• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Min pojkvän har ignorerat mitt meddelande sedan i fredags... och jag vet inte längre vad jag ska göra. Det enda han sagt är att han inte vill prata. Varför inte bara säga att det är slut? OM han nu vill det, istället ignorerar han mig...

• Svar på tråden Känner mig ledsen
  • molly50
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 20:49:53 följande:
    Han skrev även att har vi sex så kommer vi inte ha några problem efteråt.
    Du måste ju själv höra hur sjuka tankar han har.
    Om du inte kände dig redo för att ha sex så är det bara något han får acceptera,eller göra slut.
    Inte försöka hota eller utpressa sig till. 
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-10 00:08:52 följande:
    Du måste ju själv höra hur sjuka tankar han har.
    Om du inte kände dig redo för att ha sex så är det bara något han får acceptera,eller göra slut.
    Inte försöka hota eller utpressa sig till. 
    Han gav mig ett löfte att inte ha sex med mig förrän jag är redo för att sedan säga att vi måste ha sex för att allt ska bli bra. Det gör ont.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 22:00:41 följande:
    Först får jag konstiga tankar i och med att vi inte hade det än och tänker med känslor inblandade så kanske vi kan lösa det? Men sen tänker jag nej för en kille med goda intentioner gentemot sin flickvän vill prata ut och nämner inte att vi måste ha sex ?
    Bra att du själv förstår att det är konstiga tankar!

Han har hotat dig och sagt sårande saker. Det gör inte en frisk person. Sex har inget med saken att göra över huvud taget.

Du skulle kunna polisanmäla honom för det han har sagt till dig.

Om du är klok så blockar du honom överallt. Han var ett stort misstag. Aldrig mer!!!

Varje minut du ägnar åt honom är en förlorad minut av ditt värdefulla liv. Och varje minut där han inte har någon som helst närvaro i ditt liv (kontakt, sociala medier, foton etc.) är en minut närmare att hitta tillbaks till livsglädje och allt som är bra här i världen.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-10 06:34:45 följande:
    Bra att du själv förstår att det är konstiga tankar!

Han har hotat dig och sagt sårande saker. Det gör inte en frisk person. Sex har inget med saken att göra över huvud taget.

Du skulle kunna polisanmäla honom för det han har sagt till dig.

Om du är klok så blockar du honom överallt. Han var ett stort misstag. Aldrig mer!!!

Varje minut du ägnar åt honom är en förlorad minut av ditt värdefulla liv. Och varje minut där han inte har någon som helst närvaro i ditt liv (kontakt, sociala medier, foton etc.) är en minut närmare att hitta tillbaks till livsglädje och allt som är bra här i världen.
    Ja men jag undrar vad hans mål var med mig :(
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 07:18:55 följande:

Släpp det!! Han hade inget mål med dig. Slit och släng bara. Han ljög dig rätt upp i ansiktet. Möjligen är han tillfälligt sur för att han inte fick sätta på sig. 

Du bör söka professionell hjälp att ta dig ur detta och få tankarna åt annat håll. Du vägrar att släppa det. Hittar nya detaljer att fokusera på. Det tar aldrig slut. Snart är jag benägen att säga att du v ä l j e r att stå kvar i ältandet och då kan du ha det. Alla häe säger att du ska skärpa dig, släppa och gå vidare. Vad fasen sitter det i? 

• Anonym (Vrf)
    Anonym (Kim) skrev 2025-01-10 07:33:52 följande:

Släpp det!! Han hade inget mål med dig. Slit och släng bara. Han ljög dig rätt upp i ansiktet. Möjligen är han tillfälligt sur för att han inte fick sätta på sig. 

Du bör söka professionell hjälp att ta dig ur detta och få tankarna åt annat håll. Du vägrar att släppa det. Hittar nya detaljer att fokusera på. Det tar aldrig slut. Snart är jag benägen att säga att du v ä l j e r att stå kvar i ältandet och då kan du ha det. Alla häe säger att du ska skärpa dig, släppa och gå vidare. Vad fasen sitter det i? 

Jag kanske vill prata och älta om det för att kunna gå vidare. Det är så jag gått vidare från mitt tidigare ex. Tillät mig känna och fundera, prata ut. Ta upp frågor. Det tar sin tid men älta måste jag för jag vill inte stänga in allt jag känner och funderar.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 07:18:55 följande:
    Okej - om rollerna var omvända och jag berättade allt det här som du varit med om för dig - vad skulle DU tro var hans mål med mig?
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-10 08:11:09 följande:
    Okej - om rollerna var omvända och jag berättade allt det här som du varit med om för dig - vad skulle DU tro var hans mål med mig?
    Svårt att veta exakt... men jag ser inga god intentioner. 
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 08:39:42 följande:
    Svårt att veta exakt... men jag ser inga god intentioner. 
    Precis - det går så klart inte att veta exakt mwd definitivt inga goda intentioner.

Sex hade inte löst något utan bara gjort det värre för dig.

Nu är målet att gå vidare och inte slösa tid och energi på negativa tankar och skuldbeläggande. Det som har hänt har hänt och det är nu i ditt förflutna.

Passa på denna helg att göra saker du tycker om och som vanligtvis gör dig glad. Se till att han är HELT bortstädad - både fysiskt och på skärmen. Du kommer att se att du kommer må mycket bättre ganska snabbt ju mer du avlägsnar dig från den här vidriga personen.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-10 08:51:24 följande:
    Precis - det går så klart inte att veta exakt mwd definitivt inga goda intentioner.

Sex hade inte löst något utan bara gjort det värre för dig.

Nu är målet att gå vidare och inte slösa tid och energi på negativa tankar och skuldbeläggande. Det som har hänt har hänt och det är nu i ditt förflutna.

Passa på denna helg att göra saker du tycker om och som vanligtvis gör dig glad. Se till att han är HELT bortstädad - både fysiskt och på skärmen. Du kommer att se att du kommer må mycket bättre ganska snabbt ju mer du avlägsnar dig från den här vidriga personen.
    Tror också sex hade gjort det värre. Bara helt galet att sånna människor lyckas få en att ifrågasätta en själv? Jag är toxic för jag reagerar på hans vidriga beteende enligt honom. Det brukade mitt första ex också säga när han gjorde något mot mig och jag reagerade då var jag toxic. Kan dra den likheten mellan de. Kanske bra som flera här inne sagt att hans mask föll rätt snabbt och inte efter 1 eller flera år.

Den här helgen ska jag bara ta hand om mig själv för jag behöver det. Har knappt haft någon aptit.
Svar på tråden Känner mig ledsen