• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Friger skrev 2025-01-22 10:02:22 följande:
    Det här att han sa att han älskar dig och sedan tvärvänder två veckor senare kan ju hänga samman med att han hoppades att orden skulle få dig att släppa till.
    Han skrev det även en gång när han var full att han älskar mig.
  • Anonym (Vrf)
    Friger skrev 2025-01-22 10:51:44 följande:
    Okej, sånt är ju inte så övertygande i och för sig...

Men tycker att det var en konstig vändning.... Sen att han börjar hota dig också...

Vad bråkade ni om egentligen?
    Ja det är en konstig vändning.
    Olika grejer, han sade respektlösa grejer jag reagerade på samt att jag var själv på Nyår osv osv. Hursom ett bråk löser två personer i ett förhållande och pratar ut om det..
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (M) skrev 2025-01-22 10:56:38 följande:
    Fast ni har ju inte ett förhållande längre. Du har avslutat, så du behöver inte diskutera något med honom längre. Jag tycker inte att du ska svara honom mer.
    Menade då det hände innan han "hotade" med att vi måste ha sex för att fortsätta.
  • Anonym (Vrf)
    Friger skrev 2025-01-22 11:05:48 följande:
    Vad var felet med att du var ensam på nyår? Är du introvert och försiktig som person? Hade han problem med det?

Hade ni bråkat någon gång tidigare? Hur blir du själv när du blir arg? Sa du respektlösa grejer till honom? Bara nyfiken på att förstå...

Försvarar inte att han ghostade dig. Har själv råkat ut för det en gång. Aldrig mer ett sådant förhållande. Det blir inte bättre.
    Jag ville ju vara med honom förstår du väl...

Jag sade inte något fult till honom men har rätt att vara arg och ledsen på hans respektlösa beteende. Ska jag hålla tyst för att han ska få som han vill? Nej.
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-22 13:51:36 följande:
    Det är bra att du har insett det.
    Kanske kan du lättare se sådana saker i framtiden nu så du inte råkar på en sådan person igen.
    Ja men det är tufft och jag hatar att jag saknar honom så mycket så att det gör ont. Tyvärr lyckas sånna människor att få en att ifrågasätta sig själv...
  • Anonym (Vrf)
    Friger skrev 2025-01-22 16:11:32 följande:
    Önskar att jag förstod allt. Han var arg på dig för att du var ensam på nyårsafton? Det är inte helt självklart för mig varför då? Han hade dessutom sagt nej till att umgås med dig på nyårsafton? Har jag uppfattat det rätt? (för övrigt ingen självklar sak, de flesta brukar vilja umgås med tjejen, i vart fall inte bli arga på henne för att hon blir ensam om du säger nej)

Du har självklart rätt att bli arg om någon säger något dumt till dig, och även stå på dig med din åsikt. Ville bara veta om förolämpningarna gick i två riktningar, eller om det var enkelriktat. Vad var det ni var oense om?
    Du förstår inte... nej han var inte arg för det. Han bråkade med mig på Nyår och jag var redan ledsen för vi inte firade ihop. Har heller ingen aning om vad han gjorde och med vem han var den kvällen. Vi bråkade den natten över hans respektlösa beteende men självklart var det fel på min reaktion och inte hans beteende enligt honom sen ville han inte prata mer för att sedan säga att vi måste ha sex för att ses (vetandes att vi inte haft det än och jag var inte redo) när allt jag ville var att prata och reda ut bråket. Allt blev för mycket och jag förstår inte hur det kunde bli så här, samtidigt har han varit rätt manipulativ. 
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (M) skrev 2025-01-22 17:01:34 följande:
    Varför kritiserade han att du var ensam på nyår, vad tyckte han var fel med det, tror jag Friger menade?
    Ni förstår ju inte vad jag menar. Han kritiserade inte att jag var själv. Jag säger att jag redan var själv på Nyår och var redan ledsen över det, så hans tjaffs blev för mycket.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Lägg av) skrev 2025-01-22 20:27:03 följande:
    TS var ensam på nyår, killen var ute på eget äventyr vilket gjorde TS ledsen. Killen sa elaka saker (inte just om att TS var ensam på nyår), TS reagerade, kanske lite extra just för att hon redan var sårad av att killen inte ville fira nyår med henne. Killen ghostade och visade sig vara ett svin som ansåg att nästa gång de sågs skulle de ha sex vare sig TS ville eller inte.

Klarare nu?
    Tack. Du förklarade bra.
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-23 14:04:54 följande:
    Hon har redan avslutat det med honom.
    Ja jag avslutade. Jag ville prata ut efter bråket men han satte ultimatum att vi måste ha sex om vi ses, trots att han vet att vi inte haft det än. Allt jag ville var att prata ut... kunde han inte bara sagt "ja vi kan ses och prata" för att sedan se vad som sker? Tydligen inte... vet inte vad hans poäng var med ultimatumet? Skrämma mig? Vad hade hänt om jag låg med honom? Han kanske inte ens hade försökt om vi sågs utan ville skrämmas lite? Kommer leva med detta resten av livet och undra vad som hände med den killen jag trodde var så bra... mitt hjärta är brustet. 
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hupsu) skrev 2025-01-23 15:36:56 följande:

Men herregud varför är han inte bara med dig och ligger av sig vid sidan sålänge tills du är redo? Man får väl kompromissa om man har olika behov, det är ju inte heeeelt jag vanligt i fullvuxen ålder att ha ett sexuellt behov och sålänge det sker under samtycke är det väl inte ett problem. Samtidigt som du ska kunna avstå livet ut om du känner för det ingen ska tvinga dig 

Antar att han inte tyckte jag var värd väntan. 4 år i 4 år har jag inte haft dessa känslor... han är den första som sagt att han älskar mig efter mitt ex och jag trodde honom men icke... allt var väl en lögn.
Svar på tråden Känner mig ledsen