• LJF

Ska bli äggdonator, undrar lite.

Jag har just donerat ägg i veckan. Jag har inte hört att det ska vara någon stor risk för framtida eget barnafödande. Man genomgår likadan (tror jag) behandling som barnlösa par där äggen från kvinnan änvänds men utan tillbaka sättning då.

Vi får väl se hur min kropp reagerar på hormonerna i efterskott, de kände jag inte alls av under behandlingen.

• LJF

Jag hade också hört det, så jag väntade och väntade på att verkligen må uruselt, men nada och det var ju ingen förlust. Däremot känner jag av ägguttaget nu i efterskott.

• LJF

De sa att man kunde bli öm efter i magen, men jag tycker jag är lite mer än öm (inte något vidare hög smärttröskel heller). Men jag ringde dem bara och de är väldigt omhändertagande av donatorer så de skickade så fort de kunde ett recept till apoteket på mer smärtstillande.

Själva ägguttaget kände jag lite av bedövningssticket i ägget men bedövningen hjälpte på en gång så det gick smidigt. Om Hs tycker att det är lönt att använda mig igen så är jag sugen på att göra om det. Tyvärr så verkade det endast som om en av mina äggstockar fungerade som den skulle.

• LJF

De har ingen aning den var bara inaktiv, inga äggblåsor som hade växt till sig utan bara så "skräp".

• LJF

Och om jag kunde skulle jag slänga ett gäng ägg på dig... du underbara uppmuntrande människa.

• LJF

Jag tror det var iallafall efter ammning, det tar ju sen 6 månader mellan blodproven innan man börjar. Min mens var nog inte helt igång när jag var där första gången jag hade haft en blödning, så den var inte helt regelbunden än men det ordnade sig snabbt.

• LJF

Det kan vara kul med en egen liten tråd att få höra vad andra donatorer tycker, tänker och varför man kom på tanken.

Svar på tråden Ska bli äggdonator, undrar lite.