Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-08 23:46:26 följande:
Självklart skulle jag bli arg, men mest på min man.
Jo, jag skulle se det som att han utnyttjade en trasig tonårstjej om han själv var dubbelt så gammal och kände till hennes trassliga förflutna. Det betyder inte att jag skulle försvara tjejen eller vilja ha henne i mitt hem något mer.
Att påstå att jag eller andra enbart skulle tycka synd om tjejen, eller tycka att "det gjorde inget, för hon är så trasig och utsatt", är en grov feltolkning. Självklart rycker man inte bara på axlarna och går vidare.
Men jag skulle se det som värre att min man utnyttjade en sådan situation, en sådan tjej, än att han var otrogen med någon mer jämbördig.
All otrohet är fel, men jag skulle ha lättare att förlåta ett (tillfälligt) snedsprång med någon annan, än det TS beskriver. Det han gjorde mot både frun och TS var inte bara ett dumt misstag, utan tyder på att han fullständigt saknar moralisk kompass.
Jo fast nu vände sig ju mina inlägg först och främst mot dem som av nån märkligt anledning verkar tycka att att frun är en stor bov i dramat. Flera här har ju skrivit att de inte kan förstå varför frun är arg på ts. Hon borde bara vara arg på sin man. Många verkar ju sätta ts längst ner på tycka synd skalan. Men jag tycker att frun borde ha en ohotad plats där.
Jag tycker mannen har gjort störst fel
Ts kommer på andra plats. Hon har ändå varit hemma hos dem och umgåtts med frun och barnen samtidigt som hon legat med mannen.
Frun har inte gjort nåt fel förutom att det är omoget att ropa hora efter nån.
Jag vände mig starkt mot ts som verkar tycka att det är henne det är mest synd om i denna situation. Och mpnga verkar hålla med henne.
Nja huruvida mannen har utnyttjat henne eller inte vet vi ju inte. Han kanske var jättekär i henne men i slutändan inte vågade ta steget att lämna frun. Han kanske varken har haft bättre eller sämre avsikter än nån annan av alla människor i världen som är otrogna men i slutändan stannar kvar i det första förhållandet.
Att han har utnyttjat henne har ju blivit en trådsanning för att ts har försvarat sina handlingar med att hon inte mådde bra. Det betyder inte att vi vet nåt om mannens avsikter.