• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Hoppaspånr3)

Hej! Jag hoppar över här med, varit med i några trådar! 
    Jag har två barn sedan tidigare och sambon ett, så tar det sig blir det vårt första gemensamma
    Jag är ju lite äldre (fyllde 37 precis) o har lite högre BMI så vet det kan vara svårare o bli gravid

Vi blev gravida direkt jag tog ur spiralen som tyvärr slutade i MA  sen blev vi gravida direkt efter det som blev tubarabort, fick någon reaktion på det o blev inlagd pga svåra smärtor. O nu har det gått några cykler utan ett enda +. 

Vi har sagt vi ska försöka till efter sommaren o om de inte tar sig så söker vi till IVF, jag vill inte vänta för länge heller pga åldern på mig,  sambon är yngre 

BIM - lista

2/5 - Monki19, 1a barnet

12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet,  5e försöket 

• MammaMG
    Hej på er!
    Jag var med i april-tråden också men det blev inget plus, så hoppar över hit.
    Vi har aktivt försökt med syskon sedan förra hösten. Har blivit gravid två gånger, men båda gångerna har det slutat i tidiga missfall, vid nyår och i mars. Har varit på blodprov och gyn-undersökning men inget var avvikande.

Förra cykeln fick jag ÄL på dag 19 efter missfallet, så tacksam ändå att kroppen återhämtar sig relativt snabbt.

Försöker boosta kroppen med massa vitaminer och järn, och hälsosam mat. Har också dragit ner på koffeinet och begränsar mig till 1-2 små kaffekoppar om dagen. Hoppas att det gör skillnad.

ÄL blir troligtvis kring 26-27 april. BIM oklar men gissar på 8/5.

BIM - lista

2/5 - Monki19, 1a barnet
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket

• Anonym (Lily96)

Jag hoppar också in från april-tråden🤗

Sambon och jag försöker få till första barnet. Bor i Sthlm området. Aldrig varit gravid tidigare och längtar så efter både plus och bebis. 

BIM - lista

2/5 - Monki19, 1a barnet
    3/5 - Lily96, 1a barnet

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-04-10 23:48:23 följande:
    Klokt det du skriver och klokt att ni startat tidigt. Önskar vi startade projekt sladdis tidigare. Vi velade fram och tillbaka lääänge 🙈 Blev gravid hyffsat snabbt men sen blir ju livet inte alltid som tänkt, barn kommer verkligen inte på beställning för alla. Så hade vi inte velat fram och tillbaka så himla länge hade jag kanske inte känt mig så stressad över tiden 😅

Försöker landa i tanken att det blir bra vilket som, livet är fint med våra två barn, vore bara så himla roligt med en sista liten en ❤️

Ja vi har läkaren med oss i att börja tidigt så har varit på koll och fått klartecken trots att man generellt ska vänta till ett år. 

Ne det hade vart så underbart om man kunnat beställa en frisk bebis till en viss månad 😅 Jag hoppas det kommer för er, men vet att det är lätt att känna stress trots att man inte kan göra så mycket mer än att försöka. 

Det kanske ändå lindrar stressen att ni redan har två barn, man är ju inte lottlös ❤️

Håller tummarna att ni ändå får en liten sladdis nästa år 🥹

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2025-04-11 06:56:18 följande:

Hej! Jag hoppar över här med, varit med i några trådar! 
    Jag har två barn sedan tidigare och sambon ett, så tar det sig blir det vårt första gemensamma
    Jag är ju lite äldre (fyllde 37 precis) o har lite högre BMI så vet det kan vara svårare o bli gravid

Vi blev gravida direkt jag tog ur spiralen som tyvärr slutade i MA  sen blev vi gravida direkt efter det som blev tubarabort, fick någon reaktion på det o blev inlagd pga svåra smärtor. O nu har det gått några cykler utan ett enda +. 

Vi har sagt vi ska försöka till efter sommaren o om de inte tar sig så söker vi till IVF, jag vill inte vänta för länge heller pga åldern på mig,  sambon är yngre 

BIM - lista

2/5 - Monki19, 1a barnet

Hoppas det blir en tredje gången gillt för er och allt går vägen ❤️

En del säger att det är lite högre chans på vår/sommar attt det tar sig. Myt eller inte, man kan ju hoppas 🤞
  • Anonym (Ardna)
    MammaMG skrev 2025-04-11 07:39:20 följande:
    Hej på er!
    Jag var med i april-tråden också men det blev inget plus, så hoppar över hit.
    Vi har aktivt försökt med syskon sedan förra hösten. Har blivit gravid två gånger, men båda gångerna har det slutat i tidiga missfall, vid nyår och i mars. Har varit på blodprov och gyn-undersökning men inget var avvikande.

Förra cykeln fick jag ÄL på dag 19 efter missfallet, så tacksam ändå att kroppen återhämtar sig relativt snabbt.

Försöker boosta kroppen med massa vitaminer och järn, och hälsosam mat. Har också dragit ner på koffeinet och begränsar mig till 1-2 små kaffekoppar om dagen. Hoppas att det gör skillnad.

ÄL blir troligtvis kring 26-27 april. BIM oklar men gissar på 8/5.

BIM - lista

2/5 - Monki19, 1a barnet

Hoppas på tredje gången gillt för er också 🤞
    Vi försöker också boosta med bra mat och är på samma tillskott som när det tog sig sist. Känns ju som man gör något då iallafall 😅 
    Jag slutade med kaffe när vi försökte förra gången, jag kan inte hålla det rimligt så för mig är det lättare att vara utan helt. Det finns inget att förlora på att dra ner intaget i alla fall 🙃 Hoppas det gör susen för er 🌈🙏
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Lily96) skrev 2025-04-11 07:59:24 följande:

Jag hoppar också in från april-tråden🤗

Sambon och jag försöker få till första barnet. Bor i Sthlm området. Aldrig varit gravid tidigare och längtar så efter både plus och bebis. 

BIM - lista

2/5 - Monki19, 1a barnet
    3/5 - Lily96, 1a barnet

Håller tummarna att ert plus är runt hörnet ➕🥰
  • Kiwiii

Hoppar in här med! Detta blir första försöket till ett litet syskon. Ska bli så spännande med syskonförsök! Hoppas på många plus denna månad 

BIM - lista

2/5 - Monki19, 1a barnet
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
  • Bebispandan

Mitt första inlägg här? känner att man kan få stöd här så joinar er <3 

Kemisk graviditet i februari som jag sörjer än. 

2/5 - Monki19, 1a barnet
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
  • Annpor

Hoppar in här igen, hängt med i flera trådar nu. Förlorade ett barn (fullt friskt) efter fullgången graviditet i fjol vintras, fick därefter ett missfall i September samma år i v10-11. Varit ganska nedslående resa i att försöka få ett levande barn. Väldigt påfrestande- men vi försöker kämpa på och tänka framåt. Fint i det fula att man delar den erfarenheten med fler här i gruppen, som på ett eller annat sätt också haft krokiga stigar till att få barn. Hoppas att 2026 är vårt år! ❤️🌈 

BIM lista:

2/5 - Monki19, 1a barnet
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
Svar på tråden BIM Maj 2025