• Anonym (Träning)

Blir du mer attraktiv av träning?

En anledning till att många tränar är ju att de vill få snyggare kropp och snyggare utseende. Du som har tränat en längre tid, upplever du att du blivit mer attraktiv och fräsch med tiden?

• Svar på tråden Blir du mer attraktiv av träning?
  • Anonym (f)
    Anonym (Träning) skrev 2025-01-21 18:00:35 följande:
    Blir du mer attraktiv av träning?

En anledning till att många tränar är ju att de vill få snyggare kropp och snyggare utseende. Du som har tränat en längre tid, upplever du att du blivit mer attraktiv och fräsch med tiden?

Ja, jag är smalare och fastare i kroppen. men framförallt mår jag bättre psykiskt.
  • Anonym (Lo)

Jag är 36 och är den enda i mitt tjejgäng som tränar. Alla mina vänner är fina och även smala, men saker och ting hänger på dem. Lår, rumpa, hud, mage, osv. Jag har betydligt mer attraktiv kropp. Inte för att vara självgod med det är väldigt uppenbart att träning gör skillnad.

• Anonym (Moi)

Jag skulle bli snyggare nu om jag tränade (är överviktig mm) men när jag först var smal och sedan började träna lite på gym så mådde ryggen bättre men jag tycker kroppen blev fulare. Armarna blev tex mycket kraftigare och det gick inte bort efter jag slutade gymma tyvärr.

• Anonym (())

Nja, kroppen blir fastare och mer spänstig av styrketräning men när det kommer till vikten och figur så är det mestadels diet och kaloriintag som avgör. Det bästa för en attraktiv normalviktig kropp är en kombination av sunda matvanor och ett hälsosamt träningsschema.

• Anonym (())
    Anonym (Lo) skrev 2025-01-21 18:57:23 följande:

Jag är 36 och är den enda i mitt tjejgäng som tränar. Alla mina vänner är fina och även smala, men saker och ting hänger på dem. Lår, rumpa, hud, mage, osv. Jag har betydligt mer attraktiv kropp. Inte för att vara självgod med det är väldigt uppenbart att träning gör skillnad.

Det är inte självbelåtet att påpeka sanningen. De flesta människor blir ju så mycket mer attraktiva av att vara i form och med någorlunda fasthet i kroppshullet. Det signalerar hälsa och ett sunt leverne. 
  • Anonym (Mannen)

Jag har nycket bättre kondition, bättre hy (svettas är jättebra för huden), har ingen ölmage, har mer muskler, har mer ork, har bättre självförtroende, etc än de flesta i min ålder och även de flesta i befolkningen. Träningen har definitivt gjort mig mer attraktiv  det märkte jag redan efter några år av träning. Nu har jag tränat i drygt 25 år.

• Anonym (Java)

Styrketräning framförallt är ju nyckeln till ungdomens källa.

Musklerna förtvinar med åren om man inte tränar och då blir man sladdrig och svag. 

• cosinus
    Anonym (Träning) skrev 2025-01-21 18:00:35 följande:

Du som har tränat en längre tid, upplever du att du blivit mer attraktiv och fräsch med tiden?

Jag har alltid tränat så nej, jag kan ju inte säga att träningen gjort att jag ser bättre ut nu än för 25 år sen.

Men däremot så bibehålls ju kroppen. Så relativt min egen kropp - nej det är samma eller sämre eftersom tiden trots allt påverkar lite. Jämfört med mina jämnåriga så ja absolut. Det är ju rätt få snart 50-åriga flerbarnsmorsor som har den kropp jag har.

Har idag på mig ett par byxor på mig som jag köpte sist de var moderna (nu börjar de faktiskt vara det igen). Minns inte exakt när man det var före äldsta barnet föddes och hon fyller 21 i år. Så 23 år sen kanske? Sitter lika bra idag.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Java) skrev 2025-01-22 09:16:37 följande:

Styrketräning framförallt är ju nyckeln till ungdomens källa.

Musklerna förtvinar med åren om man inte tränar och då blir man sladdrig och svag. 

Konditionsträning är också viktigt för hjärtat och hjärnan.
  • Anonym
    Anonym (Lo) skrev 2025-01-21 18:57:23 följande:

Hänger det på dem vid den unga åldern så får man beklaga deras otur i genlotteriet.
  • Anonym (Java)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-22 16:18:05 följande:
    Konditionsträning är också viktigt för hjärtat och hjärnan.
    Ja. Men det ger inte lika stor attraktion på utsidan. 

Även balansträning och stretching är mycket viktigt när man blir äldre. 
  • Just Precis

Yes, snyggare kropp, hållning, rörelsemönster och ansiktsform. Kvinnor som män.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Java) skrev 2025-01-22 18:06:10 följande:
    Ja. Men det ger inte lika stor attraktion på utsidan. 

Även balansträning och stretching är mycket viktigt när man blir äldre. 
    Det är bättre på att förhindra åldrandet av huden. Sen blir man kvickare i huvudet så det påverkar iaf ens personlighet.
  • Anonym (Java)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-23 08:53:10 följande:
    Det är bättre på att förhindra åldrandet av huden. Sen blir man kvickare i huvudet så det påverkar iaf ens personlighet.
    Nja, det finns ju något som kallas "runner's face". Ungefär som ozempic face. Dvs ett kraftigt åldrat ansikte pga för mycket konditionsträning.

Hur man åldras i huden har nog mer med att undvika sol och rökning att göra, samt gener. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Java) skrev 2025-01-23 09:19:19 följande:
    Nja, det finns ju något som kallas "runner's face". Ungefär som ozempic face. Dvs ett kraftigt åldrat ansikte pga för mycket konditionsträning.

Hur man åldras i huden har nog mer med att undvika sol och rökning att göra, samt gener. 
    Givetvis kan man träna för mycket. Forskning visar att mycket träning inte är bra varken för hälsa eller hud. Däremot är det bra för huden att få lagom med blodcirkulation och att svettas.
  • Tyra myra

Det beror väl på vad man tycker är attraktivt ?

Det är mera hos en människa än utseendet som skapar attraktivitet.

Svar på tråden Blir du mer attraktiv av träning?