• Anonym (Ts)

Mäns problem är avsaknad av en maskulin figurer

Sverige har problem med många unga män idag och mycket pekar på en avsaknad av en positiva maskulina figurer. Många män skulle jag säga blir vilseledda med att deras roll som man inte skulle spela någon viktig roll medan andra blir vilseledda med att meningen för dem skulle vara att jaga bekräftelse från kvinnor. Problemet ligger i att man idag inte uppfostrar pojkar med vägledning och glömmer snabbt bort vikten i hur det är att vara man. Många kriminella idag är oftast de som växt upp med en frånvarande fader eller ensamstående mamma. För andra män så väljer de att spendera sin tid i isolation, spela data spel eller titta på porr. Allt tyder på hur de uppfostras som små och att fadern eller en maskulin figur inte fanns där. I tv framstår män som dumma och klumpiga i jämförelse till kvinnorna vilket bara är pinsamt, det ska sägas att jag själv inte är född här i Sverige. Jag tycker det ger en aning förvirrande bild av hur de ses i media något man redan tidigt såg att man inte ville se upp till. I andra länder som tex Italien ser vi män med mer sammanhållning och självsäkerhet. Det mesta ligger i uppväxten och en positiv attityd till det maskulina där tycker jag som utlandsfödd att Sverige har en del att jobba på! Kvinnorna har en mer självklar bild och biologisk mening än männen så för dem finns inte samma problem även om barnlösheten ökar i väst. De yngre verkar trots se hur millennial generationen gick vilse, nu är det upp till dem att hitta den rätta vägen.

• Svar på tråden Mäns problem är avsaknad av en maskulin figurer
  • Anonym (Du)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 19:23:01 följande:
    finns det två typer av män?
    De med kunskap, resten är lättkränkta?

Män med kunskap förstår att våld i samkönade relationer också är ett problem.

Det du skriver är ett symptom på en lättkränkthet. Precis i linje på hur icke-maskulina män reagerar generellt. 

samma stil som men jag då? Men män då? Men kvinnor då? kvinnor är minsann sämst, Det är mest synd om män. Den sortens ynklighet håller ickemaskulina män på med.

Maskulina män håller inte på på det sättet. Maskulina män förstår att det är ett problem när kvinnor blir misshandlade i förhållanden, det tar inte bort att somliga män råkar ut för misshandel i förhållanden också. Maskulina män försöker inte dränka våld mot kvinnor med den formen av retorik.

• ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-02-25 19:37:52 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 19:23:01 följande:
    finns det två typer av män?
    De med kunskap, resten är lättkränkta?

Män med kunskap förstår att våld i samkönade relationer också är ett problem.

Det du skriver är ett symptom på en lättkränkthet. Precis i linje på hur icke-maskulina män reagerar generellt. 

samma stil som men jag då? Men män då? Men kvinnor då? kvinnor är minsann sämst, Det är mest synd om män. Den sortens ynklighet håller ickemaskulina män på med.

Maskulina män håller inte på på det sättet. Maskulina män förstår att det är ett problem när kvinnor blir misshandlade i förhållanden, det tar inte bort att somliga män råkar ut för misshandel i förhållanden också. Maskulina män försöker inte dränka våld mot kvinnor med den formen av retorik.

Vill du förklara hur du kommer fram till  "Män med kunskap förstår att våld i samkönade relationer också är ett problem." är ett är ett symptom på en lättkränkthet?

• Anonym (Du)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 20:27:04 följande:
    Vill du förklara hur du kommer fram till  "Män med kunskap förstår att våld i samkönade relationer också är ett problem." är ett är ett symptom på en lättkränkthet?
    Varför hittar du på saker? Något sånt har jag inte skrivit.
  • Anonym (Du)

Män generellt vill antagligen tillhör gruppen maskulina män, därför blir de lätt kränkta då det långsamt går upp för dessa män att de inte platsar i gruppen maskulina män.

Reaktionen är inte helt ovanligt att de ska skylla sin oförmåga på kvinnor, eller lägga över ansvaret på sin maskulinitet över kvinnor.

• ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-02-25 20:37:53 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 20:27:04 följande:
    Varför hittar du på saker? Något sånt har jag inte skrivit.
    Antingen var det det eller frågorna du påstod var ett symptom på en lättkränkthet
    antog att var det minst korkade

• ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-02-25 20:41:07 följande:

Män generellt vill antagligen tillhör gruppen maskulina män, därför blir de lätt kränkta då det långsamt går upp för dessa män att de inte platsar i gruppen maskulina män.
    [...]

Du har en poäng det verkar också som att du inbillar dej att män bryr sej om vad dubbelanonym på internet tycker.

[...]
    Reaktionen är inte helt ovanligt att de ska skylla sin oförmåga på kvinnor, eller lägga över ansvaret på sin maskulinitet över kvinnor.

När du kallar folk för lättkränkt och icke-maskulin lite hur som helst verkar du inte särskilt trygg i dina argument
  • Anonym (Du)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 22:04:44 följande:
    Du har en poäng det verkar också som att du inbillar dej att män bryr sej om vad dubbelanonym på internet tycker.

[...]

När du kallar folk för lättkränkt och icke-maskulin lite hur som helst verkar du inte särskilt trygg i dina argument
    Hur är en maskulin man enligt dig?

(Jag vet vad ditt svar kommer att bli, något fortsatt tjafsigt)
  • Anonym (Du)

Att män vill återta maskuliniteten verkar handla om att alla förväntas kalla alla män för maskulina. 

Så det känns bra innerst inne, sen att han fortsätter i samma ickemaskulina sätt är en helt annan sak.

• ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-02-25 22:16:51 följande:
    Hur är en maskulin man enligt dig?

(Jag vet vad ditt svar kommer att bli, något fortsatt tjafsigt)
    gissa först hur mycket du tror jag kommer att svara på när du duckar för enkla frågor och varför jag slutar svara på frågor när det blir så.
  • Anonym (Du)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 22:42:34 följande:
    gissa först hur mycket du tror jag kommer att svara på när du duckar för enkla frågor och varför jag slutar svara på frågor när det blir så.
    Du (och många andra lättkränkta män) är så förutsägbara. Stör diet inte dig att jag hade rätt?

Framtiden för maskulina män är verkligen i fara.
Svar på tråden Mäns problem är avsaknad av en maskulin figurer