-----Rökning under graviditeten-----
Presis kan jag sluta så kan alla det Tycker det e för jäkla ego att röka under grav alla kan sluta!! Hänger ens liv på det nog slutar man lixom, ens barns lkiv borde vara lika mkt värt!!!!!!
Presis kan jag sluta så kan alla det Tycker det e för jäkla ego att röka under grav alla kan sluta!! Hänger ens liv på det nog slutar man lixom, ens barns lkiv borde vara lika mkt värt!!!!!!
Jag tycker väldigt mkt Är man så stark att man klarar av att förgifta sin kropp och veta om att man gör det är man så stark att man oxå kan sluta... Om man mår så psykiskt dåligt över att folk klagar på ens urdåliga karaktär när man röker vid graviditet får man låta bli att skriva en sån här tråd och även sluta vara här för sanningen är hård!!!
Jag påstår inte att rökstoppet är en dans på rosor, jag har gråtit många tårar. Men det är det värt jämförelse mot vad man gör mot sig själv som rökare!! Och vet man att man dör imorn av en cigg då röker man den inte!! man borde tänka samma när man e gravid för barn kan faktiskt dö av nikotin!!
FEL FEL FEL att röka under graviditeten!!! Fattar inte hur ni tänker för hade ert liv hängt på en skör tråd och ni dog direkt om ni tog ett bloss så skulle ni sluta direkt!!
Om några år tror jag rökning ändå bli olagligt så som narkotika. Hörde någon debatt om det Det är så fruktansvärt farligt och även skadligt för folk omkring som får i sig den passiva rökningen. Början på det stora steget är ju rökfritt på fler å fler platser och på krogen m.m. (GÖTT!!!) och sedan blir det nog olagligt att ta in nikotin i Sverige! Den dagen längtar jag till då det inte längre kommer flyga en massa äcklig rök på en när man e ute Då kommer nog blivande mammor inte röka för då är det ju olagligt!! Hoppas det blir så!!!
jaa det e fruktansvärt rent ut sagt!! Jag fattar inte att jag har rökat alltså!! UCH!!! Har du rökt chockad??
Bra jobbat Chockad!!
Förjävligt!!! Sluta röka åtminstone för era stackars barns skull
Barn till föräldrar som rökt under graviditeten blir lättare rökare vid vuxen ålder. Detta p.ga att dom redan har varit kraftigt nikotinberoende och hjärnans receptorier har vaknat upp. Alltså barn som utsatts för rökning i fosterlivet är hela livet rökfri rökare utan att veta om det och faller lättare i fällan när dom blir vuxna! Är inte det skäl nog att sluta då?? Vem 17 vill att ens barn skall bli rökare...???
+ ökad risk för cancer och andra hemska sjukdomar som att tarmarna inte växer ihop som dom skall på barnet, det är en sjukdom som ENBART drabbar rökare. Tex min FD kompis vars barn höll på att dö, hon fortsatte att röka trots att lilans liv svävade i fara fy!!! Som tur är dottern nu helt frisk med bara ett litet ärr på magen men oxå en liten rökfri rökare....