• Anonym (T)

Varför

...Har många män nu för tiden hellre "digitalt sex" än sex i verkligheten? 

• Svar på tråden Varför
  • Anonym (maria)
    Stefano82 skrev 2025-03-20 20:51:41 följande:
    Hur vet du att de inte vill träffas?
    De kommer ju aldrig till skott? De vill bara prata om saken verkar det som. Säger att de ska komma men det händer aldrig.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Seth)
    Anonym (Kille) skrev 2025-03-20 18:50:44 följande:

Nu drar jag bara rätt ur röven. Men killgissar på att många män är så in i helvete trötta på att bli dissade. Utskrattade eller orkar helt enkelt inte med the game längre. Vissa drar till Thailand och vissa skiter I allt o kör på singelliv och ronken till digital flickvän o porr. 

Har hört av många som åker till Thailand att dessa kvinnor är betydligt mer gästvänliga och generösa med deras kärlek än ni västkvinnor är. Alla är värda kärlek o kan inte ni ge dom det så säker dom sig till andra ställen. 

Trötta på att bli dissade, utskrattade, spela spelet, rädda för att bli uthängda i sociala medier som ett kryp bara för att han ens gick fram till henne. Allt detta hänger givetvis ihop. Ibland får man känslan av att det inte handlar om kärlek längre för svenskorna. Bara ett jävla spel inför väninnorna och för att samla lajks på plattformarna. 

Jag har varit i Thailand ett par gånger och de är annorlunda thailändskorna, det är dem. Nu pratar jag inte inte om barflickorna och dylikt utan om thailändskorna i allmänhet och jag förstår killarna som har sökt sig dit för att hitta en partner. Har själv snuddat vid tanken, men vi får väl se. Det finns ju inga garantier där heller.
  • Meddelande borttaget
  • Stefano82
    Anonym (maria) skrev 2025-03-20 21:19:22 följande:
    De kommer ju aldrig till skott? De vill bara prata om saken verkar det som. Säger att de ska komma men det händer aldrig.
    Det är tråkigt. Hoppas du att de blir ändring på på. Jag har själv varit i den situationen också.
  • Anonym (karld)

Jag onanerar ibland till porr, om det är det du menar med digitalt sex. Anledningen är enkel, jag är inte attraktiv nog för att en kvinna skulle vilja ligga med mig, då får jag nöja mig med onani.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Förstörda)

Svenska män vill ha thailändskor för de är mer feminina, omhändertagande och uppskattande och glada sägs det.

Svenska kvinnor vill ha utländska män som är maskulint initiativtagande, framåt och romantiskt uppvaktande. 

Svenskarna vill inte ha varandra längre. 

• Anonym (On point)

Ärligt talat tror jag inte att detta är något större problem för så väldigt många. Däremot är det ett stort problem för några få.

Jag tror att dessa män skulle ha varit ensamma även om webb sex inte fanns. Det har alltid funnits män som föredrar sitt eget sällskap. 

Innan nätet köpte män så kallade herrtidningar och porrtidningar. Ingen kan väl påstå att dessa konkurrerade ut det fysiska samlivet med deras kvinnor, detsamma gäller nog än idag. 

Vad som eventuellt ändrats är att man idag ägnar sig mera åt dejting. Man har inga fastare relationer utan byter partner ganska ofta. Dejtingapparna har gjort att man idag sätter upp i förväg ställda krav på en partner. Uppfylls inte kraven blir det inget.

Äventyret ätt träffa på en människa och känna attraktion har på sätt och vis försvunnit. 
    Om vi skulle gå någon generation tillbaka och fråga de som är födda på 50 och 60-talet om deras partner motsvarat deras önskeman eller önskekvinna skulle nog få höra att den som tillslut blev deras maka/make/sambo inte alls motsvarar vad de trodde var deras dröm man/drömkvinna.

• Anonym (karld)
    Anonym (On point) skrev 2025-03-22 10:55:59 följande:

Ärligt talat tror jag inte att detta är något större problem för så väldigt många. Däremot är det ett stort problem för några få.

Jag tror att dessa män skulle ha varit ensamma även om webb sex inte fanns. Det har alltid funnits män som föredrar sitt eget sällskap. 

Innan nätet köpte män så kallade herrtidningar och porrtidningar. Ingen kan väl påstå att dessa konkurrerade ut det fysiska samlivet med deras kvinnor, detsamma gäller nog än idag. 

Vad som eventuellt ändrats är att man idag ägnar sig mera åt dejting. Man har inga fastare relationer utan byter partner ganska ofta. Dejtingapparna har gjort att man idag sätter upp i förväg ställda krav på en partner. Uppfylls inte kraven blir det inget.

Äventyret ätt träffa på en människa och känna attraktion har på sätt och vis försvunnit. 
    Om vi skulle gå någon generation tillbaka och fråga de som är födda på 50 och 60-talet om deras partner motsvarat deras önskeman eller önskekvinna skulle nog få höra att den som tillslut blev deras maka/make/sambo inte alls motsvarar vad de trodde var deras dröm man/drömkvinna.

Vissa ägnar sig åt mer dejting, andra dejtar inte alls.
Svar på tråden Varför