• Fiaflopp

JA jag tycker att det är orättvist!

Och tänker ine ens skämmas över att jag tycker det längre!
    Pumpa på bara ni som vill, även kritik!

• Svar på tråden JA jag tycker att det är orättvist!
  • Sleepingbeuty

Självklart att det blir ilska och smärta med tårar i att inte lyckas!! ut med det bara!!!

• Tagetes66

Det som är ORÄTTVIST är att vi måste BETALA en massa pengar för att få hjälp ! DET ÄR ORÄTTVIST ! Och jag håller på att bli en gammal surhagga för att jag är så förbannad på detta...

• nesistas

Instämmer!!!

Vi kämpar, gråter, längtar, sörjer, bråkar med våra älskade för att vi är så förtvivlat trötta i själen av barnlösheten att den t o m stundtals riskerar våra förhållanden, fortsätter kämpa, gråta, längta, sörja och på något underligt sätt finns hoppet fortfarande kvar...Inga barn är så efterlängtade, önskade och saknade som de barn vi ännu inte fått chans att bli föräldrar till...

Ideligen möts vi av oförstående medmänniskor som glatt triumferar ut att "oj, det tog sig visst på första försöket" eller "åh, jag vet precis hur du känner (om barnlösheten). Vi fick försöka flera månader (typ tre) innan jag blev gravid". Vi tiger, biter ihop, och försöker inte visa hur ont det gör... Så skönt att få skrika lite.. Det är f-bannat ORÄTTVIST!!!

En stor kram till alla vänner här, som alltid tröstar och stöttar varandra. Är glad att vi hittat varandra här! *KRAM*

• jarovean

Fick ett "gott" råd idag (eller har typ hört det 120 gånger).

"Slappna av, fokusera på något annat så ska du se att det löser sig. Köp en hund, ställ dig i adoptionskön eller nåt liknande så ska du se att du blir gravid... Det gjorde min moster o vips ett barn blev det"

Kärring!!!

Förlåt med det känns som rätt tråd att spy galla...

• HoppTro

Ja det är orättvist!

Tänk så många barn som blir till varje år, som inte ens är önskade, graviditeter som slutar i abort.

Tänk om alla de graviditeterna istället kunde komma till alla barnlösa som inte önskar annat än att få ett älskat barn!

Blir så arg när jag tänker på orättvisan.

• Fiaflopp
    jarovean skrev 2007-05-23 21:54:56 följande:
    Fick ett "gott" råd idag (eller har typ hört det 120 gånger)."Slappna av, fokusera på något annat så ska du se att det löser sig. Köp en hund, ställ dig i adoptionskön eller nåt liknande så ska du se att du blir gravid... Det gjorde min moster o vips ett barn blev det" Kärring!!!Förlåt med det känns som rätt tråd att spy galla...
    Ja hur många ggr har man int hört det.....jävlar den som säger de orden EN gång till till mig och det har jag talat om också!!!
    SKÄMAS borde dom!!
  • Fiaflopp

SKÄMMAS heter det visst...Flört

• Fiaflopp

Man är ju så hemskt maktlös,det skrämmer mig oerhört!
    Har gjort allt som står i min makt då vi gjorde ivf men inget +...

Har gått över till ÄD,börjat träna för att få upp kondisen och blodcirkulationen som enl bm ska vara kanonvktigt,slutat röka (röker max 3 cig om dagen nu)....äter mina vitaminer,äter nyttigt osv men fortfarande är det bara slumpen som gör det känns det som!

Ibland kommer sorgen och ilskan över mig och då både gråter och skriker jag för mig själv,m inte rätt ut så inombords och det gör så ONT!

• mysan1981

ja håller med.. de e Så orättvist...
    fiaflopp... ge inte upp!!!
    kram

• Fiaflopp

Nej vi ska försöka men efter många många försök tappar man lätt hoppet....men NEJ vi ger inte upp,finns dom som gjort lika många som vi och lyckas och de ger otroligt mycket hopp!

TACK!!

Svar på tråden JA jag tycker att det är orättvist!