Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-07 07:32:16 följande:
Vad är det för fel på vissa i tråden?
Om jag fick veta att min man hade vilselett och utnyttjat en trasig tonårstjej på det sättet, hade jag garanterat inte lagt skulden på tjejen, utan på honom. Inte fanken hade jag köpt hans eventuella vinklade version om att han blev förförd och att tjejen var drivande.
Om han hade varit otrogen med en mer jämnårig kollega eller dylikt, hade jag kanske lagt skulden på båda, men fortfarande mest på min man, som ju var den som bedrog mig. Och det TS berättar är något HELT annat.
Och vilken normal människa skriker hora efter någon så fort hon ser den? Samtidigt som hon uppenbarligen har valt att stanna hos sin äcklige man? Frun kanske har egna problem som beter sig så?
Fast för der första har vi ingen aning om ifall frun kände till hennes trassliga bakgrund och för den andra har vi igen aning om ifall mannen skyllde på ts och sa att han blivit förförd (är den ens nån som går på sånt, för mig skulle sveket inte blivit mindre av en sån förklaring).
Jag tycket generellt att det är den som är i ett förhållande som är den som gör "felet". Dvs mannen i detta fall.
Men, den här situationen är annorlunda eftseom att de alla umgicks med henne. Hon har varit där och ätit tex när frun varit med. Hon har umgåtts med deras barn. Nån sorts "vän" till familjen med andra ord även om det varot genom mannen. Men frun har haft henne överbjuden i sitt hem.
Då blir det inte bara mannen som sviker utan även ts. Så jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att frun är svinförbannad på ts. Att ts haft trassliga tonår hade inte varit förmildrande för mig.
Finns många som haft jobbiga uppväxten och tonår och inte beter dig så där för det. Jag hade ingen rolig uppväxt och inte hsr jag nässlat mig in i nån familj och lärt känna man fru och barn och sen knullat mannen.
Hade jag varit frun hade jag personligen inte ropat hora på gatan, men jag hade varit arg på ts och på min man.
Hade jag valt att förlåta och gå vidare (vilket jag troligtvis inte hade velat ), så behöver man ju på sikt sluta att vara svinförbannad på sin man varje dag. På ts hade jag dock inte haft nån anledning att behöva förlåta och gå vidare med och hade kunnat fortsätta vara arg på länge till.
Så jag ser inga konstigheter med fruns beteende förutom då ev att hon ropar hora på gatan.