Norrköpingstråden del 7
Jag och Theo tackar för en trevlig fikastund. Så himla skönt att sitta ute för en gångs skull.
Vi har nada på schemat den här veckan (förutom tors. f.m) så är det nån som har tid/lust att fika igen så hojta till
Jag och Theo tackar för en trevlig fikastund. Så himla skönt att sitta ute för en gångs skull.
Vi har nada på schemat den här veckan (förutom tors. f.m) så är det nån som har tid/lust att fika igen så hojta till
Ska vi ses kl 13 som vanligt? Färjagården om det är soligt och Peters om det är dåligt väder?
Hmm...så det blir Färjagården eller vad? Får vi alla plats under taket? Har för mig att det inte är så stor plats där under...(men jag kan ha fel)
Jag vill också äta sushi!!
Nomad: Faktum är att man faktiskt kan äta sushi som gravid
På www.infpreg.se står det:
"Allmänna råd som att koka eller steka kött, fisk* och fågel väl, god kökshygien, sköljning av grönsaker, goda rutiner för livsmedelsförvaring förhindrar även listeriasmitta."
* = färsk rå fisk, t. ex. sushi eller sillinläggningar medför dock ej ökad risk
Enligt livsmedelsverket är det helt okej...även den med lax. Dock inte den med tonfisk. Bara laxen uppfyller de vanliga kraven (fångad på rätt ställe osv. )och har varit fryst. Fisken blir ofräsch innan några skadliga mängder listeria har hunnit växa till sig. Men man bör vara säker på att restaurangen har en tillfredställande hygien och hantering av fisken. (vilket det ju är svårt att vara, men då kan man ju alltid göra sushi hemma)
Jag själv åt inte sushi med rå fisk under min graviditet, men är hanteringen av fisken bra är det alltså inte skadligt för barnet.
Annars är ju sashimin med kräftstjärtar helt uuunderbar (och väldigt tillagad )
Jag kan inte nästa vecka, men jag kan hänga med en annan gång
Om deras glass är ens i närheten så god som deras muffins så MÅSTE vi dit och mumsa. Synd att det inte är så barnvänligt bara...
MG: Theo blev jättehård i magen utav Nestlés ersättning, den enda som funkar okej är Bifidus från apoteket. Och jag håller med Matilda...rapa, rapa rapa!
Åh va roligt att ni får flytta in tidigare. Då får det bli många fikastunder i sommar
Matilda: Om du är orolig över att lägga Ester på mage så kan du ju alltid köpa ett andningslarm (dyrt men kanske värt det).
Jag fikar gärna på tisdag...11.30 är lite i det tidigaste laget för oss sjusovare men vi ska göra vårt bästa för att orka upp så "tidigt".
F.ö så var det helt klart rätt låt som vann. Go Lordi! (Skönt att självgoda Carola inte vann)
Det blev inget fika för oss heller idag. Theo har haft magknip hela natten så vi har sovit ända tills nu.
Men det kanske är någonsom har lust att ta en fika lite senare i veckan? Torsdag kanske?
Hella77: ja juste, det har du rätt i. När man är mammaledig har man ingen som helst koll på röda dagar. Alla dagar är likadana