• Fiaflopp

JA jag tycker att det är orättvist!

Och tänker ine ens skämmas över att jag tycker det längre!
    Pumpa på bara ni som vill, även kritik!

• Svar på tråden JA jag tycker att det är orättvist!
  • Momme72

Jag håller absolut med om att det är orättvist och hopplöst ibland. Man får hoppas att det är någon mening med de prövningar man får lov att gå igenom för att tillslut få sin lilla guldklimp! Håll ut och kämpa vidare är väl det råd och den tröst vi kan ge varandra i detta läge!!!
    Ge inte upp!!!!

• caja

Det värsta är att jag liksom tar ett steg ifrån livet och står bredvid. Inget annat känns viktigt och jag är så insyltad i dessa försök så att jag slutar leva. Umgås inte med någon, tackar nej till det mesta och bara sitter hemma och känner mig som ett offer. Vet att det är fel man orkar inte riktikt ta mig ur det.
    En del säger när man berättar att vi har svårt att få barn: Men det är väl bara att adoptera! Om man inte vill det då?? Det är så lätt för alla att säga som har sina egna 2-3 barn..grrrr...
    Sen tycker jag att det är ORÄTTVIST att vissa måste betala för sina ÄD själva och andra får det gratis. Varför gäller inte samma sjukvårdsrättigheter ihela landet? Vi betalar ju samma skatt!!
    Härligt det är att gnälla lite!!

• Nuet

Det undrar jag verkligen också - varför är vi uteslutna ur landstingsförsöken med IVF och ÄD? Det finns ingen lag om åldersgräns i Sverige för kvinnor. Det är landstingen själva som satt upp en åldersgräns för vilka som får hjälp och vilka som inte får det. Är DET verkligen lagligt? Som caja säger här ovan så betalar ju vi samma skatt som alla andra. Det kanske är mer än orättvist det kanske är tom lagligen orätt??! Så nu kan någon gärna skriva här och berätta hur det verkligen ligger till för mig. Skriker också ORÄTTVIST! Ah, det var skönt.

• Karrow

Får jag lägga in en "skön" ickebarnlös kommentar? "Om du inte blir mamma kan du ju bli världens bästa moster" GRRRRRRRRRRRR!!!!!!

• Maura

Hej Fian och alla andra. Det ÄR orättvist!! Orättvist att vi inte kan få barn som alla andra, att vi tvingas stå i evighetslånga köer för att få hjälp, att vi tvingas betala själva (varför??? varför olika regler i olika delar av landet??), att vi helt enkelt kanske inte har råd att skaffa barn medan andra som råkar kunna få barn helt själva lever på bidrag. Hur kan det rimligt och på vilket sätt är det mer ok att samhället försöjer föräldrar utan en plan på att skaffa seriöst arbete medan vi måste betala för möjligheten att bli gravida.
    (helt osammanhängande, jag vet, men jag blir så arg att jag tappar både ord och förstånd!!)

Mitt bidrag till hemska kommentarer och idiotiska människor?: Min sambo har barn sedan tidigare. Hans ex. orkar inte riktigt med älsta dottern (14 år) så hon kan inte bo hos mamman varannan vecka längre!! Kram M

• mysan1981

Får jag lägga in en "skön" ickebarnlös kommentar till?
    "funkar de inte kan du ju alltid får låna min" mmm. tackar....

• mjuik

"Slappna av, fokusera på något annat så ska du se att det löser sig. Köp en hund, ställ dig i adoptionskön eller nåt liknande så ska du se att du blir gravid... Det gjorde min moster o vips ett barn blev det"

På allvar? Säger folk så?
    Hur jävla dumma är folk?

• mysan1981

just såå dumma e dom... =/

• mjuik

Suck.
    Men jag blir väl egentligen inte överraskad.
    Folk säger alltid konstiga saker vid fel tillfällen.

Synd att du inte kan få barn men en hund är också kul.
    Jo, eller hur. Det är ju typ samma.

• Finessan

Japp, så dumma folk finns det. Att slappna av är ta mig fan det dummaste, jävligaste råd man kan få! Jag blev så fruktansvärt besviken på en av mina bästa väninnor som gav mig det rådet och INTE ville ge sig på den punkten. Hon visste minsann en som.....

Herre Gud, det skulle inte bli några bebisar om det stämde. Alla som testar ÄL, tempar, planerar sex - dessa skulle enligt denna teori inte bli gravida. Dumheter!

Det är grymt orättvist att idioter som behandlar sina barn illa blir gravida, men jag som har massor av kärlek att ge till ett älskat litet barn, jag får bara missfall. Fy!

• mjuik

Jag är så ledsen för eran skull ni som skriver här och som kämpar.

Inte nog med det svåra med sig själv att inte bli gravid. Alla idiotiska kommentarer ni verkar få med. Fy.
    Folk borde lära sig att hålla käften. (så det gör jag nu)

• Tracy

Håller med dig Caja, det känns som om jag står och tittar på när andra lever. Inget betyder något längre och ingenting känns roligt. Orkar inte träffa någon, och när vi väl gör det så är det assvårt att engagera sig för "Det Stora Problemet" lurar om hörnet..Försöker planera sommarsemestern men det känns inta alls kul.
    Fick i vart fall ett "positivt" besked häromdagen - mitt FSH dalat och har jag riktig jäkla tur så får vi prova IVF. Se vad man kan glädja sig åt ;-(
    Då har vi ju uttömt alla möjligheter innan vi går vidare med äd eller adoption och det kanske gör alltihop lättare att acceptera tänker jag.
    Hade en dröm om att ha en jättefamilj med minst fyra barn. Jaha.

Kram

• Fiaflopp
    mjuik skrev 2007-05-24 22:34:27 följande:
    Jag är så ledsen för eran skull ni som skriver här och som kämpar. Inte nog med det svåra med sig själv att inte bli gravid. Alla idiotiska kommentarer ni verkar få med. Fy.Folk borde lära sig att hålla käften. (så det gör jag nu)
    Inte behöver du hålla käften....bara hålla dumma komentarer inne

JA vilka komentarer...´ni skulle ha min svärmor föresten,då hade ni fått hjärnblödning kan jag lova för hon är fan inte klok i sina komentarer!

Hon har ex en fömåga att vilja bestämma namn åt vårat barn som vi inte ens vet kommer någonstin och det gör ont...
    Bestämmer var vi sk bo isåfall,bestämmer vilken blöjsortFörvånad 

OCH VI VET INTE NÅGONSIN OM VI FÅR VÅRAT EFTERLÄNGTANDE KÄRLEKSBARN!

Ex så tycker vi att namnet Lina är fint men då vrålar kärringen rätt ut NEEEEEEJ det gr ju inte fattar ni väl,det betyder ju DUK på Finska...EEEHHH ja so what sa jag,vi bor i SVERIGE och i Sverige kan man heta Lina utan problem.
    Då svarar hon men hur ska jag kunna gå ut och ropa Lina då om vi är ute nån gång,men snälla du svarar jag hon (för det blir en FLICKA ser ni,det har hon bestämtFundersam) för det första så heter hon LINA och inte LIIIIIINA med femton I eftersom vi bor i SVERIGE och för det andra så är det vårat barn,inte ditt...Flört

Ja jisses säger jag,och som sagt så vet vi inte ens om vi kommer att få det bekymret med varken namn ellerblöjor....Gråter
  • Hoppe toss

Just det...!!!!

ORÄTTVIST va det rätta ordet!!!
    Dumma kommentarer från korkade människor känns som man klarar sig utan...

Å andra sidan kan man vända på det och tycka synd om puckona eftersom dom lider av brist på empati och förmågan att kunna vända på saker.

"Koppla av, försök fokusera på ngt annat så ska du se att det kommer bli bäbis" (kommentaren som jag HATAR)

Om jag kunde koppla bort det så skulle jag göra det, men nu är det så att detta tar upp heeeela min vakna tid så det är lättare sagt än gjort!! Grrrrr....

• jarovean

Gjorde skrapningen igår =( Gick väl bra iof, grät hysterisk innan jag blev fullpumpad av droger...

Skönt när man kom hem o fick ytterligare underbara råd o stöd... "Nu har du äntligen fått ett avslut o kan gå vidare..." Det är väl just det som är grejen, JAG VILL INTA HA FLERA AVSLUT, jag vill ha en bebis!!! Dessa svärmödrar ;)

• Nuet

gjorde skrapning i tisdags. fick vänta 1 mån på den och tänkte nog faktiskt att det var skönt att få ett avslut och kunna gå vidare.

• Miss Gul

Jag hoppar in här också med ännu en imbecill kommentar som jag fick för ett tag sedan. Jag HAR en hund (och inte fan hjälper det kan jag säga). Satt en dag i personalrummet och pratade med en kollega om hunden, typ att vi hade varit ute och lekt med en av hans hundkompisar i helgen. En annan kollega som har stått bredvid och lyssnat kläcker då följande:
    - Så som du förmänskligar hunden kanske det är dags för dig att skaffa några ungar istället, eller vad tror du?
     Behöver jag skriva mitt svar???

• mjuik

Fy vad folk är okänsliga.
    Om man bara kommer på saker man själv tycker är smarta ska man knipa käft. Det låter oftast bara bra i ens egna öron.

Svar på tråden JA jag tycker att det är orättvist!