• Anonym (Kryss i rutan)

Kvinnor utan sexfantasier?

Min fru har sagt att hon inte har några sexfantasier. Inga som helst. Har aldrig haft. Det finns inget inom det sexuella som hon tänker på eller skulle vilja testa. Allt är "bra som det är". När hon onanerar tänker hon aldrig på något speciellt. När vi har sex så finns det heller inget i hennes tankar som återkommer för att höja kåtheten. När det gäller sex är hon helt blank.

Så beskriver hon sig för mig. Jag har länge gått omkring och tänkt att det där nog inte stämmer utan att hon nog har fantasier som hon kanske inte vågar berätta om och istället håller för sig själv. Det hade i alla fall varit uppfriskande. Men nu är jag nog dessvärre införstådd med att hon inte har det. Hon är helt blank.

Så här är då min fråga till andra kvinnor här:
    Finns det någon annan kvinna här som är likadan som min fru? Som ändå kan tänka sig att ha sex då och då men aldrig tänker på sex. Inga fantasier, drömmar, önskemål osv? Aldrig någonsin. 

• Svar på tråden Kvinnor utan sexfantasier?
  • Ezmeraldah
    Anonym (J.k) skrev 2025-01-30 18:24:28 följande:
    I mina öron låter det konstigt. Vem har INTE fantasier? Frågan man ställer sig är om hon verkligen vill ha sex överhuvudtaget eller om hon "bara" gör det för att du ska bli nöjd? Alla är vi självklart olika men för mig låter det konstigt att inte ha fantasier..
    Det tycker jag låter mycket mer troligt. Eller så vill hon ha sex med nån annan. 
  • Anonym (Helle)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-30 18:25:45 följande:
    Jag vet inte? Det är ju just det jag undrar... 

Och vissa män ser sig som offer som inte hade nån aning om detta när de gifte sig med kvinnor som aldrig har varit intresserade av sex. De beklagar sig och tycker synd om sig själva och försöker rättfärdiga otrohet ibdiverse trådar. De kunde väl ha tänkt sig för innan de gifte sig. Alternativt skilja sig. Det är just detta jag inte förstår. Men det är kanske så att kvinnor som är ointresserade av sex har "lågt body count" (verkar vara viktigt...) och är "heliga och rena" i deras ögon och så tror de att dessa kvinnor helt plötsligt ska förvandlas till sexgudinnor när de har sex med just dem och deras fantastiska kukar. Eller nåt. Nån man kanske kan förklara hur han tänkte när han valde en sån kvinna. 
    Du undrade ju inte, det fanns inte ett frågetecken i hela ditt inlägg.

Därför blir det som att du tycker att du skriver objektiva fakta och det ifrågasatte jag.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Helle) skrev 2025-01-30 19:07:33 följande:
    Du undrade ju inte, det fanns inte ett frågetecken i hela ditt inlägg.

Därför blir det som att du tycker att du skriver objektiva fakta och det ifrågasatte jag.
    Jag skrev några "kanske". Och jag menade det som ett förslag på hur det skulle kunna vara. Mannen kanske är ett as och kvinnan kanske inte vågar lämna. Eller så är kvinnan ett as och vill utnyttja mannen ekonomiskt och santidigt ha en älskare. Eller så har de båda blivit mer som vänner och lever på utan att reflektera eller så har de en massa andra andra problem och orkar inte ta tag i relationen. Det finns väl massor av tänkbara scenarier och olika möjliga förklaringar till att man kan vara gift med nån man inte vill ha sex med. Skulle jag tro. (Obs! Rena spekulationer och vilda gissningar. Ingen objektiv fakta. Jag känner inte TS fru.) Men ursäkta då.
  • Anonym (Förnuftig)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-30 18:25:45 följande:
    Jag vet inte? Det är ju just det jag undrar... 

Och vissa män ser sig som offer som inte hade nån aning om detta när de gifte sig med kvinnor som aldrig har varit intresserade av sex. De beklagar sig och tycker synd om sig själva och försöker rättfärdiga otrohet ibdiverse trådar. De kunde väl ha tänkt sig för innan de gifte sig. Alternativt skilja sig. Det är just detta jag inte förstår. Men det är kanske så att kvinnor som är ointresserade av sex har "lågt body count" (verkar vara viktigt...) och är "heliga och rena" i deras ögon och så tror de att dessa kvinnor helt plötsligt ska förvandlas till sexgudinnor när de har sex med just dem och deras fantastiska kukar. Eller nåt. Nån man kanske kan förklara hur han tänkte när han valde en sån kvinna. 
    "Tänka sig för" ....jo tjenaDrömmer. I så fall skulle väldigt många kvinnor också ha tänkt sig för. Både en och två gånger.
  • Anonym (Lenny)

För mig är fantasin en underbar krydda. Min fru är helt tyst i sängen, vill inte prata om sex, vill inte fantisera. Jag har viskat kåta fantasier i hennes öra medan vi hånglat. Hon har accepterat det "så länge det inte är för mycket", så det känns ju inte så upplyftande.

Därför har jag slutat fantisera med henne och gör det istället anonymt i chattar eller på Skype, i text och ibland med röst. Fast anonymt.

Vårt sexliv är okej, man kan väl inte få allt man drömmer om i samma säng, kanske.

• Ezmeraldah
    Anonym (Förnuftig) skrev 2025-01-31 15:32:18 följande:
    "Tänka sig för" ....jo tjenaDrömmer. I så fall skulle väldigt många kvinnor också ha tänkt sig för. Både en och två gånger.
    Ja, det tycker jag absolut att de borde. Nu svarade jag en person som tyckte att kvinnor alltid ser sig som offer. Men jag har inte sagt nåt som motsäger ditt påstående. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Lenny) skrev 2025-01-31 16:00:58 följande:

För mig är fantasin en underbar krydda. Min fru är helt tyst i sängen, vill inte prata om sex, vill inte fantisera. Jag har viskat kåta fantasier i hennes öra medan vi hånglat. Hon har accepterat det "så länge det inte är för mycket", så det känns ju inte så upplyftande.

Därför har jag slutat fantisera med henne och gör det istället anonymt i chattar eller på Skype, i text och ibland med röst. Fast anonymt.

Vårt sexliv är okej, man kan väl inte få allt man drömmer om i samma säng, kanske.

Men vad har det med TS att göra? Att man inte vill berätta om sina fantasier betyder ju inte att man inte har några. 
  • New  Dawn
    Anonym (J.k) skrev 2025-01-30 18:24:28 följande:
    Kvinnor utan sexfantasier?I mina öron låter det konstigt. Vem har INTE fantasier? Frågan man ställer sig är om hon verkligen vill ha sex överhuvudtaget eller om hon "bara" gör det för att du ska bli nöjd? Alla är vi självklart olika men för mig låter det konstigt att inte ha fantasier..
    Jag har inte fantasier, men jag gillar sex. Fattar inte varför man "måste" fantisera.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Yes)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-30 06:46:30 följande:

Ni män verkar ju gilla såna kvinnor eftersom ni gifter er med dem och sen startar en massa trådar där ni beklagar er. Antar att man pratar om sånt innan man gifter sig? Och när det kommer fram hur totalt ointresserade de är av sex så friar ni direkt och stannar livet ut? Det verkar ju helt klart vara vad män vill ha. 

Där satte du huvudet på spiken! Detta har slagit även mig när jag läser såna här trådar. 

Män som dessutom söker sig till oskulder eller tjejer
    utan någon närmare erfarenhet av sex, sen när de får en kvinna som i princip är asexuell så klagar de 

Svar på tråden Kvinnor utan sexfantasier?