• nusse1

-----Rökning under graviditeten-----

Jag vill inte vara taskig nu, men man kan visst sluta röka om man vill. Jag har rökt i tolv år som en borstbindare. Jag hamnade på sahlgrenska och dom tryckte på mej ett nikotinplåster. Det e två månader sen imorgon. Har inte tagit ett bloss sen dess!!! Det handlar om lite jävlar anamma. Min orsak att sluta en kronisk sjukdom som blir värre av rökning. TS orsak, att hon e gravid... Vill man så kan man... TS har skrivit så negativt om rökstopp så hon e tydligen inte alls inne på den linjen (men vad vet jag) men ursäkta mig det tycker jag e väldigt egostiskt!!

• nusse1

Min farmor rökte 45 cigg per dag i 35 år å fick hjärtinfarkt. Dom sa att tar du ett bloss till dör du, hon har inte gjort det på 10 år. Rena skitsnacket att vissa inte kan sluta röka. Vissa vill inte bara så är det!!

• nusse1

Lobu Håller med!! Planerar man barn kan man ju tom sluta innan, så blir det inte så stor omställning vid en graviditet.

• nusse1

Huskatt Hur kan det vara relevant?? Man vet ju att rökning ger fosterskador, vid varje bloss stryps syretillförseln till barnet och det blir litet i växten. Bebisen e nikotinberoende när den kommer ut och löper större risk pga detta att själv bli rökare. Det finns hur mycket negativt som hellst man kan dra upp men skall bespara er det. Men att sluta röka är inte ens så himla svårt om man har en bra anledning och vad kan vara bättre

• nusse1

Erita Nä så e det inte men som rökare e man bra dum, har själv varit det i 12 år. Är man så dum så får man allt tåla lite kritik

• nusse1

Jag kan inte fatta den inställningen, att man inte kan sluta!! Hade man fått beskedet att tar du ett bloss till så dör du omedelbart då hade man klarat det. Men har man en bebis i magen, nä då klarar man det inte!! Jag har blivit så emot rökning sen jag slutade och det är så gött!! Kalla mej moraltant om ni vill för det är jag!!

• nusse1

Erita Det är inget påhopp! jag har själv varit lika dum så jag dömmer ingen, men anmäl inlägget om det känns bättre för det vet jag att du kommer göra ändå! Om du tycker detta forum är så jobbigt borde du nog inte delta, för det är inte heller tillåtet att hålla på att tjata om att en diskision är onödig och att den skall begravas m.m.

• nusse1

Hej svejs nu skall jag gå morgonpromenix och fylla mina lungor me frisk luft. Ha det så bra jag kommer tillbax...

• nusse1

Erita En sista grej... TS har skrivit om det och får räkna med att ickerökare kommer hit och är upprörda. Det får alla här göra!! Det är så fel att röka vid en graviditet så man kan inte annat än att bli sur!! Jag menar inte att du eller någon rökare e dum, sorry över det då, men önskar att alla vore modiga nog att pröva för man fattar inte hur underbart det är när man slipper det. Hej svejs...

• nusse1

Tycker att man är dum om man röker när man e gravid och den åsikten kan jag inte ändra på!! Man har rätt att förgifta sig själv men inte ett oskyldigt barn!!

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----