• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Jag är i chocktillstånd. Är det en narcissist jag haft och göra med? 

• Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-08 14:44:12 följande:
    Det kan bara en utbildad psykolog avgöra. Så klart att det är läskigt att plötsligt se en person byta ansikte sådär. Men det är inte längre ditt problem och som andra också sagt, var glad att det kom fram så tidigt i relationen.

Ps. Tycker också att du borde polisanmäla honom för olaga hot.
    Fast en normal funtad säger väl inte att den vill straffa mig med sex ? Och massa annat han skrev. Och varför säger han att jag är toxic när det är han som är ?
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (?) skrev 2025-01-08 14:56:02 följande:
    För han inte är normalt funtad! Blocka och försöka glömma honom. Gå vidare med ditt liv! 
    Varför sade han att han älskar mig för 2 v sedan. Det kändes som att det kom i lagom tid och naturligt...
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (?) skrev 2025-01-08 15:20:02 följande:
    För att han inte är normalt funtad! Troligtvis försökte han utnyttja dig och körde fultrix, ljög och hittade på. När inte det funkade och gav sex försökte han tvärt med silent treatment, blame game och hot!
    Men i 5 månader?
  • Anonym (Vrf)
    Mkay skrev 2025-01-08 15:05:56 följande:

För det är exakt så toxic människor beter sig. Du kommer aldrig förstå varför han beter sig som han gör men det är viktigt att du avslutar det och tar avstånd. Gå aldrig tillbaka igen. 

och vad menar han med att straffa med sex? Alltså ha sex med någon annan eller ha sex med dig som straff? Är det det senare så är det ju en riktigt obehaglig kommentar som kan tolkas som hot. Har du någonsin känt att han varit våldsam/blivit rädd för honom? Är du rädd för honom nu? I så fall borde du fundera över att anmäla honom för olaga hot och se till att du håller dig säker! 

Han vill ha sex med mig och vi har inte haft sex.  
  • Anonym (Vrf)

Han provocerar även med kommentarer som "Du är en smart och bra tjej och jag är en dålig människa"

• Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-08 16:27:03 följande:
    Exakt så är det - där har vi alla fall något som vi kan hålla med om. Och ingen vill ju ha med dåliga människor att göra....
    Men om han är narcissist, pratar de verkligen så då?
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Många) skrev 2025-01-08 16:36:59 följande:
    Varför är det så viktigt för dig att ständigt sätta ord på vad han är och gör? Hur hjälper det dig?
    För att jag är trött på att människor här inne säger att man inte kan stämpla. Människan är uppenbarligen inte frisk.
  • Anonym (Vrf)
    olof 45 skrev 2025-01-08 16:39:55 följande:
    Ser ingen anledning till att sätta en label på honom, men du hör väl själv hur löjligt det låter, det han säger? Du ska tycka syyyynd om honom! Det är manipulativt och omoget - kanske t.o.m. sjukt. Det kan itne vi svara på.

Har ni varit ett par i fem månader utan att ha sex? Det är rätt lång tid. Inte för att det spelar någon roll - nu när han verkar vara manipulativ och omogen på alla vis.

Hans beteende dessa dagar har varit en enorm RED FLAG.

Jag förstår att du är ledsen och sörjer, men det bästa du kan göra är att avbryta all kontakt - och sluta försöka "förstå" honom. 
    Ni får tycka att det är lång tid utan sex men alla är olika. Vi blev officiellt ett par 3 månader sedan. Så nu vill han straffa mig genom sex för vi inte haft det?
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-08 18:35:38 följande:
    Han var nog inte ärlig. Han försöker kanske manipulera dig för att få sex.
    Hans sjuka hot kan ju också antyda det.
    Och med tanke på att han förändrades efter resan han gjorde så kan ju det innebära att han har en annan.
    Är det verkligen en sådan kille du vill ha?
    Om inte så gör slut,blockera och gå vidare,även om det känns svårt.
    Och sluta analysera hans beteende som är långt ifrån normalt.
    Du förtjänar bättre.
    Jag befinner mig i chocktillstånd just nu
Svar på tråden Känner mig ledsen