• New  Dawn

Fula kroppar

Helt utan ålderstecken har man inte vara om man fyllt 59, och det bör inte heller vara på annat sätt, men fettvalkar behöver man definitivt inte ha, och så mycket rynkor behöver man inte heller ha. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Fyja) skrev 2025-01-24 18:43:39 följande:

Håller med! Är nyss fyllda 55. Väger lika mycket som min längd minus 100 kg. Blä! Celluiter på låren sedan några år tillbaka,  brösten växer och blir tyngre, magen dallrig och ser ut som en 6 månaders gravidmage. Har alltid varit smal fram till klimakteriet. Då kom 10 kilo plus som ett brev på posten. Ögonlocken hänger, rynkorna mer framträdande och köper numera storlek 42 :(. USCH. Men skymtar muskler från styrketräningen, håret har bara något enstaka grått hårstrå och har förhållandevis bra styrka och kondition. Inga sjukdomar. Och hyfsat välmående. Utseendet är ju inte allt säger de...

Jag började också gå upp i vikt i klimakteriet, trots att jag tidigare alltid varit smal, men jag anpassar mig och äter mindre, och tränar mer. Unnar mig dock god mat och fika då och då(så är inte extrem) men är ändå mer återhållsam än tidigare. Fortfarande väger jag mer,  min längd minus, 105 men har fler synliga muskler. Lite mer mage, men annars ingen större skillnad. Det går att påverka, om man vill.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Fula kroppar