Inlägg från: Skrutt i mage |Visa alla inlägg
  • Skrutt i mage

Förlossningsskräck x 1000

Jag har så smärtskräck så det är otroligt. Livrädd för allt som har med smärta å göra. Igår när jag var hos barnmorskan var jag så nervös för att ta blodprov att jag seriöst trodde jag skulle spy. Bad till min sambo att jag var tvungen å slippa! Men.. jag gjorde det :)

men hur som helst.. är såååå rädd för förlossningen. Har aldrig varit med om en själv eller sätt någon så jag vet inte hur den går till, förutom det jag har läst då förståss, men frågan är om jag vill veta hur det är?

Någon fler som är så fruktansvärt rädda?

Älskar mitt barn å vill bara få ut det!

• Svar på tråden Förlossningsskräck x 1000
  • Skrutt i mage

Nej, kejsarsnitt skrämmer mig mer :S

Vad är en Aurora?

• Skrutt i mage

Emil06; Ja, det var bra att du var stencool. Jag har läst lite grann om det, och de olika stegen å så där så jag är liiiite lugnare men det känns ändå så gruvsamt!

• Skrutt i mage

Skogsgrön; ja. Det kanske inte är så mycket att gemföra, men jag har gjort en abort där jag fick framkalla den genom å ta piller så då fick jag en sån smärta som på en förlossning (kanske inte lika kraftig, har inget å jämföra med) men då fick jag lita smak på hur det KAN vara, å det gjorde ont så jag kan tänka mig att förlossningen gör 100 ggr ondare, MEN att jag kommer få ett underverk på bröstet när smärtan är över.

men vad gör ondast, värkarna eller krystningen? har hört att värkarna är värst och för vissa är det en befrielse att krysta..

Emil06; ja, det där med andning, får man träna på det på föräldragruppen då eller?

• Skrutt i mage

HAhaha! Ja, det har jag också tänkt på, att man ska vara sååå leee på å gå runt å va gravid, särskilt om man har gått över på tiden, och sedan som du VikingaFrun skrev, att man har nog inte tid å tänka på det, man vill bara ha krabaten ut. Nu är jag i sjunde månaden så jag kan inte backa ur, men vill ändå finna lite mer ro inför detta eftersom jag hört (jag hör mycket) att förlossningen kan stanna upp om man är för rädd å spänd, att barnet inte vill komma ut. å det vill jag ju inte! vill att det ska gå FORT :D

• Skrutt i mage

emil06; ja. Jag kan tänka mig att jag kommer vara riktigt stolt med tanke på att jag brukar aldrig utsätta mig för smärta i onödan. hehe. Ja, då tar man ju hellre smärtan först och sedan får njuta av sin lilla bebbe utan å tänka på massa annat! :D

• Skrutt i mage

Nej. Försöker inte lyssna på alla andras skräckscenarion. Men det är svårt när man sitter i samma situation.. men som sagt, barnet ska ju ut, hur ont det än kommer å göra. å gör det fruktansvärt ont att jag inte skulle klara av att gå genom det igen så får jag se till att det inte blir fler barn efteråt, men DÅ vet jag iaf hur det är.

• Skrutt i mage

Doriah: jag det vill jag gärna göra, kan jag behöva :P

• Skrutt i mage

Emil06; ja, fast det är mest smärtan jag är rädd för. att ligga där naken tänker jag inte på eftersom de BÖR ju vara van med naken skrikande kvinnor :P

• Skrutt i mage

Emil06: Profylaxkurs är inte det samma som föräldragruppen eller är profylaxkurs något specifikt för de som är rädda å så?

Läste doriahs förslossnings berättelse och blev lite fundersam, vilken smärtlindring är det som gör att man inte känner något alls? För jag vill känna lite grann så att jag vet vad jag gör å att jag inte spricker allt för mkt...

• Skrutt i mage

vikingafrun; okej :) Ja, det är ju barnet jag vill ha, så smärtan får jag bara genomlida. frågan är bara hur mkt det blir :S

• Skrutt i mage

Emil06; jo just ja.. Jag bor i ÖStersund, tror du att de har sån grupp där? KAn ju alltid höra med BM...

• Skrutt i mage

emil06: ja, jag måste ju berätta.. vill ju inte vara så rädd :(

• Skrutt i mage

pusselbiten86; nu har jag läst din berättelse.. men blev inte lugnare ;P fast det är bra att jag är förberedd :D

Svar på tråden Förlossningsskräck x 1000