• Anonym (Kryss i rutan)

Kvinnor utan sexfantasier?

Min fru har sagt att hon inte har några sexfantasier. Inga som helst. Har aldrig haft. Det finns inget inom det sexuella som hon tänker på eller skulle vilja testa. Allt är "bra som det är". När hon onanerar tänker hon aldrig på något speciellt. När vi har sex så finns det heller inget i hennes tankar som återkommer för att höja kåtheten. När det gäller sex är hon helt blank.

Så beskriver hon sig för mig. Jag har länge gått omkring och tänkt att det där nog inte stämmer utan att hon nog har fantasier som hon kanske inte vågar berätta om och istället håller för sig själv. Det hade i alla fall varit uppfriskande. Men nu är jag nog dessvärre införstådd med att hon inte har det. Hon är helt blank.

Så här är då min fråga till andra kvinnor här:
    Finns det någon annan kvinna här som är likadan som min fru? Som ändå kan tänka sig att ha sex då och då men aldrig tänker på sex. Inga fantasier, drömmar, önskemål osv? Aldrig någonsin. 

• Svar på tråden Kvinnor utan sexfantasier?
  • Anonym (Mannen bredvid)

Min fru fantiserar eller tänker aldrig på sex. Hon är inte heller sugen på sex. Vi har pratat om det och hon säger att hon känner inget behov av sex och tänker aldrig på det. Hon tycker om att kramas och pussas men säger att det väcker ingen lust för att ha sex. Hon är väldigt intresserad av matlagning och tycker det är mycket mer intressant att tänka på hur hon ska göra nya rätter än att tänka på sex.

• Ezmeraldah

Ni män verkar ju gilla såna kvinnor eftersom ni gifter er med dem och sen startar en massa trådar där ni beklagar er. Antar att man pratar om sånt innan man gifter sig? Och när det kommer fram hur totalt ointresserade de är av sex så friar ni direkt och stannar livet ut? Det verkar ju helt klart vara vad män vill ha. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Mannen bredvid) skrev 2025-01-30 06:04:36 följande:

Min fru fantiserar eller tänker aldrig på sex. Hon är inte heller sugen på sex. Vi har pratat om det och hon säger att hon känner inget behov av sex och tänker aldrig på det. Hon tycker om att kramas och pussas men säger att det väcker ingen lust för att ha sex. Hon är väldigt intresserad av matlagning och tycker det är mycket mer intressant att tänka på hur hon ska göra nya rätter än att tänka på sex.

Grattis, vad kul för dig! Låter som drömkvinnan. Du får väl tipsa männen här om hur man hittar en sån kvinna. 
  • Anonym (Helle)
    Anonym (Bleep) skrev 2025-01-20 10:06:28 följande:

Eller så har hon det men vill inte dela med sig av dem pga att det är privat. Varför tjata om det och ifrågasätta huruvida det är sant eller ej? Låt henne va liksom. 

Hur ska kvinnor någonsin bli tagna på allvar i sängen (eller i livet) om de ljuger om så basic saker?

Om man inte kan tro på en kvinna vad hon säger till sin man som frågar ärligt coh allvarligt för att få ett bättre sexliv för båda, ska man då tro på henne när hon säger nej till sex? Hon kanske mest av allt önskar bli våldtagen i köket och han borde bara fatta det?

Nä du, jag tycker att din tolkning att mannen inte kan lyssna på kvinnor när de säger hur de funkar/vad de tycker i sexllivet är en farlig och kontraproduktiv väg att gå. Och en vuxen kvinna borde vara mer mogen än så.

Varför kan hon inte säga att hon har fantasier men kanske skäms lite för att dela dem?
  • Anonym (Helle)

Jag har dussintals fantasier, ett kartotek att bläddra i när jag gör det skönt för mig själv. Jag tänker också på fantasier under sex ibland för att komma igång om det är lite segt, men problemet då är om mannen gör något som är helt motsatt vad som sker i fantasin, det gäller att välja rätt och ha lite timing.

Som tur är kan hjärnan snabbt byta tema och min orgasm är ofta delvis tankeinducerad.

Jag har delat vissa fantasier med män under livet och upplevt många av dem, men inte allt. En del förblir nog privat. En del skrämmer män.

• Ezmeraldah
    Anonym (Helle) skrev 2025-01-30 07:18:47 följande:
    Hur ska kvinnor någonsin bli tagna på allvar i sängen (eller i livet) om de ljuger om så basic saker?

Om man inte kan tro på en kvinna vad hon säger till sin man som frågar ärligt coh allvarligt för att få ett bättre sexliv för båda, ska man då tro på henne när hon säger nej till sex? Hon kanske mest av allt önskar bli våldtagen i köket och han borde bara fatta det?

Nä du, jag tycker att din tolkning att mannen inte kan lyssna på kvinnor när de säger hur de funkar/vad de tycker i sexllivet är en farlig och kontraproduktiv väg att gå. Och en vuxen kvinna borde vara mer mogen än så.

Varför kan hon inte säga att hon har fantasier men kanske skäms lite för att dela dem?
    Hon kanske inte är intresserad av att utveckla sexlivet med just den mannen. Hon kanske helst vill slippa prova nya saker i sängen. Hon kanske känner sig äcklad av att ens prata om sex med honom. 
  • Anonym (N)

Inte så mkt fantasier om sex nej, men jag kan tänka på allt sex jag haft både med nuvarande partner och tidigare ibland, det tänder mig direkt. Jag kan dock dagdrömma om sex jag skulle vilja ha med partnern men mest är det alla bra upplevelser jag redan haft. Aldrig fantasier om någon främling på stan. Är jag fysiskt nära partnern så drar tankarna direkt igång dock men det är en konkret tändning i sinnet och kroppen.

Under sex har jag helt fokus på upplevelsen, jag är i ögonblicket i dess renaste form. Väldigt vilsamt och härligt. Älskar sex och det märks tydligen. Så jag behöver inte en massa fantasier för att göra det.

• Anonym (Helle)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-30 08:12:39 följande:
    Hon kanske inte är intresserad av att utveckla sexlivet med just den mannen. Hon kanske helst vill slippa prova nya saker i sängen. Hon kanske känner sig äcklad av att ens prata om sex med honom. 
    Varför gifte hon sig med honom då?

Vissa kvinnor är alltid offer.
  • Anonym (J.k)
    Anonym (Kryss i rutan) skrev 2025-01-20 09:39:31 följande:
    Kvinnor utan sexfantasier?

Min fru har sagt att hon inte har några sexfantasier. Inga som helst. Har aldrig haft. Det finns inget inom det sexuella som hon tänker på eller skulle vilja testa. Allt är "bra som det är". När hon onanerar tänker hon aldrig på något speciellt. När vi har sex så finns det heller inget i hennes tankar som återkommer för att höja kåtheten. När det gäller sex är hon helt blank.

Så beskriver hon sig för mig. Jag har länge gått omkring och tänkt att det där nog inte stämmer utan att hon nog har fantasier som hon kanske inte vågar berätta om och istället håller för sig själv. Det hade i alla fall varit uppfriskande. Men nu är jag nog dessvärre införstådd med att hon inte har det. Hon är helt blank.

Så här är då min fråga till andra kvinnor här:
    Finns det någon annan kvinna här som är likadan som min fru? Som ändå kan tänka sig att ha sex då och då men aldrig tänker på sex. Inga fantasier, drömmar, önskemål osv? Aldrig någonsin. 

I mina öron låter det konstigt. Vem har INTE fantasier? Frågan man ställer sig är om hon verkligen vill ha sex överhuvudtaget eller om hon "bara" gör det för att du ska bli nöjd? Alla är vi självklart olika men för mig låter det konstigt att inte ha fantasier..
  • Ezmeraldah
    Anonym (Helle) skrev 2025-01-30 18:07:48 följande:
    Varför gifte hon sig med honom då?

Vissa kvinnor är alltid offer.
    Jag vet inte? Det är ju just det jag undrar... 

Och vissa män ser sig som offer som inte hade nån aning om detta när de gifte sig med kvinnor som aldrig har varit intresserade av sex. De beklagar sig och tycker synd om sig själva och försöker rättfärdiga otrohet ibdiverse trådar. De kunde väl ha tänkt sig för innan de gifte sig. Alternativt skilja sig. Det är just detta jag inte förstår. Men det är kanske så att kvinnor som är ointresserade av sex har "lågt body count" (verkar vara viktigt...) och är "heliga och rena" i deras ögon och så tror de att dessa kvinnor helt plötsligt ska förvandlas till sexgudinnor när de har sex med just dem och deras fantastiska kukar. Eller nåt. Nån man kanske kan förklara hur han tänkte när han valde en sån kvinna. 
Svar på tråden Kvinnor utan sexfantasier?