• Minnisen

Napp utan uppsikt under natten?

Hej!

Har en 10 månader som använder napp! Hon sover i eget rum mitt emot vårat! Hon somnar ibland på kvällen med napp men jag tar ut den när hon somnat! Hon kan ibland vakna på natten och då hjälper nappen henne att somna om. Men jag kan inte ta ut nappen för tidigt för då vaknar hon och skriker och kan inte somna om! Jag e rädd att om jag går in till min säng och somnar ifrån henne med nappen att hon ska kvävas, att nappen lossnar och hon sätter i halsen! För det kan den väl?! Nyfiken på hur ni andra nappbarns föräldrar löser detta!!
  • Svar på tråden Napp utan uppsikt under natten?
  • MiDaMi

Mikael spottar ut nappen nattetid... kan ju alltid testa nappen innan du ger tösen den...

• milliotindra

jag tror att inte att det är någon fara om man bytar ofta och kollar den innan varje natt!

• SvanFlikkan

Min son har napp, han spottar själv ut nappen efter ett tag =)

• mamman Linda
    salemi skrev 2007-02-09 12:59:05 följande:
    Enligt förpackningen som nappen ligger i när man köper den så ska man byta napp en gång i månaden.
    Helst varje dag kan jag tänka mig Klart dom skriver det för att sälja mer...
    Snubblar fram...
  • Lillis1

Byt nappar då och då och provdra dem hårt innan du ger dem till barnet. Min dotter har 5-6 nappar i sängen varje natt, då kan hon alltid hitta en och somna om själv mitt i natten

Hela världen är en rad underverk, men vi är så vana vid dem att vi kallar dem vardag.
  • Guldskimmer

Jag har aldrig varit orolig för det! Skulle jag oroa mig för alla sådana småsaker skulle jag bli knäpp

• S vali s

Min dotter har nappen i munnen hela natten, har aldrig ens tänkt i de banorna som TS gör.
    "Provdrar" alltid nappen oinnan jag ger den till henne för att se att det inte blivot några hål eller sprickor

Den late får brått när det blir kväll
  • Jen 82

Ja min son har nappen i under natten. Han spottar ut och tar in den igen själv när han vill.
    Har aldrig tänkt tanken att den skulle lossna under natten just, den kan ju lossna när som helst.
    Jag brukar dock dra i napparna ibland för att kolla så de inte lossnat på någe ställe

• Moj Katile

Adrian har haft sin napp hela tiden,sen vi va på bb! VArje natt och jag har aldrig oroat mej!
    Lägg dej å sov me gott samvete å låt henne ha sin napp!

Svar på tråden Napp utan uppsikt under natten?