exandthecity skrev 2025-02-05 21:16:37 följande:
Jag har inte undersökt några fakta, bara applicerat logiskt tänkande. I vallokalen sker bara EN registrering som kan kopplas till kön och det är avprickningen i vallängden. Men det säger bara vilka som har röstat. Något koppling till vad man röstat på ska inte kunna ske. Alla som redovisar svenska partisympatier efter kön gör det alltså baserat på opinionsundersökningar.
(även exit-polls är ju en form av opinionsundersökningar)
Att Valmyndigheten skulle redovisa opinionsundersökningar har jag svårt att tro eftersom det är myndigheten som arrangerar val och redovisar valresultat. Vad ev. andra myndigheter gör eller inte gör har jag inte kommenterat i den här tråden.
Ja, du kanske har svårt att tro det.
Gällande fakta kan du börja med att kolla SCB, som är en statlig myndighet under Finansdepartementet.
Men oavsett detta så tror jag att du mycket väl känner till att S är det största partiet bland gruppen kvinnor.
Medan SD är det största partiet bland gruppen män, tätt följt av M.
Bland gruppen män dominerar Tidöpartierna totalt och överväldigande.
Min personliga uppfattning är utan tvekan att majoriteten av gruppen män absolut inte utgörs av nazister. Hur gärna än många vänsterblivna, och då särskilt kvinnliga sådana, känner behov av att hävda detta.