• Anonym (Livets lott)

Fula kroppar

Fy fasiken vad ful kropp man får som äldre. Nyss fyllda 59 år, magen skrynklig, rumpan platt, brösten hänger. Usch

• Svar på tråden Fula kroppar
  • Anonym (Hm)

Att åldras är en del av livet och alla åldras, ingen kommer undan.

• Anonym (Eli)

Alla människor har inte privilegiet att få fylla 59. Fokusera mer på din hälsa än ditt utseende.

• Postman

Haha ja det är jäkligt tråkigt att se kroppen förfalla så men man får vara tacksam att man ändå hänger med än. 

• KimLinnefeldt

Om du har en man i din säng så njuter han säkert lika mycket av dig nu som han gjorde när huden var lite mindre rynkig, brösten lite högre upp.

• Anonym (Oxå59)

Ja fy fasen vad ful man blir med åldern. Jag skulle aldrig visa mig lättklädd mera. Tror att det är dags för burka så man slipper skämmas för alla rynkor och fettvalkar.

• New  Dawn

Helt utan ålderstecken har man inte vara om man fyllt 59, och det bör inte heller vara på annat sätt, men fettvalkar behöver man definitivt inte ha, och så mycket rynkor behöver man inte heller ha. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • KimLinnefeldt

Det är något neurotiskt med den här dyrkan av ungdom. Att sträckt skinn skulle vara så mycket bättre än hud med linjer. Skrattrynkor!

Ungdomsidealet finns överallt. Pensionärer utgår sådär 25 procent av befolkningen, men bara sådär 5 procent i riksdagen.

Vi måste vända på det där. Valkar är vackert! Våga vara mogen! Grått är flott!

• Anonym (Eli)
    KimLinnefeldt skrev 2025-01-24 14:09:48 följande:

Det är något neurotiskt med den här dyrkan av ungdom. Att sträckt skinn skulle vara så mycket bättre än hud med linjer. Skrattrynkor!

Ungdomsidealet finns överallt. Pensionärer utgår sådär 25 procent av befolkningen, men bara sådär 5 procent i riksdagen.

Vi måste vända på det där. Valkar är vackert! Våga vara mogen! Grått är flott!

Precis. Varför ska våra kroppar se ut som de gjorde som när vi var tjugo resten av livet? Varför ska inte rynkor och bristningar ses som något vackert, som ett tecken på att vi levt och har överlevt så mycket som våra förfäder bara kunde drömma om?

Kanske är det just det. Folk nuförtiden tar för givet att vi ska bli gamla och får ångest över det. Därför måste vi försöka låtsas vara unga trots att vi lämnat ungdomen bakom oss sedan länge. Och varför? Jag är stolt över att vara äldre. Min kropp är rundare och inte lika fast idag som den var för femton år sedan men varför skulle jag tycka sämre om mig själv bara därför?
  • Anonym (Kalle)
    KimLinnefeldt skrev 2025-01-23 12:57:17 följande:

Om du har en man i din säng så njuter han säkert lika mycket av dig nu som han gjorde när huden var lite mindre rynkig, brösten lite högre upp.

Nädu, att njuta kan man såklart göra. Men det är klart som korvspa att det hade varit mer attraktivt med en finare kropp. Det gäller åt båda håll.

Att man njuter lika mycket av sex med gamlingar som när man är 20-30 stämmer nog tyvärr inte. 20-30 är man i någon slags fysisk prime.
  • Anonym (Bert)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-01-24 15:42:47 följande:
    Nädu, att njuta kan man såklart göra. Men det är klart som korvspa att det hade varit mer attraktivt med en finare kropp. Det gäller åt båda håll.

Att man njuter lika mycket av sex med gamlingar som när man är 20-30 stämmer nog tyvärr inte. 20-30 är man i någon slags fysisk prime.
    Jag vet inte vad du menar med gamlingar, men för min del tror jag nästan att jag njuter mer nu när jag är 70 än när jag var 30.
Svar på tråden Fula kroppar