• MammaMG

BIM Maj 2025

Hej på er!
    Jag var med i april-tråden också men det blev inget plus, så hoppar över hit.
    Vi har aktivt försökt med syskon sedan förra hösten. Har blivit gravid två gånger, men båda gångerna har det slutat i tidiga missfall, vid nyår och i mars. Har varit på blodprov och gyn-undersökning men inget var avvikande.

Förra cykeln fick jag ÄL på dag 19 efter missfallet, så tacksam ändå att kroppen återhämtar sig relativt snabbt.

Försöker boosta kroppen med massa vitaminer och järn, och hälsosam mat. Har också dragit ner på koffeinet och begränsar mig till 1-2 små kaffekoppar om dagen. Hoppas att det gör skillnad.

ÄL blir troligtvis kring 26-27 april. BIM oklar men gissar på 8/5.

BIM - lista

2/5 - Monki19, 1a barnet
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket

12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet,  5e försöket

• MammaMG

Cykeldag 13 och inget positivt ÄL-test ännu. Har tidigare haft ägglossning allt mellan dag 10 och dag 21, så känns omöjligt att veta när den kommer, hoppas snart iaf🙏🏼 har inte haft så höga förhoppningar senaste tiden, känns nästan omöjligt att bli gravid. Många bekanta har också lagt ut på Instagram senaste veckorna att de är gravida, så känns extra jobbigt därför...

längtar såå efter en bebis❤️

Hoppas på många plus här i tråden i maj, vi förtjänar det verkligen❤️❤️

• MammaMG
    Elisand skrev 2025-04-23 22:43:55 följande:

Är på äl+5 idag och har känt ilningar i livmodern. Eller känts som det i alla fall.. Spänningen stiger.. Hoppas såå att det tar sig. 

Känner mig mer likgiltig den här cykeln, eller lite obrydd eller hur man ska förklara det. På samma gång mer positiv. Typ som att ?går det så går det?. Har inte känt så tidigare, då har jag känt mig mer desperat. 

Vad spännande, hoppas att det är något!

Det är precis lika för mig! Har känt mig mer obrydd denna cykel än vad jag gjort någonsin tidigare. Jag vill såklart bli gravid, det är min högsta önskan, men har lite samma känsla som dig, går det så går det.

Imorse blev jag iaf väldigt glad när jag såg att ÄL-testet blev starkare, det var inte positivt ännu men det blir det troligen idag eller imorgon. Är på cd 16 idag så känns också skönt att inte cykeln blir alldeles för utdragen, som den ibland blir.

Fortsätter hålla alla tummar och tår för oss här i trådenHjärta
  • MammaMG

...och där blev ÄL-testet positivt😍
    Nu blir det bara att babydansa två dagar, så ska vi hoppas det tar sig denna cykel. Glad att det blev positivt redan idag på cd 16, när jag förra cykeln fick positivt först på dag 19.

Lider verkligen med alla som kämpar och har olika problem eller utmaningar här i tråden❤️ ge inte upp, vi får fortsätta kämpa tillsammans❤️

• MammaMG

Godmorgon på er!

Nu behöver jag hjälp! Jag har fått bekräftat ÄL i fredags av NC, så jag är alltså Äl +3 idag, tempen steg fint både på lördag och söndag och låg på ca 36,5. Imorse låg dock tempen på 36,2 alltså en rejäl dipp!? Har ALDRIG haft en sådan dipp förut i lutealfasen, den gick t.om. under medeltemperaturen, vilket jag har hört att inte är bra.

Någon som vet vad detta kan bero på? och om det är kört med någon graviditet nu när tempen blev så låg bara 3 dagar efter ÄL...  Blir så ledsen om det inte blir något denna cykel heller...

Hade också ett familjegräl igår som var väldigt triggande, så kändes som att jag hade ett rus på adrenalin hela dagen, kan det ha påverkat? Min klocka sa även att jag har sovit dåligt inatt och inte återhämtat mig tillräckligt, kanske det också kan påverka?

• MammaMG

Stort grattis till er som har plussat!Hjärta

Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-04-29 11:31:41 följande:

vet att detta inte är positivt men nu vet jag att det börjar stegra, min fråga är, borde jag ta ett till äl test senare ikväll eller ska jag vänta till samma tid imorgon? Hur brukar ni göra? Sist använde jag clearblue, så då behövde man inte fundera så mycket! Tyst

Jag har själv en väldigt kort LH-topp på bara några timmar, så jag brukar alltid börja ta minst två tester om dagen när jag ser att testerna börjar stegra. Till exempel om jag ser en svag ökning på måndag, så börjar jag från tisdag att ta test på morgonen och eftermiddagen. Om det inte är positivt den dagen fortsätter jag nästa dag och tar t.ex. kl. 9, 12 och 15. För att helt säkert inte missa när det är positivt.
    LH-ökningen är ju såklart olika för alla, vissa får ju positiva tester flera dagar, men så här gör jag i alla fall. Glad
  • MammaMG
    Anonym 8296 skrev 2025-04-30 12:59:19 följande:

BIM på lördag och min temp har sjunkit, tror ni det är kört? På CD 27 var min temp 37,45 vilket NC uteslöt. Vet ingen anledning till den höga tempen, sov som vanligt & tempar med apple watch. Jag har molvärk nertill i magen och är extremt trött och snurrig? Mår lite illa idag med. Ville inte tempa imorse eftersom temperaturen är så låg, men nu kan jag ändå inte sluta analysera. Någon som haft en liknande kurva som gravid?

Alltså jag tycker inte alls att din temp har sjunkit!? Den är ju över coverline alla dagar. Temperaturvariationer förekommer ju från dag till dag.

Jag har nog haft lägre än dig båda gånger när jag varit gravid och tempat (tyvärr slutade de i mf) men det var nog först när jag började blöda som temperaturen sjönk ordentligt. Så länge tempen hålls över coverline skulle jag inte vara orolig, det är bara att vänta och se.

Jag har också haft låg temp en dag nu efter äl, men den steg igen dagen efter. Är idag på 6dpo och analyserar också alldeles för mycket.

Vi får nog bara försöka vänta och hålla ut, och försöka tänka på annat, fast det är lättare sagt än gjort❤️
  • MammaMG

Nu kunde jag inte hålla mig längre, så tog ett test och det var så klart negativt. Är på 7dpo idag så vet att det är alldeles för tidigt, men jag kunde inte vänta längre.

Fortsätter testa nu varje dag, jag pallar inte vänta till BIM.

Ändrar också mitt datum i BIM-listan eftersom jag hade ÄL tidigare än beräknat

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket
    5/5 enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket 
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    15/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket 
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk) 
    23/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap,  2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tror jag)
  • MammaMG

Hejsan!
    Här kommer bilder av mitt test idag, 8dpo. Tyckte mig se en väldigt svag linje, redigerade bilderna så att det kanske syns? Kan ju också vara ett spökstreck, det har jag fått många gånger tidigare, men man kan ju hoppas i alla fall att det är något❤️

• MammaMG

Ååh äntligen, en regnbågsbebis😭❤️❤️🌈
    Hoppas det går vägen denna gång, tredje gången gillt❤️

Vågar knappt vara glad, när jag vet hur det brukar gå. Men just idag är jag gravid❤️

• MammaMG

Ändrar i listan, till ett plus❤️

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket
    5/5 enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket 
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket 
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk) 
    23/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap,  2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tror jag)
  • MammaMG

Usch jag har sån fruktansvärd ångest. Plussade ju igår, och testade idag också men linjen var inte alls starkare, aningen svagare till och med. Nu är jag livrädd för en till kemisk graviditet. Orkar inte mer...

Borde ju vara glad för att jag har fått positivt graviditetstest, men det känns som att glädjen är väldigt långt borta just nu. Med flera missfall i bagaget vågar man inte hoppas.

Önskar bara av hela mitt hjärta att denna graviditet ska lyckas❤️ och att strecken på testet inte sakta försvinner, som tidigare...

• MammaMG
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-05 19:33:57 följande:

Var båda testerna tagna på morgonen? 🌸

Jo båda testerna var tagna med morgonurin
  • MammaMG

11 dpo idag och testet lika svagt idag också😭 en super svag linje på "testa tidigt"-test. Får väl nog räkna med en kemisk graviditet denna gång också💔 är så arg, besviken och ledsen, varför ska det aldrig gå vägen!?💔😭

• MammaMG
    Anonym (Hoppaspåbebisnr3) skrev 2025-05-06 09:04:18 följande:
    Åh, hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det inte är en kemisk den här gången och att testlinjen blir starkare och starkare. Så här såg det ut för mig med "testa tidigt"-test (10 mIU/ml) äl+9, äl+10 och äl+11:

När jag bytte till "vanliga" test (25 mIU/ml) såg testen ut så här från äl+10 till och med idag (äl+16):

Alla bilder är tagna inom testtiden (inom 5 min efter testen tagits) och på samma plats i badrummet men ljuset skiljer sig åt ändå så det är ju så svårt att jämföra ordentligt. Jag tycker dock att det var först vid äl+13 som jag började se en antydan till stegring. I början kan ju hCG vara så lågt att även fast det dubblas varannan dag så är inte testerna känsliga nog för att plocka upp det. Vid mina tidigare graviditeter var det först vid äl+20 som testlinjen var lika stark som kontrollinjen och innan dess tyckte jag att det såg ut att vara långsamma stegringar. 
    Åh va snällt att du delar dina bilder❤️

Hoppas verkligen också att mina test börjar stegra! Har nästan gett upp redan, fast jag vet att det kanske inte är kört. Är bara så rädd att bli förkrossad igen💔😭

Ska fortsätta testa i allafall och så får vi se hur det går.

Är dina bilder alltså från en graviditet som lyckades?❤️
  • MammaMG

Nu fick jag upp förhoppningarna lite igen😍 är ju på 11 dpo idag och har hittills testat med några billiga smala test, som tydligen är värdelösa, för här kommer bild på ett sånt billigt test jämfört med ett rfsu "testa tidigt", båda testen har alltså samma känslighet på 10mlU/ml.

Höll mig några timmar så nu är dessa test med kvällsurin, men helt sjuk skillnad ändå!? Bilden är tagen inom test-tiden.

Kanske jag kan hoppas ändå❤️😭

Förlåt för mina känslor och inlägg, det är som en berg och dalbana just nu😂

(Övre testet är rfsu, nedre är "billiga testet")

• MammaMG
    Vallmo93 skrev 2025-05-06 19:47:35 följande:
    Åh ja verkligen supertydligt för 11dpo! 😍
    Jo det är det! Strecket är dock lite tydligare på bild än i verkligheten, det blev lite mörkare i kameran när jag tog bilden, men väldigt starkt i alla fall😍
  • MammaMG
    Annpor skrev 2025-05-09 07:30:58 följande:

Äl +10 idag och negativt testa tidigt. Brösten ömmar som precis innan mens, räknar mig själv som ute och väntar in mensen återigen.

Vet inte hur länge till man orkar kämpa på nu, att inte bli gravid igen efter förlust tar så mycket på psyket. Det påminner bara om barnet vi förlorade som vilar på kyrkogården och allt blir så väldigt påtagligt igen. 

Tror att jag hoppar av här nu ett tag fram över. 

Varmt lycka till er andra. ????

Vill bara skicka en massa kärlek och kramar till digHjärta  Man får vara ledsen och arg, det är ju fruktansvärt jobbigt både fysiskt och psykiskt att gå igenom. Ta hand om digHjärta
  • MammaMG
    jjkkll2 skrev 2025-05-09 07:57:17 följande:

Tjejer ser ni också ett svagt streck? Äl+10! Vet inte om jag ska våga tro på det? Är livrädd! Vill bara att detta ska gå vägen nu! 

Jo det ser positivt ut, stort grattis!Hjärta
  • MammaMG
    jjkkll2 skrev 2025-05-12 11:03:09 följande:

TW toalettvanor

Blir alltid så sjukt förstoppad mellan äl och mens och såklart även under graviditet. Brukar bli lös i samband med att mens kommer. Varit förstoppad men var lös idag och blir direkt orolig att något är fel, att jag kommer få missfall nu pga något jävla progesterondropp. Gah! Vet att jag är töntig och överreagerar men är nog mer skadad av mina MA än jag tror! 

Kunde ha varit jag som skrivit detta. Har haft precis lika, förstoppad tidigare, men plötsligt idag har det tvärvänt!?  (är på dag 17 efter ÄL)
    Testade imorse och snart är testlinjen lika stark som kontrollinjen, men ändå oroar jag mig.

Vet inte vad en orolig mage kan beror på, och man borde kanske inte fundera så mycket på det, men det är supersvårt att låta bli och kunna slappna av...
Svar på tråden BIM Maj 2025