• emmies

-----Rökning under graviditeten-----

sluta nu! evigt tjat om rökning! Ts ville inte ha ert moralsnack! hon vet precis som alla här att det inte är bra att röka när man är gravid! barnet har inget val hit eller dit.. nä barnet får inte välja föräldrar, får inte välja vad det vill någonting för det är vi som föräldrar och vuxna som väljer dess vägar tills det är tillräckligt stort för att göra det själv! min mamma var rökare och rökte med alla oss fyra barn.. jag rökte själv under hela gravideteten (trappa ner dock) men jag gick 8 dar över tiden och fick en pojk som vägde nästan 4 kilo och var 51 cm lång.. dessutom ett A-barn enligt läkarn! vi vet väl att det både ser dumt ut/ och är dumt att vara rökande gravid.. så skippa snacket.. Ts jag förstår dig mycket väl!

• emmies

idiblon: jo tack alla hästarna är i stallet.. men släpps snart ut på grönbete är är alla dina hästar hemma?

Citerar Hilla: Min barnmorska sa åt mej att hellre trappa ner än att sluta om det var svårt. Eftersom barnet blir MER stressat o tar skada av din nervositet o abstinens...än om du tar en cigg..

• emmies

evaviola: citerar vad en anonym redan sgat som jag tyckte var bra-->Fattar ni inte att hon vill ha bekräftelse på att hon inte är värlsdsämst som blivande mamma?
    Det sista en gravid kvinna behöver är dåligt självförstroende. Då kommer hon aldrig sluta röka ju!!

Anonym(giftig) är jag en oansvarig mamma som inte kan ta hand om mitt barn bara för att jag rökte under graviditeten??

• emmies

har jag sagt att barnet INTE tar skada av att röka?? har ni hört mig säga det???

• emmies

bara för jag rökte ett par cigg om dagen då jag var gravid så innebär inte det att jag inte visste riskerna.. jag hade svårt att sluta helt! jag är inte dum..

• emmies

ok .. det var en här som skrev att hennes mamma föddes med låg födelevikt.. jag ville visa att inte alla barn föds underviktiga och små bara för att man rökat! fine inlägget var väl menat att hon skulle se det.. men nu är läget som det är och jag kan inte göra saker och ting ogjort.. är så jävla trött på allt tjat om rökning bara.. jag har en sambo som tjatar på mig att sluta än.. då han inte röker själv

• emmies

anonym giftig: *suckar ljudligt*

• emmies

idiblon: sluta predika du har ju för fan inte kunnat sluta röka under din graviditet heller.. var under för stor stress? bara en dålig ursäkt..

• emmies

jag vet väl att det är fel precis som du.. men man blir less på tjat

• emmies

jag behöver inte erkänna något för er! som jag redan sagt så kan jag inte få det ogjort.. kan inte resa i tiden tyvärr..

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----