Inlägg från: Anonym (5omdan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (5omdan)

-----Rökning under graviditeten-----

Marlene78: Nej, det kanske inte är någon rökare här inne som frågat om hjälp, men det är inte heller någon som bett om påhopp.
    Eller hur?

Du skriver också att det faktum att det finns ex-rökare bevisar att man kan sluta om man vill. Men vad bevisar då det faktum att det finns rökare? Kanske att ALLA inte kan sluta fast de vill. Eller?

Man bör nog passa sig riktigt noga för att påstå saker rätt ut. Varken Du eller någonannan står så högt över mänskligheten att hon kan komma och påstå vad som är möjligt och inte möjligt för andra människor. Det är riktigt obehagligt när folk tror sig kunna göra det, tycker jag personligen.

• Anonym (5omdan)

Anti75: Jag såg ditt inlägg. Jag tyckte inte att det var ett dugg nydanande, så jag orkade inte ens kommentera det. Liknande inlägg har skrivits en miljon gånger på FL, och jag skrattar lika överseende varje gång jag läser dem.

Nu slipper du känna dig ignorerad.

• Anonym (5omdan)

Lillpluttens mamma: Du skämtar va?

I en tråd där rökning under graviditeten jämställs med barnmisshandel är det svårt att vara "tarvlig" Allt blir liksom för lamt i jämförelse.

• Anonym (5omdan)

Huskatt: Jag har fler förslag på mammor som inte borde ha barn. T ex de som dömer andra människor och tror att de VET hur andra människor fungerar.

• Anonym (5omdan)

Who am i: Kan du utveckla vad du menar med det?

• Anonym (5omdan)

Who am I: Kan du ge mer konkreta exempel? I vilket inlägg skrev jag att folk var körda i huvudet, som exempel?

• Anonym (5omdan)

Anonym(Nonsmoke): Vad bra att du vet det. Det är nämligen inte alla som gör det.

• Anonym (5omdan)

listo: Nej, långt därifrån.

• Anonym (5omdan)

Who am I: Jag ser inte ned på folk som tycker att det är förkastligt att röka under graviditeten. Jag irriterar mig på folk som dömer andra människor och tror att de kan säga vad andra kan och inte kan.

Om du hade läst mina inlägg, så skulle det antagligen vara helt uppenbart för dig. Jag skriver nämligen inte speciellt otydligt.

• Anonym (5omdan)

Who am I: Skillnaden är.....att det finns personer här som påstår att ALLA KAN sluta att röka, och då har man påstått att ALLA kan någonting som ALLA inte kan. Det är knappast ödmjukt.

Exakt vilken del av detta är det som du inte förstår?

Sedan har jag fortfarande inte sett något konkret svar på min fråga. Jag undrade var jag hade skrivit att de som har annorlunda åsikter än jag är "körda i huvudet". Du besvarade med att jag pikar om det, men bara för att jag argumenterar för min sak, så har inte DU någon rätt att göra en fri tolkning av vad jag "säger". Eller har du några speciella rättigheter som inte jag vet om?

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----