• Anonym (T)

Skolskjutning

Anonym (S) skrev 2025-02-05 23:57:54 följande:
    Det är alltså soc fel att den här idioten mördade elva oskyldiga?
    Soc stängde av honom från att få bidrag.. Därför gick han tydligen loss på dem.. 

Det är hans fel att han attackera.. Men dom kanske bör se över lite vilken diagnos han hade, och om dom verkligen brytt sig när dom pressat honom.. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (T)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-06 00:07:27 följande:

Men det gjorde han inte. Han "gick loss" mot invandrare på en SFI-skola. Socialkontoret ligger inte ens i samma postnummer.
    Polisen säger själva att hans mål verkar ha varit just socialarbetarna som varit där och jobbat...

Och dom drog precis just in hans bidrag..

1+1 = 2 va?

www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwaLLM/uppgifter-skolskjutningen-i-orebro-kan-ha-varit-riktad-mot-socialen
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (T)
    Anonym (S) skrev 2025-02-06 00:11:14 följande:
    Vet du vad. Jag har jobbat med det här i jävligt många år. Du har inte koll på hur socialtjänstlagen i vårt land ser ut. Politikerna får se till att skydda oss som jobbar med att följa deras lagar bättre, annars orkar vi inte följa dem. Så jävla enkelt är det. 
    Vet du hur tråkigt det är att höra att man är ledig över julafton och att vi kör igen i januari? För att sedan när man lämnar in alla ansökningar från januari månad, få höra "nä, var februari du skall söka!"..

Noll information om att ni tycker man ska sitta 24/7 och söka jobb gratis... Medans ni alla själv är lediga.. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2025-02-06 00:18:01 följande:

Såhär är det.. Det är lite nya tider nu... För något år sedan ville socialen att jag skulle skriva in mig på komvux från ingenstans och gå dit för att då skulle arbetsförmedligen vara där och lära folk hur man söker jobb.. 

Det betyder att Socialkontor, arbetsförmedlingar och komvux numera sammarbetar.. Och eftersom att polisen säger nu att massa socialarbetare faktiskt saknas.. Så hade dom förmodligen någon kurs där...

Och om detta får man meddelanden på telefonen för..

Dom hade precis dragit in pengarna för honom och gjort han hemlös. Och nu får han ett meddelande i mobilen om att socialen nog är där..

1+1 = 2 igen dårå... Det är inte så svår matematik överhuvudtaget... 

Du kan säkert räkna ut själv hur det kunnat hända.

Anyways, ni kommer inte lyssna. Men för mig blir det uppenbart att det hade med indraget bidrag ifrån socialen att göra.

Och alltså skrek han på den där filmen "hur fan ska Jag Jobba?" och inte "ni ska ut ur Europa" i det där videoklippet där från TV4. Då han hade en dialog med socialarbetarna där som polisen säger saknas. 
Svar på tråden Skolskjutning