Rynkor tidigt
Hej, jag är bara 33 och har redan fått djupa rynkor. Speciellt stör jag mig på bekymmersrynkan mellan ögonen som jag säkert haft där sen jag var 25 utan att jag tänkt på det. Den har blivit VÄLDIGT framträdande de senaste åren.
Har även rynkor i pannan, kråksparkar, under munnen. Självförtroendet är verkligen i botten.
Dessutom har jag massa acneärr i hela facet, efter att ha dragit med svår acne sen puberteten, vilket knappast får mig att se yngre ut.
Snälla, säg att jag inte är ensam? Känns som att jag är den enda kvinnan i min vänskapskrets som har så här framträdande rynkor.
Många använder botox. Funderar själv på det, men mina rynkor är så djupa att det knappast skulle hjälpa med enbart botox.
Någon som testat andra behandlingar mot rynkor och acneärr typ laser eller dermapen?
Eller ska jag bara försöka acceptera att det ärså här jag ser ut. Det är så svårt när alla andra är så fräscha i ens egen ålder dessa dagar. Jag har dragit nitlott i det genetiska lotteriet. Använder spf och hudvård enl rekommendationer, men alla tips är välkomna. tips