• Anonym (Kryss i rutan)

Kvinnor utan sexfantasier?

Min fru har sagt att hon inte har några sexfantasier. Inga som helst. Har aldrig haft. Det finns inget inom det sexuella som hon tänker på eller skulle vilja testa. Allt är "bra som det är". När hon onanerar tänker hon aldrig på något speciellt. När vi har sex så finns det heller inget i hennes tankar som återkommer för att höja kåtheten. När det gäller sex är hon helt blank.

Så beskriver hon sig för mig. Jag har länge gått omkring och tänkt att det där nog inte stämmer utan att hon nog har fantasier som hon kanske inte vågar berätta om och istället håller för sig själv. Det hade i alla fall varit uppfriskande. Men nu är jag nog dessvärre införstådd med att hon inte har det. Hon är helt blank.

Så här är då min fråga till andra kvinnor här:
    Finns det någon annan kvinna här som är likadan som min fru? Som ändå kan tänka sig att ha sex då och då men aldrig tänker på sex. Inga fantasier, drömmar, önskemål osv? Aldrig någonsin. 

• Svar på tråden Kvinnor utan sexfantasier?
  • Anonym (Frida)

Jag är precis som din fru.

Är jag i en seriös relation med någon som jag har starka känslor för och ett starkt band till, har jag ett aktivt sexliv som de flesta och njuter av det.

Är jag inte det, är jag i princip asexuell. Vill inte ligga med någon och onanerar nästan aldrig. Gör jag det fantiserar jag inte om något alls; jag bara "går in i" känslan i kroppen.

Lite svårt att förklara, men det är hursomhelst absolut inget som jag lider av. Jag känner mig väldigt trygg i min sexualitet.

• Ezmeraldah
    Anonym (Yes) skrev 2025-02-01 14:57:04 följande:

Där satte du huvudet på spiken! Detta har slagit även mig när jag läser såna här trådar. 

Män som dessutom söker sig till oskulder eller tjejer
    utan någon närmare erfarenhet av sex, sen när de får en kvinna som i princip är asexuell så klagar de 

Eller hur. Tråd efter tråd: "Min fru har aldrig varit intresserad av sex. I början ställde hon upp ibland men visade inget större intresse och när vi gifte oss och gick barn slutade vi ha sex helt och hon är nöjd med det för hon har aldrig gillat sex blablabla". Ja, vad trodde de liksom? 
  • Anonym (M)

Hon saknar nog inte sexfantasie, men kanske hon fått känslan att det inte räknas eller är för trist att fantisera om vaniljsex. Jag fantiserar i princip enbart om att bli smekt och slickad på det sätt jag lättast kommer, det kan vara minne av en tidigare partner, eller någon man hoppas på.

• Anonym (234)

Hon kanske saknar förmågan att visualisera?

Jag fick för något år sen reda på att vissa människor inte kan visualisera saker i huvudet.
    Jag tycker att det låter hemsk tråkigt då jag alltid varit en dagdrömmare som kan fasta på något och spinna vidare i en evighet.

Samma gäller då med sexfantasier eller sexdrömmar.
    Jag kan visualisera en person, en akt, en känsla? så pass att jag nästan skulle kunna komma bara av den bilden i huvudet.

Eller så är hon bara inte en sexuell person :)

• Anonym (Borderlina)

Jag har inte sexfantasier på det sättet även om jag tänker mycket på sex. Min sexualitet är väldigt mycket att min man skall "gå igång" då jag går igång på bekräftelsen jag får av det. Så när jag tänker på sex försöker jag sätta mig in i hans huvud och se mig själv från hur han ser mig och försöka känna det han känner.

Jag gillar att dansa för honom och det är alltid anpassat/inövat efter vart han sitter/ligger/står det är mycket lättare att få det att se så bra ut som möjligt om jag tänker att det viktiga är inte hur det ser ut från där jag är utan från där han är och anpassa efter det.

Även att jag känner hans kropp, jag vet känslan av när han är nära (att komma), vad jag skall göra, hur jag skall röra mig för att han skall komma eller kunna hålla sig ett tag till. Just den här kontrollen jag känner över hans kropp under sex gör att jag själv njuter (Jag har haft svårt att njuta av sex tidigare, jag gillar inte att inte känna att jag har kontroll). Nu får jag orgasm nästan varje gång, tidigare fick jag det sällan och när jag väl fick det var det mer obehagligt.  

• Krassekrisse

Hon kanske har massvis, som inte involverar dig. 

Jag har mängder med fantasier som inte involverar min fru, så varför ska jag berätta om dem, när hon förmodligen frågar för att få fram något vi kan göra tillsammans? 

Respektera att hon inte har något att berätta för dig. 

• Anonym (Spik)

Många kvinnor i dag är mer asexuella och vissa även aromantiska och detta är bara början. Samhället är på väg åt det hållet de kan vi se i många delar kvinnor ska vara självständiga (vilket i sig är bra) och bygga karriär. Om några generationer kommer de nästan bara finnas asexeulla kvinnor och ytterligare några generationer kommer alla också vara aromantiska. 

Män kommer inte att behövas och de som kommer längta efter barn kan på konst gjord väg bli gravida.

• Anonym (Lenny)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-01 16:18:04 följande:
    Eller hur. Tråd efter tråd: "Min fru har aldrig varit intresserad av sex. I början ställde hon upp ibland men visade inget större intresse och när vi gifte oss och gick barn slutade vi ha sex helt och hon är nöjd med det för hon har aldrig gillat sex blablabla". Ja, vad trodde de liksom
    Vad menar du?

Jag trodde att båda skulle gilla sex även efter förälskelsen, och ta ansvar för kärleken i hemmet och sängen. Och så har det blivit. Men du tänker att det är på något annat sätt?
  • HeKa83

Jag tror hon har fantasier, men inte vill prata om det. Själv funderar jag ofta på hur andra män är i sängen, (jag är tjej) men det betyder inte att jag vill ligga med alla. Bara nyfiken.

• Anonym (Less)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-30 18:25:45 följande:
    Jag vet inte? Det är ju just det jag undrar... 

Och vissa män ser sig som offer som inte hade nån aning om detta när de gifte sig med kvinnor som aldrig har varit intresserade av sex. De beklagar sig och tycker synd om sig själva och försöker rättfärdiga otrohet ibdiverse trådar. De kunde väl ha tänkt sig för innan de gifte sig. Alternativt skilja sig. Det är just detta jag inte förstår. Men det är kanske så att kvinnor som är ointresserade av sex har "lågt body count" (verkar vara viktigt...) och är "heliga och rena" i deras ögon och så tror de att dessa kvinnor helt plötsligt ska förvandlas till sexgudinnor när de har sex med just dem och deras fantastiska kukar. Eller nåt. Nån man kanske kan förklara hur han tänkte när han valde en sån kvinna. 

Nu har ju evolutionen gjort så att kvinnor oftast är kåta när de är nykära. 
    Mannen och oftast även kvinnan tror att det ska förbli så.
    Sedan när det gått några år, med kanske hus, barn och en djup kärlek, så kommer hennes verkliga sexdrift, eller brist på sexdrift fram. Då är man oftast så djupt sammanbundna och har ofta en djup kärlek och det är vääldigt svårt att lämna..
    Så man gör det män är bra på och fostrats till hela livet: Man biter ihop. Man biter ihop tills emaljen spricker..

Svar på tråden Kvinnor utan sexfantasier?