• Mjölk

Ska bli äggdonator, undrar lite.

Hej!
    Jag ska bli äggdonator om allt nu går vägen. Ska först träffa läkare o kurator och om det går bra så ska allt sättas igång till hösten.

Jag har ju fått lite information, men undrar lite om riskerna. Vet någon härinne om riskerna med att vara äggdonator? Alltså om det påverkar mina chanser att få fler barn i framtiden? Vi har ju en son men vill givetvis ha fler barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-26 20:32:12:
    Har nu startat en tråd för äggdonatorer!
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

• Svar på tråden Ska bli äggdonator, undrar lite.
  • Fiaflopp

OM ni bara visste hur underbara ni är...
    Kunde jag så skule jag ge er all världens rosor och massor därtill...

• Little

Vad kul att läsa lite om er som ska/är bli äggdonatorer.
    Jag har funderat på det mkt men inte kommit till skott, nu är jag gravid med Nr.2 så efter denna gravidtet så ska jag ta kontakt med dem och också bli äggdonator.

Vet ni när man kan försöka bli donator efter en gravidtet??

Många   till er som är igång!

Simon ska bli storebror
  • LJF

Och om jag kunde skulle jag slänga ett gäng ägg på dig... du underbara uppmuntrande människa.

• Mjölk
    LJF skrev 2007-05-26 09:26:00 följande:
    De har ingen aning den var bara inaktiv, inga äggblåsor som hade växt till sig utan bara så "skräp".
    Men vad skönt att veta att den andra fungerade då! Fast det "visste" du ju redan på ett sätt.
    Fiaflopp skrev 2007-05-26 09:31:47 följande:
    OM ni bara visste hur underbara ni är...Kunde jag så skule jag ge er all världens rosor och massor därtill...
    Tack tack! Tar åt mig! Fast jag har ju inte blivit godkänd än...
  • Mjölk
    Little skrev 2007-05-26 09:38:21 följande:
    Vad kul att läsa lite om er som ska/är bli äggdonatorer.Jag har funderat på det mkt men inte kommit till skott, nu är jag gravid med Nr.2 så efter denna gravidtet så ska jag ta kontakt med dem och också bli äggdonator.Vet ni när man kan försöka bli donator efter en gravidtet??Många   till er som är igång!
    Tror det är efter att man ammat klart.
  • Mjölk

Little: Mensen ska ju i alla fall ha satt igång först!

• Mjölk

Vad tror ni? Ska jag starta en tråd där vi äggdonatorer kan snacka! Och naturligtvis andra också! Det verkar ju vara en del som ska, har gjort eller just nu donerar ägg!

• LJF

Jag tror det var iallafall efter ammning, det tar ju sen 6 månader mellan blodproven innan man börjar. Min mens var nog inte helt igång när jag var där första gången jag hade haft en blödning, så den var inte helt regelbunden än men det ordnade sig snabbt.

• LJF

Det kan vara kul med en egen liten tråd att få höra vad andra donatorer tycker, tänker och varför man kom på tanken.

• Joboli

Så skönt att veta, att det finns så underbara människor som ni Ni är värd all respekt och tusen röda rosor. Massor av kramar Leijon.

(¯`°?.¸ ♥Det omöjliga tar bara lite längre tid♥ ¸.?°´¯)
  • Mjölk
    Joboli skrev 2007-05-26 21:07:01 följande:
    Så skönt att veta, att det finns så underbara människor som ni Ni är värd all respekt och tusen röda rosor. Massor av kramar Leijon.
    Tack tack! Så fint att höra!
Svar på tråden Ska bli äggdonator, undrar lite.