    Givetvis...countrymusik i alla väder&kläder numera....saknar dock radion när man svävar omkring med Jetpack.
    Oslagbara favoriter på K-Rose:

1: Ed Bruce - Mammas don't let your babies grow up to be cowboys
    2: Statler Brothers - New York City
    3: Asleep at the wheel - The letter that Johnny Walker read
    4: Whitey Shafer - All my ex's live in Texas
    5: Jerry Reed - Amos Moses
    6: The desert rose band: One step forward
    7: Conway Twitty&Loretta Lynn - Louisiana woman, Mississippi man

Kan ju tillägga att det inte bara var jag som föll för countrykanalen. Spelar ju på boxen och märkte efter ett tag att även hustrun började nynna med i låtarna.
  • NOFX

Eros Light Love skrev 2007-08-16 16:49:34 följande:

Finns inget bättre än att glida runt på en båge i solnedgången med "Today was a good day" med Ice Cube på hiphopkanalen ;)
    eller glida runt "downtown" i sista "världen" som ska efterlikna Las Vegas i en lowrider o lyssna på "Rock"-kanalen=)
  • NOFX
    Erasmus skrev 2007-08-16 22:39:25 följande:
    Givetvis...countrymusik i alla väder&kläder numera....saknar dock radion när man svävar omkring med Jetpack. Oslagbara favoriter på K-Rose:1: Ed Bruce - Mammas don't let your babies grow up to be cowboys2: Statler Brothers - New York City3: Asleep at the wheel - The letter that Johnny Walker read4: Whitey Shafer - All my ex's live in Texas5: Jerry Reed - Amos Moses6: The desert rose band: One step forward7: Conway Twitty&Loretta Lynn - Louisiana woman, Mississippi manKan ju tillägga att det inte bara var jag som föll för countrykanalen. Spelar ju på boxen och märkte efter ett tag att även hustrun började nynna med i låtarna.
    hahaha, jaaa tjejen e oxå på det spåret att nynna låtarna hon hört i spelet=))
  • SilverSmoke

Visst är San Andreas ett grymmt skönt spel. Hoppas att det nya kommer bli ännu grymmare. Men nu när jag har lirat lite vice city tycker jag faktiskt mer om VC än SA.

• Stormwall

VC äger skön känsla rakt igenom. Men en fråga om SA nu... hur gör man för att råna affärerna? Typ som pizza stället? Det ska väl gå? Hur gör man? Och en till när jag ändå är igång. Man ska ju kunna råna hus också har jag för mig? Vad jag förstår behöver du en lätt lastbil av någon sort och ska man kunna hitta hus att gå in i? Mycket sånt jag aldrig förstått, stoppade in SA i PS2 idag och tänkte lira vid behov... tyvärr är min TV PAL och stöder inte NTSC då spelet är "utländskt" så jag lirar svartvitt ^^ Lite svårt ibland det där :)

• Eros Light Love
    Stormwall skrev 2007-08-19 22:48:20 följande:
    VC äger skön känsla rakt igenom. Men en fråga om SA nu... hur gör man för att råna affärerna? Typ som pizza stället? Det ska väl gå? Hur gör man? Och en till när jag ändå är igång. Man ska ju kunna råna hus också har jag för mig? Vad jag förstår behöver du en lätt lastbil av någon sort och ska man kunna hitta hus att gå in i? Mycket sånt jag aldrig förstått, stoppade in SA i PS2 idag och tänkte lira vid behov... tyvärr är min TV PAL och stöder inte NTSC då spelet är "utländskt" så jag lirar svartvitt ^^ Lite svårt ibland det där :)
    Kan man råna affärer?
    Inbrott kan du göra, men då måste du hitta en speciell lastbil som du säger.
  • LRX

Hej GTA-fans, här är en till sucker.

Längtar efter IV! Gillar nog San Andreas bäst pga att det är så stort och att man kan simma, cykla, flyga osv, men jag tycker nog att Vice City hade mer helhetskänsla. Håller på att spela det för andra (tredje?) gången nu, några minuter här och där, för att få hundra%.

Använder inte fusk, men kollar gärna kartor på nätet. Jag har ett unique jump kvar någonstans men jag vet inte vart

• archibald

Är också en gta-dåre.Började i går kväll med 3:an för nionde eler tionde gången.Har också spelat igenom VC och SA flera ggr om.Kan sitta uppe till fem-sex på morgonen om jag inte ska jobba.

Svar på tråden Grand Theft Auto-Torskar??