• Minnisen

Napp utan uppsikt under natten?

Hej!

Har en 10 månader som använder napp! Hon sover i eget rum mitt emot vårat! Hon somnar ibland på kvällen med napp men jag tar ut den när hon somnat! Hon kan ibland vakna på natten och då hjälper nappen henne att somna om. Men jag kan inte ta ut nappen för tidigt för då vaknar hon och skriker och kan inte somna om! Jag e rädd att om jag går in till min säng och somnar ifrån henne med nappen att hon ska kvävas, att nappen lossnar och hon sätter i halsen! För det kan den väl?! Nyfiken på hur ni andra nappbarns föräldrar löser detta!!
  • Svar på tråden Napp utan uppsikt under natten?
  • MonicaH

Det finns nappar som losnnat men de är iten chans nojig blir man för mkt som förälder

• Prinsessan Zelda
    MonicaH skrev 2007-02-09 12:13:09 följande:
    Det finns nappar som losnnat men de är iten chans nojig blir man för mkt som förälder
    jag tror den risken är rätt liten och antagligen med alltför gamla nappar. Jag byter ganska ofta och känner och drar ofta i dem.
  • Gripan

Min dotter har alltid sovit med napp. Napp sa dom juh skulle motverka plötsligspädbarnsdöd oxå.
    Klart att man ska kolla napparna & byta ut dom med jämna mellanrum, det är juh vilkigt. Min dotter kommer fortsätta sova med napp & skulle jag hålla på att oroa mig för det att hon skulle kunna kvävas så hade man juh aldrig fått sova!!

Lowas mamma 051109
  • tamate

Drar du inappen och ser att den ser mysko ut så släng bort den men annars ska det inte vara någon fara

- det som inte dödar härdar!
  • tez84

Ska ju inte vara någon fara så länge du ser att det inte är bit hål i nappen och att du köper rätt ålders grupp på nappen.. Det är ju olika storlekar för att barnet just inte ska kunna få in den på ett farligt sätt i munnen...

• Amandia

Enligt förpackningen som nappen ligger i när man
    köper den så ska man byta napp en gång i månaden.

Min dotter är två och ett halvt år nu och hon har nappar som hon fick då hon var under 1a året. Har endast slängt två stycken, den ena var äcklig runt kanten som inte gick bort och den andra lossnade.

Bara man drar i dom då och då så ser man ju om de sitter kvar eller inte.

• mamman Linda

inget jag ens tänkt på!
    Jag har haft 3 nappbarn och alla har sovit med napp utan att jag tänkt på att nappen ens skulle kunna gå sönder...jag har heller aldrig sett en napp gå sönder förutom när sonen började bita i dom...men då var det småhål i toppen bara (ja jag kastade dom så klart!)

Snubblar fram...
  • snillis

Ja, varför inte

Har ca 15 nappar liggande i sängen så att han skall hitta någon om han vaknar till under natten och vill ha nappen.

Nu är min son 16 månader men så har vi haft det sedan han fick eget rum när han var drygt 7 månader.

• Ireth of Dorthonion

Nova somnar alltid med napp, har aldrig tänkt på att hon skulle kvävas. Hur som hellst spottar hon ut den när hon somnat, jag rör den aldrig.

• Andrundrun

Dra i själva gummit innan du ger henne nappen. Då vet du om den sitter fast.
    Min son har haft napp på natten i snart 3 år.

Svar på tråden Napp utan uppsikt under natten?