• Anonym (Usch!)

Träffat en ... mansgris?

Jag kvinna 35 år har träffat en 40-årig man i några månader, skild sedan ett antal år tillbaka och har tonårsbarn hemma varannan vecka. 

Vi blev blixtförälskade men valde att ta det lugnt fram. Har haft de mest fantastiska månaderna med honom och i lördags hade vi äntligen sex. Men det slutade i katastrof!

Utåt set är jag ganska "preppy girl", eller "clean girl" som ungarna kallar det. Klär mig feminint, stiligt och oftast ganska uppklätt. Alltid mån om mitt hår, hud och lagom med smink osv. Ja ni fattar. Mannen har uttalat hur mycket han uppskattar detta med mig, att jag klär mig snyggt till vardags och tar hand om mig. 

Men mitt under förspelet så fryser han till. Drar tillbaka handen från mina trosor och ser helt chockad ut. Han har hittat min piercing och blev allt annat än upphetsad. Han blev rent ut sagt äcklad och sa att han är förvånad, inte tycker att det är snyggt, att jag borde sagt att jag har piercat klittan OCH att han aldrig hade börjat dejta mig om han visste. Han ser helt annorlunda på mig nu. Hur ska han kunna introducera mig för sina barn eller sina vänner?!

Jag blev totalt chockad och upprepade bara "Varför skulle dina barn eller dina vänner få veta att jag har ett piercing?". Det slutade med att han åkte hem, skitsur och vi har knappt pratat sedan dess. Han säger att han behöver tänka över oss. 

Vad fan hände där liksom?

• Svar på tråden Träffat en ... mansgris?
  • Anonym (Prata innan)
    Anonym (M) skrev 2025-02-24 17:56:50 följande:
    Folk gillar och ogillar olika saker. Ska man ha med en lista på första dejten med allt möjligt? Ska man även gå in på ekonomi, hur ofta man vill träffa sina kanske blivande svärföräldrar, vilka länder man inte vill åka till, vilka ställningar man föredrar?

Eller är det bättre att den som har saker som är icke förhandlingsbara nämner det istället?
    Självklart bör man prata om sånt som är viktigt som gemensamma värderingar och preferenser. Bättre att göra sånt så fort som möjligt så att inga otrevliga överraskningar dyker upp långt senare när man redan investerat i relationen. 

Gäller inte bara bisarra ting i könsområdet utan överlag, på alla plan. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-24 18:01:11 följande:
    Självklart bör man prata om sånt som är viktigt som gemensamma värderingar och preferenser. Bättre att göra sånt så fort som möjligt så att inga otrevliga överraskningar dyker upp långt senare när man redan investerat i relationen. 

Gäller inte bara bisarra ting i könsområdet utan överlag, på alla plan. 
    Det skulle finnas ett formulär man kan ladda ner och fylla i. Sedan jämför man och ser om man är kompatibla. Grejen är bara att folk ljuger. 
    Vilken kille som köpt sex skulle berätta det om kvinnan frågade om det på första dejten? Vilken kille skulle berätta att han ibland slog sitt ex?

Men visst, piercingar är också viktigt. 
  • Anonym (Prata innan)
    Anonym (M) skrev 2025-02-24 18:04:50 följande:
    Det skulle finnas ett formulär man kan ladda ner och fylla i. Sedan jämför man och ser om man är kompatibla. Grejen är bara att folk ljuger. 
    Vilken kille som köpt sex skulle berätta det om kvinnan frågade om det på första dejten? Vilken kille skulle berätta att han ibland slog sitt ex?

Men visst, piercingar är också viktigt. 
    Det är därför det behövs betydligt fler dejter än en enda för att veta vem det är man har framför sig. Jag hade då inte belönat någon med intimitet förrän jag visste att den var en bra människa som inte misshandlar, utnyttjar eller fördärvar sin kropp med piercings eller tatueringar.

Tycker att folk borde ta det lugnt i dejtandet och verkligen lära känna en person på djupet innan man ger sin kärlek till någon. 
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Usch!) skrev 2025-02-24 08:00:05 följande:

Ni som skriver att jag skulle berättat det tidigare, ja kanske det. 

Men ska det verkligen behövas? Alla har olika preferenser vad gäller sådant. Ska jag berätta om eventuell könsbehåring också? Har förstått att det är en dealbreaker för många män om f*ttan inte är slätrakad. Vill ni veta hur långa mina blygdläppar är och storlek på klitoriskappan?

Ni män, berättar ni om ni är rakade eller hur stor k*k ni har innan samlag? Det finns ju kvinnor som säger att de bara kan tänka sig en normalstor k*k, så du som är välutrustad eller har en mindre, berättar du innan så att hon får döma dig på din k*kstorlek?

Ska det inte finnas någonting som vi upptäcker hos varandra när vi klär av varandra för första gången? Jag vill med mina ögon, mun och händer få utforska varje millimeter av den kropp min älskade har. Jag dömer inte, utan vill nyfiket utforska. So what om han har en tatuering eller tio, han har satt den där för att han ville. 

Vi kan ha preferenser, men låt inte fördomar stå i vägen för att lära känna en person. 

Det är inte en fördom att inte vilja ha en partner med järnskrot i underlivet.
  • Anonym (Prata innan)
    Anonym (Donna) skrev 2025-02-24 18:08:40 följande:
    Det är inte en fördom att inte vilja ha en partner med järnskrot i underlivet.
    Nej, det handlar snarare om personlig smak och ens preferenser.
  • Anonym (M)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-24 18:08:40 följande:
    Det är därför det behövs betydligt fler dejter än en enda för att veta vem det är man har framför sig. Jag hade då inte belönat någon med intimitet förrän jag visste att den var en bra människa som inte misshandlar, utnyttjar eller fördärvar sin kropp med piercings eller tatueringar.

Tycker att folk borde ta det lugnt i dejtandet och verkligen lära känna en person på djupet innan man ger sin kärlek till någon. 
    Oj, hur länge ska du vänta för att få reda på det? 
  • Anonym (Prata innan)
    Anonym (M) skrev 2025-02-24 18:11:13 följande:
    Oj, hur länge ska du vänta för att få reda på det? 
    Det vet jag inte. Tror att det kan ta sin tid. Men för egen del hade jag lagt fram det mesta om mig själv inom ett par dejter, både om ens egen person och vad jag föredrar hos en partner. Har ingenting att dölja eller skämmas för och därmed inte heller några problem med att vara öppen om vem jag är redan från början. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (M) skrev 2025-02-24 17:56:50 följande:
    Folk gillar och ogillar olika saker. Ska man ha med en lista på första dejten med allt möjligt? Ska man även gå in på ekonomi, hur ofta man vill träffa sina kanske blivande svärföräldrar, vilka länder man inte vill åka till, vilka ställningar man föredrar?

Eller är det bättre att den som har saker som är icke förhandlingsbara nämner det istället?
    Ja självklart. De sakerna du nämner är sådant man brukar diskutera. Det är väl inget konstigt? Hur kommer man fram till att man passar ihop om man inte har pratat om just sådana saker. Var man vill resa, om familj är viktig, hur man gör med ekonomi etc. Man pratar om sådant som är viktigt för en helt enkelt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Rut) skrev 2025-02-24 18:23:59 följande:
    Ja självklart. De sakerna du nämner är sådant man brukar diskutera. Det är väl inget konstigt? Hur kommer man fram till att man passar ihop om man inte har pratat om just sådana saker. Var man vill resa, om familj är viktig, hur man gör med ekonomi etc. Man pratar om sådant som är viktigt för en helt enkelt. 
    Så du drar allt första dejten?

Även om sexköp förekommit eller om dejten misshandlat sitt ex?
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-24 18:11:08 följande:
    Nej, det handlar snarare om personlig smak och ens preferenser.
    Ja, så är det.
    Jag gillar inte piercingar öht, tycker det ser mest smaklöst ut.

Tatueringar kan vara ok i måttlig mängd och beroende på motiv. Dödskallar med rosor är big nono. 
Svar på tråden Träffat en ... mansgris?