klyban skrev 2025-02-10 13:21:32 följande:
Alla dessa mord, sexuella övergrepp och våldtäkter, är gjorda av de som säger de är sanna kristna.
Är du historielös?
För det är rätt imponerande att du missat detta.
Nej, dessa övergrepp är inte alls långt tillbaka i tiden, sure korståget är, men inte dessa sexuella övergrepp.
Anonym (Idag är det ingen verklig allmän värnplikt) skrev 2025-02-10 12:34:02 följande:
Tillägg Man är ingen verklig kristen om man begår övergrepp
Dessa var rätt högt upp i hierarkin inom kristendomen.
Men du bara säger slentrian, nej, de är inte kristna, och ändå massor av dom.
Finner din skademinimering som väldigt komisk, och kristna är bara de som inte gör övergrepp, ändå är kristendomen helt besudlad av dom.
Dock det mest intressanta och fascinerande du sagt, det var när du körde whataboutism med muslimer.
Hur inbillade du det skulle hjälpa alla dessa präster som gjort dessa övergrepp och våldtäkter?
Och sen det som blir till komik, det är att vi ska lägga oss platta och låta ryssen komma hit och döda oss utan att försvara oss alls.
För det är exakt vad din utopiska idé resulterar i.
Det är så skönt man har andra hobbys än religion, för där får inte logik husera, och finner man något dåligt, så skyller man bara på att det är ingen sann kristen.
Så bekvämt tillvägagångssätt och skylla ifrån sig allt dåligt, än ta tag i problemet och vara aktiv INNAN polisen krävs.
Man är inte kristen BAR FÖR ATT MAN KALLAR SIG DET!
Kristen är snarare endast den som faktiskt är Jesu lärjunge - och Jesus äger ju "av frukten känner ni trädet". Om frukten är övergrepp var man aldrig någon lärjunge. Man måste utgå från grundaren själv
Jag menar inte lång tillbaka i meningen 1600-alet utan att så gott som alla jag läst om ligger några årtionden tillbaka, men först nu blir omskrivna.
Sedan nämnde jag att Muhammed gifte sig med en 6-åring och det har TILL SKILLNAD mot övergrepp i kristna sammanhang sanktion inom religionen islam. Jesus däremot levde i avhållsamhet när han var på jorden
Jag hindrar inte dig att slåss med vapen, men jag tänker inte göra det. Dels är jag pacifist och dels är jag för gammal. MEN jag är för att ÄVEN RYSSAR VÄGRAR SLÅSS.
Det är inte min hobby utan en övertygelse och jag är logisk. JAG är skicklig i matematik och jag är både civilingenjör och lärare.
VAD DÅ skylla ifrån sig? Jag begår faktiskt inte sexuella övergrepp. Dessutom definierar ju Jesu själv det kristna livet och han godkänner inte övergrepp. Då kan man lätt säga att det inte är i överenstämmelse med hans lära.
MEN DETTA ÄR ETT SIDOSPÅR mellan dig o mig. så nu vill jag att vi lägger end detta.