Hur kan ni jägare leva med er själva efter att ha dödat ett djur?
Du tycker ju att vargen ska få leva och föröka sig fritt, då måste du ju förstå att ännu fler djur också kommer bli dödade av vargen? Det faktum att vargarna blir fler och bytesdjur en färre ökar ju risken för varg attacker på våra tamdjur.
Det enda som möjligtvis skulle hindra vargen från att attackera djuren är att hålla den inomhus. Enligt lag måste djuren få utevistelse åtminstone under sommarhalvåret, för det anses vara bäst för djuren. Men vi kanske ska ta bort den lagen, men jag tänker att någon som värnar om djuren bör ju tycka att det är fel också?
Jag har inte skrivit att dom ska föröka sig fritt. Det jag undrar är varför vi i Sverige har en kvot på 300 individer medan dom i Tyskland har drygt 1300 och Spanien 2000. Den enda skillnaden på övriga djur i skogen är väl att fler kommer bli dödade av varg än av jägare.
Innevistelse för boskap sommartid, är det verkligen den enda lösningen som finns tror du? Jag tänker att det måste gå att hitta en lösning som funkar. Det kan inte vara omöjligt.