Fula kroppar
Fy fasiken vad ful kropp man får som äldre. Nyss fyllda 59 år, magen skrynklig, rumpan platt, brösten hänger. Usch
Fy fasiken vad ful kropp man får som äldre. Nyss fyllda 59 år, magen skrynklig, rumpan platt, brösten hänger. Usch
Håller med! Är nyss fyllda 55. Väger lika mycket som min längd minus 100 kg. Blä! Celluiter på låren sedan några år tillbaka, brösten växer och blir tyngre, magen dallrig och ser ut som en 6 månaders gravidmage. Har alltid varit smal fram till klimakteriet. Då kom 10 kilo plus som ett brev på posten. Ögonlocken hänger, rynkorna mer framträdande och köper numera storlek 42 :(. USCH. Men skymtar muskler från styrketräningen, håret har bara något enstaka grått hårstrå och har förhållandevis bra styrka och kondition. Inga sjukdomar. Och hyfsat välmående. Utseendet är ju inte allt säger de...
Det är något neurotiskt med den här dyrkan av ungdom. Att sträckt skinn skulle vara så mycket bättre än hud med linjer. Skrattrynkor!
Ungdomsidealet finns överallt. Pensionärer utgår sådär 25 procent av befolkningen, men bara sådär 5 procent i riksdagen.
Vi måste vända på det där. Valkar är vackert! Våga vara mogen! Grått är flott!
Håller med! Är nyss fyllda 55. Väger lika mycket som min längd minus 100 kg. Blä! Celluiter på låren sedan några år tillbaka, brösten växer och blir tyngre, magen dallrig och ser ut som en 6 månaders gravidmage. Har alltid varit smal fram till klimakteriet. Då kom 10 kilo plus som ett brev på posten. Ögonlocken hänger, rynkorna mer framträdande och köper numera storlek 42 :(. USCH. Men skymtar muskler från styrketräningen, håret har bara något enstaka grått hårstrå och har förhållandevis bra styrka och kondition. Inga sjukdomar. Och hyfsat välmående. Utseendet är ju inte allt säger de...
Njut av att ni blir äldre 🤗! Jag känner igen mig i att jag ser en tant i spegeln, när jag tar av mig kläderna saknar jag dessutom ett bröst pga bröstcancer. Men jag lever och samlar på år. Dessutom har jag en partner som älskar min kropp oavsett.
Jag tänker på kosten och äter aldrig något sött. Försöker röra på mig i vardagen men min mamma var ganska rund och jag börjar se ut som en kopia av henne när hon var i den här åldern. Tror det ligger mycket i generna.
Om du har en man i din säng så njuter han säkert lika mycket av dig nu som han gjorde när huden var lite mindre rynkig, brösten lite högre upp.
Jag ställer mig frågan om detta verkligen stämmer att gamla frun verkligen duger efter 30+ år i samma relation ? Börjar inte de flesta män alltmer desperat söka med blicken efter yngre kött ? De män som kan och ges möjlighet kan de motstå frestelsen av en mer attraktiv yngre kvinna när den gamla völkända frun börjar åldras ? Går han inte till den han tänder på tror du ? Tareq Taylor Casper Janebrink, barn skaffar de också de gamla gubbarna.
De flesta får ju inte en yngre individ intresserad pga att man inte själv är tillräckligt fräsch så risken är ju minimal men OM skulle mannen kunna motstå frestelsen undrar man ?
Jag ställer mig frågan om detta verkligen stämmer att gamla frun verkligen duger efter 30+ år i samma relation ? Börjar inte de flesta män alltmer desperat söka med blicken efter yngre kött ? De män som kan och ges möjlighet kan de motstå frestelsen av en mer attraktiv yngre kvinna när den gamla völkända frun börjar åldras ? Går han inte till den han tänder på tror du ? Tareq Taylor Casper Janebrink, barn skaffar de också de gamla gubbarna.
De flesta får ju inte en yngre individ intresserad pga att man inte själv är tillräckligt fräsch så risken är ju minimal men OM skulle mannen kunna motstå frestelsen undrar man ?
En kilometer sminkhyllor, femtio sorters hudkrämer, tio gånger mer kläder än i herrbutiker... Det finns en jätteindustri som lever gott på att bomba kvinnors självförtroende. Om de kan fås att tro att attraktivitet förutsätter ungdom/släthet så köper de vad som helst.
Jag är 70, blir kåt på min 64åriga kvinna hela tiden. Älskar henne.
Ja, kroppen rasar efter 40, sen vet en knappt va man ska göra längre!
Två barn sätter sina spår. Rumpan är mindre fyllig och brösten är lite längre
Jag hade mer komplex över min kropp som yngre än idag som 60- årig kvinna.
Har en helkroppsspegel i sovrummet som jag dagligen går förbi både som uppklädd och avklädd och tycker ännu om det jag ser.
Visst önskade jag att jag hade fastare armar men fokuserar hellre på det som faktiskt ännu är fint med tanke på min ålder.
Får ännu blickar åt mitt håll ( av även yngre) och det är ju härligt att man ännu kan få den bekräftelse!
Ja usch, rumpan bred som en ladugårdsvägg, full av celluliter och dallrar 5 sekunder efter att jag stannat. Brösten hänger, magen ska vi inte tala om, blåsan sviker mig ibland, inte ofta men det är illa nog när den gör det.
Men jag har min gubbe som inte är fri från skavanker han heller och av någon anledning älskar han fortfarande att ta på min kropp överallt och tänder helt uppenbart på mig. Han behöver inte ens blåa piller för det. En liten tröst i det hela.
Ja usch, rumpan bred som en ladugårdsvägg, full av celluliter och dallrar 5 sekunder efter att jag stannat. Brösten hänger, magen ska vi inte tala om, blåsan sviker mig ibland, inte ofta men det är illa nog när den gör det.
Men jag har min gubbe som inte är fri från skavanker han heller och av någon anledning älskar han fortfarande att ta på min kropp överallt och tänder helt uppenbart på mig. Han behöver inte ens blåa piller för det. En liten tröst i det hela.
Att vara lite rund är ett friskhetstecken. I alla fall efter 50 år fyllda.
Det som är väldigt smala som äldre är oftast sjuka , så vi som är lite runda skall vara glada över det.
Sen bör man förstås träna, ha muskler och kondition, det är viktigt , för att leva bra och länge.
Lite länkar för dem som vill veta mer:
Överviktiga lever längre än normalviktiga | Vårdfokus
Forskning visar: Lagom tjocka lever längst
Lagom tjocka danskar lever längst | SVT Nyheter
Professorns hälsoråd: Vin och snus ? och skippa frukosten
Jämnåriga män tycker att jag har omöjligt snygg kropp för min ålder, får ofta blickar och kan få ragg på matbutiken nu, haha!
Lite komiskt när man inte har sett sig som direkt snygg tidigare i livet.
Har nyligen fyllt 40, fött två barn. Jag tycker att jag är vacker. Vet att jag har några kilo för mycket osv, men jag älskar min kropp och mig själv och min utstrålning attraherar män. Så det sitter liksom inte så mycket i kroppen egentligen, utan i psyket och vilken inställning man har. Om man sträcker på sig, klär sig helt och rent och ler och ser positivt på livet så smittar det.