• Minnisen

Napp utan uppsikt under natten?

Hej!

Har en 10 månader som använder napp! Hon sover i eget rum mitt emot vårat! Hon somnar ibland på kvällen med napp men jag tar ut den när hon somnat! Hon kan ibland vakna på natten och då hjälper nappen henne att somna om. Men jag kan inte ta ut nappen för tidigt för då vaknar hon och skriker och kan inte somna om! Jag e rädd att om jag går in till min säng och somnar ifrån henne med nappen att hon ska kvävas, att nappen lossnar och hon sätter i halsen! För det kan den väl?! Nyfiken på hur ni andra nappbarns föräldrar löser detta!!
  • Svar på tråden Napp utan uppsikt under natten?
  • My Baby
    Why not???
    ~♥♥~Stolt mamma till Felicia~♥♥~Lillasyster Izabelle beräknas komma 13/4 -07~♥♥~
  • Moonis

Det är något jag inte oroat mig jätte mycket för. Man kan ju dra i den innan så man vet att den sitter

• Huskatt

Har aldrig använt napp. Inte till något av våra 4 barn. Varför ska man ge små söta snuttiga barn en siliconbit att suga på?

• Flissi

Drar i napparna ibland..men har aldrig varit orolig över det...
    Essie sover med 3-5 nappar i sängen så det alltid finns nån tillhands för henne när hon vaknar till på natten!

• MrsXanadu

Inget jag ens reflekterat över. Jag provdrar alltid nappen innnan min lilla får den. Sen brukar hon ändå spotta ut den när hon somnat.

• FiaÅkotten

som så många andra säger så verkar det jobbigtatt vara så orolig, Luna har alltid haft nappen så även på natten, sover visserligen i vårt rum men det hade inte spelat nån roll.

Provdrar i den och använder den inte för länge så är det ju lugnt. Var dem så klent byggda så skulle dem förmodligen inte säljas och varningarna skulle rasa vart än man såg...

• MotherOfTwo

Inget jag ens tänkt på. Mina barn har alltid haft napp på natten, och jag har aldrig tagit ut den.
    Om du provdrar den så har du ju kollat den och då behöver du ju inte ta ut den.
    Man kan inte försäkra sig om allt här i livet.

• SusanneSJ

Min son får ha sin napp på natten och inte kollar jag honom för det. Förvisso spottar han ut de själv när han har suttat fördigt men jag har aldrig bekymrat mig över den! Drar alltid i nappen innan han får den och kollar så att den säkert är hel!

• Prinsessan Zelda

Men nappen är ju byggd att inte sättas i halsen. O de mot förmodan skulle få in nappen i munnen är den byggd så att den inte kan sväljas, det är ju en stor "sköld" runt nappen. Och det är hål i skölden för att det ska gå bra att andas om den nu skulle åka in helt i munnen.

• Prinsessan Zelda

Ska tillägga att min son har en väldigt stor mun och får in allt möjligt där men nappen har han aldrig råkat få in.

Svar på tråden Napp utan uppsikt under natten?