• Minnisen

Napp utan uppsikt under natten?

Hej!

Har en 10 månader som använder napp! Hon sover i eget rum mitt emot vårat! Hon somnar ibland på kvällen med napp men jag tar ut den när hon somnat! Hon kan ibland vakna på natten och då hjälper nappen henne att somna om. Men jag kan inte ta ut nappen för tidigt för då vaknar hon och skriker och kan inte somna om! Jag e rädd att om jag går in till min säng och somnar ifrån henne med nappen att hon ska kvävas, att nappen lossnar och hon sätter i halsen! För det kan den väl?! Nyfiken på hur ni andra nappbarns föräldrar löser detta!!
  • Svar på tråden Napp utan uppsikt under natten?
  • Anna79a

Ojdå...så orolig har jag då aldrig vart! Anton sover me napp å har alltid gjort, inget som jag bekymrar mig över.

(¯`°?.¸ ღ Mamma till underbara Anton 050924 ღ ¸.?°´¯)
  • MonicaH

Jag var lika rädd innan- dra en extra gång i nappen för att testa den. Jagvet hur de är att noja sig.

• tahira

Oj, det kan jag inte oroa mig för. Jag testar alltid nappen (provdrar och suger på den..) innan jag ger den till sonen, både på dagen och natten och använder dem inte längre än vad som står på förpackningen så jag tror verkligen inte att det är någon fara!

Om man tänker så, så måste man ju oroa sig för allt typ "Lakanet kan vara gammalt och en bit tyg kan lossna och fastna i halsen.." och det tror jag inte är bra för vare sig föräldrar eller barn.

Men jag förstår att du är orolig, men i det har fallet tror jag du kan slappna av, om du bara kontrollerar nappen regelbundet.

Min son har sovit med napp sedan har var ett halvår, han är ett nu.

If you can't be good, be careful
  • Leos och Vincents mamma

Jag röstade på sista förslaget.
    Våran son är snart 2 år o han har haft napp sin han var 2 veckor gammal.
    Han har alltid sovit med nappen i munnen på natten, inga problem.
    Finns så mycket annat att oroa sig för än en sån sak Flört

Jag tycker att du ska låta din dotter ha nappen, blir bättre för både henne o dig.

Ingen fara med andra ord.

Stolt o lycklig mamma till Leo 22 månader!Älskar min familj oändligt mycket!!
  • MonicaH

Tror det är större chans att hon hittar annat att stoppa i halsen som kan vara farligt... Vill inte säga att det aldrig är farligt med napp men köp bara testade nappar o inga billiga från småbutiker som ej är testade o bytt napp varannan månad

• Remona

Säger detsamma som gnagaren har skrivit! Fast min dotter spottar ut nappen själv när hon har somnat! *Ler*

• MonicaH

Ebba har slutat med napp av sig själv jätteskönt innan klarade hon sig inte uten dem

• Twid

Novalee somnar med nappen nästan jämt! fasst hon spottar ut den själv efter en stund! annars hade jag nog faktiskt tagit bort den jag efter en stund..

av anlening av att min lilla kusin faktiskt höll på att kvävas av en sugdel som lossnade när han låg och sov... och dom hade faktiskt dragit i nappen på kvällen..det gör dom alltid..

jag drar och sliter i novalee´s nappar mest hela tiden:P men visst chansen är inte så stor att den lossnar..men chansen finns ju..så jag skulle inte chansa.. men om detta nu inte hade hänt min kusin kanske jag inte hade varit lika nojjig...men vi har ju svart på vitt vad som verkligen kan hända.

• susd74

Ja, klart man kan ge barnet napp under natten utan att behöva kolla barnet hela tiden. Det viktiga är ju att man kollar nappen innan man ger den till barnet så den är hel!! Sen kan barnet sova lugnt och förhoppningsvis du oxå
    Slappna av lite!!!! Flört

Sjalgalen
  • Black

Det är klart att hon inte kommer att sätta den i halsen. Har aldrig hört talas om ett barn som satt en napp i halsen och kvävts.

Svar på tråden Napp utan uppsikt under natten?