Inlägg från: Anonym (Rut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rut)

Få skulden för en mans otrohet

Inte ett dugg konstigt. Hade också blivit galen om nån "vän" till familjen, som umgicks med mina barn, åt middag vid mitt bord osv låg med min man. Hur kan du inte fatta det? 

Tycker du att frun ska tänka "nej hon var trasig så det var ok"? Hon skiter väl fullständigt i om du är trasig eller inte om du knullar hennes man.

Och självklart har hon varit sur på sin man också. Hur kan du tro att de inte skulle ha bråkat om detta? Låter helt orimligt.

Men om hon sedan väljer att försöka förlåta och fortsätta med honom så är det väl klart att hon inte skriker mansbock efter honom 10 ggr om dagen när de väl bestämt sig för att gå vidare. Men säkert har det kommit upp bråk om detta mellan dem då och då i efterhand ändå. 

Men med dig har hon ju inget intresse av att fortsätta.nån relation med så med dig behöver hon ju inte gå vidare och förlåta  på samma sätt. 

• Anonym (Rut)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-07 07:32:16 följande:

Vad är det för fel på vissa i tråden?

Om jag fick veta att min man hade vilselett och utnyttjat en trasig tonårstjej på det sättet, hade jag garanterat inte lagt skulden på tjejen, utan på honom. Inte fanken hade jag köpt hans eventuella vinklade version om att han blev förförd och att tjejen var drivande.

Om han hade varit otrogen med en mer jämnårig kollega eller dylikt, hade jag kanske lagt skulden på båda, men fortfarande mest på min man, som ju var den som bedrog mig. Och det TS berättar är något HELT annat.

Och vilken normal människa skriker hora efter någon så fort hon ser den? Samtidigt som hon uppenbarligen har valt att stanna hos sin äcklige man? Frun kanske har egna problem som beter sig så?

Fast för der första har vi ingen aning om ifall frun kände till hennes trassliga bakgrund och för den andra har vi igen aning om ifall mannen skyllde på ts och sa att han blivit förförd (är den ens nån som går på sånt, för mig skulle sveket inte blivit mindre av en sån förklaring). 

Jag tycket generellt att det är den som är i ett förhållande som är den som gör "felet". Dvs mannen i detta fall.

Men, den här situationen är annorlunda eftseom att de alla umgicks med henne. Hon har varit där och ätit tex när frun varit med. Hon har umgåtts med deras barn. Nån sorts "vän" till familjen med andra ord även om det varot genom mannen. Men frun har haft henne överbjuden i sitt hem. 

Då blir det inte bara mannen som sviker utan även ts. Så jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att frun är svinförbannad på ts. Att ts haft trassliga tonår hade inte varit förmildrande för mig.

Finns många som haft jobbiga uppväxten och tonår och inte beter dig så där för det. Jag hade ingen rolig uppväxt och inte hsr jag nässlat mig in i nån familj och lärt känna man fru och barn och sen knullat mannen. 

Hade jag varit frun hade jag personligen inte ropat hora  på gatan, men jag hade varit arg på ts och på min man.

Hade jag valt att förlåta och gå vidare (vilket jag troligtvis inte hade velat ), så behöver man ju på sikt sluta att vara svinförbannad på sin man varje dag. På ts hade jag dock inte haft nån anledning att behöva förlåta och gå vidare med och hade kunnat fortsätta vara arg på länge till. 

Så jag ser inga konstigheter med fruns beteende förutom då ev att hon ropar hora på gatan.
  • Anonym (Rut)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-08 13:49:10 följande:
    Ingen anledning att förlåta vad du kallar för vän? Om du nu anser att TS sviker likvärdigt som mannen för att TS och frun hade någon slags vänrelation, så borde väl frun också följande bemöta dem båda likvärdigt?
    Du behöver inte spela dum. De var så klart inte bästisar men hon har varit tillsammans med mannen, frun och barnen. Ätit middag med alla. Jag skrev "vän" av en anledning. Men nån slags relation måste det väl ändå blivit om man hängt där ibland under två års tid. 

Nej det är väl inget konstigt alls. Måste väl vara mycket enklare att dumpa en "vän" än sin man som kanske har hus, barn, bil, landställe med etc. 

Tänker du att hon ska förlåta båda och sitta där och haft med henne på familjemiddgarna igen? Låta henne leka med barnen? Du hör ju själv att det låter orimligt. 

Nej jag står varken på ts eller mannens sida. Jag står bara på fuärns sida. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-08 18:34:31 följande:
    Nej JAG tänker inte det, det var ju du som tycker dig förstå varför hon förlåter? Så varför förlåter hon mannen då om du nu tycker det är förståeligt att hon anser detta svek från dem båda är så hemskt? Är ett svek från en på sätt och vis vän värre eller är sveket från ens egen livspartner värre?
    Nja du får läsa om. Jag skrev att jag antagligen inte skulle förlåta mina man om han gjorde nåt sånt. Jag vet väl inte varför hon väljer att försöka förlåta mannen. Men nu är ju verkligheten så att många förlåtet sina partner om de varot otrogna. Och även om jag själv inte skulle göra det så kan jag förstå drivkraften att vara kvar i en relation om man har barn, hus, ekonomi etc. Jag kan se varför par väljer att fortsätta. Jag kan förstå det på nåt sätt även om jag själv inte skulle klara det. 

Jag vet inte hur frun rangordnar sveken. Hon tycker kanske mannen gjort det största sveket men uppenbarligen tycker hon ts har gått bakom hennes rygg också. Och det kanske hon inte känt på samma sätt om mannens älskarinna var en helt okänd människa som hon aldrig träffat.

För mig hade det varit skillnad iallafall fall. I ena fallet hade jag bara klandrat min man och i det andra fallet hade jag klandrar båda. Jag hade absolut varit vansinnig på kvinnan som ätit av min middag och lekt med mina barn. Hon hade inte fått nån pardon för att hon var "trasig". 
  • Anonym (Rut)
    Tyra myra skrev 2025-03-08 18:41:48 följande:

När jag läser tråd starten ser jag en traumatiserad  och trasig ung kvinna framför mig.

Hon har ägnat många timmar i terapi för att försöka komma underfund om sig själv och sina känslor. Vad som stannat i hennes huvud är mannens frus ord som spelas om och om igen i hennes huvud. 

Hon vet att hon blivit utnyttjad av en samvetslös man som såg hennes trasighet och använde sig av den för att tillfredsställa sin lust. Hon vet att hon gjorde fel som lät sig utnyttjas. Hon kommer liksom inte vidare.

Jag måste fråga er hur kan ni ställa er på hustruns sida, istället för hennes?

Hur tror ni att Ts blir hjälpt av era inlägg?

Därför att jag förstår hustrun mer än ts.

Därför att ts har umgåtts med dem alla i deras hus, ätit av fruns mat, lekt med hennes barn och ts kan inte alls förstå varför frun är arg på henne.

Därför att man inte kan fråntas allt ansvar bara för att man har haft det jobbigt. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (J) skrev 2025-03-08 18:58:16 följande:
    Han ljuger väl och säger att hon var efter honom men att han aldrig gjorde nåt med henne 
    Nej ts säger ju att frun vet om deras otrohet 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-08 18:57:30 följande:

Hur många 46 åriga kvinnor har tjejkompisar som är runt 18-20 år? 

Har du i närtid träffat en 18 åring? Har du träffat en 18 åring som precis kommit ut från en instution? 

Jag har inte sagt att ni var bästisar. Men du har umgåtts med henne i hennes hus. Ätit hos henne etc. Förstår du intr att det blir ett större svek för frun än om du är en helt okänd person för henne. 

Herregud. Läs vad man skriver. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (J) skrev 2025-03-08 19:02:49 följande:

Hur? Såg hon dom ligga? 

Vet inte. Det får ts förtydliga hur det uppdagades. Minns inte om hon skrivit exakt hur upptäckten gjordes 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (J) skrev 2025-03-08 19:02:13 följande:
    Det är fortfarande han som mest gick bakom sin frus rygg för han tog ju hem henne 
    Ja jag hade varit svinförbannad på mannen också. Och det har säkert frun också varit. 

Tror inte det är sannolikt som många i tråden verkar tro att hon är bara sur på ts men förlät mannen på en sekund. Jag gissar att frun och mannen haft rejäla problem efter detta. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-08 18:57:30 följande:

Hur många 46 åriga kvinnor har tjejkompisar som är runt 18-20 år? 

Har du i närtid träffat en 18 åring? Har du träffat en 18 åring som precis kommit ut från en instution? 

Som svar på din näst sista fråga: ja jac har träffat en 18 åring i närtid.

Som svar på din sidta fråga; Ja det har jag faktiskt. En av mina bästa vänner på gymnasiet. Hon måste väl varit 17-19. Eller hur gammal man nu är när man går i trean. Eller det var sommaren när man hade gått ut trean. Hur så?
Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet