• Skrutt i mage

Förlossningsskräck x 1000

Jag har så smärtskräck så det är otroligt. Livrädd för allt som har med smärta å göra. Igår när jag var hos barnmorskan var jag så nervös för att ta blodprov att jag seriöst trodde jag skulle spy. Bad till min sambo att jag var tvungen å slippa! Men.. jag gjorde det :)

men hur som helst.. är såååå rädd för förlossningen. Har aldrig varit med om en själv eller sätt någon så jag vet inte hur den går till, förutom det jag har läst då förståss, men frågan är om jag vill veta hur det är?

Någon fler som är så fruktansvärt rädda?

Älskar mitt barn å vill bara få ut det!

• Svar på tråden Förlossningsskräck x 1000
  • doriah

Har en väldigt positiv förlossningsberättelse i min blogg om du vill läsa...

Fia ღ Elsa
  • Skrutt i mage

Doriah: jag det vill jag gärna göra, kan jag behöva :P

• Skrutt i mage

Emil06; ja, fast det är mest smärtan jag är rädd för. att ligga där naken tänker jag inte på eftersom de BÖR ju vara van med naken skrikande kvinnor :P

• Emil06

Det e en BRAAAAAAA smärta!! Upprepa.... näe ta reda på omgående tycker jag om de har Profylaxkurs i din stad, vet inte vad du bor...?!

• Skrutt i mage

Emil06: Profylaxkurs är inte det samma som föräldragruppen eller är profylaxkurs något specifikt för de som är rädda å så?

Läste doriahs förslossnings berättelse och blev lite fundersam, vilken smärtlindring är det som gör att man inte känner något alls? För jag vill känna lite grann så att jag vet vad jag gör å att jag inte spricker allt för mkt...

• Vikingafrun

Jag för min del tyckte krystningen var värst! Men alla känner ju så olika. Men det häftiga är att när bebisen väl är ute så är ALL smärta bortblåst och man blir verkligen stolt över sig själv och över det lilla mirakel man skapat. Jag tror det kommer gå bra för dig!

• Skrutt i mage

vikingafrun; okej :) Ja, det är ju barnet jag vill ha, så smärtan får jag bara genomlida. frågan är bara hur mkt det blir :S

• Emil06

Profylaxen skiljer sig från föräldrarkursen genom att man tränar på olika andingssätt å avslappningsövningar på Prof., + man pratar om rädslor osv, å förbereder sig oxå mentalt!
    Gå in på annasprofylax.se å kolla runt

• Skrutt i mage

Emil06; jo just ja.. Jag bor i ÖStersund, tror du att de har sån grupp där? KAn ju alltid höra med BM...

• Emil06

I Umeå finns den....vänta ska kolla lite....

• Emil06

Näe hittar inget om Ö-sund... men hör med BM din, ibland har de kursen som inte går å boka på nätet, som de kanske håller i själva.

• doriah

Skrutt - det är ryggmärgsbedövningen jag pratar om i min blogg...men jag kommer att ta det nästa gång också - för nu vet jag ju att bebisen kommer utSkrattande

Fia ღ Elsa
  • Pusselbiten86

Läs gärna min förlossningsberättelse me..

Den är positiv till 1000 %

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Skrutt i mage

emil06: ja, jag måste ju berätta.. vill ju inte vara så rädd :(

• Skrutt i mage

pusselbiten86; nu har jag läst din berättelse.. men blev inte lugnare ;P fast det är bra att jag är förberedd :D

• apan

Jag är också helt sinnessjukt rädd för förlossning. Att få kejsarsnitt låter också läskigt. Så jag har lite panik nu (redan i vecka 4) att den som är där inne ska ut på nåt sätt. Jag förstår inte hur jag ska klara det, jag är sällan tapper på sjukhus, bara eländig och gråter.

• Hatter

Min BM var tvungen att skicka mig till sjukhuset för att ta blodprovet, jag var så rädd och spänd att hon inte fick en droppe blod ur mig.

Men vid förlossningen kunde de sticka mig hur som helst...jag brydde mig inte ett skvatt om det. Det gjorde alldeles för ont. Men man blir uppslukad i det och jag kände inte alls samma rädsla som jag annars har vid smärta och sjukhusbesök...tror jag var för trött för att vara rädd. Kroppen har ett sätt att klara det. Du kommer nog inte ens tänka på din rädsla när det väl är dags. Jag var dock väldigt rädd för kejsarsnitt, men som tur var slapp jag det.

• Mollie

TS--->

Kan aurorasamtal vara nått för dig? Kankse ni redan pratat om i denna tråden, har inte läst igenom hela?

• thesmokejumper

Jag kan säga att om du väljer bedövning så är eda och lustgas himmelriket under förlossningen... Men jag kan säga som till andra, du klarar det, tänk att det är en positiv smärta... Jag skulle nog kalla det mera kraft :) Men när det väl är över o barnet precis kommer ut, det är en obeskrivlig känsla. Det är skithäftigt o föda barn :)

Svar på tråden Förlossningsskräck x 1000